Audible zawarło umowę z Sonoro, firmą audio tworzącą programy dla latynoskiej i latynoskiej publiczności, aby stworzyć zestaw oryginalnych programów w języku hiszpańskim i angielskim.
W pierwszym projekcie w wersji anglojęzycznej wystąpią Melissa Fumero (Brooklyn Nine-Nine) i Alan Cumming (The Good Wife). Opisywany jako komediowy thriller, PREVIA: A Tech Heist, obejmuje futurystyczny zestaw słuchawkowy VR, który umożliwia pacjentom z chorobą Alzheimera i demencją dostęp do zapomnianych wspomnień – do czasu, gdy jego wynalazca zdaje sobie sprawę, że urządzenie, w niewłaściwych rękach, może być używane do tworzenia fałszywych wspomnień.
Drugi program w ofercie, Shaky, będzie mroczną komedią scenarzystki Katherine Craft (Apple TV+’s Best Foot Forward) o trzydziestokilkuletniej hedonistycznej perkusistce, która przeprowadza się z powrotem do swojej chrześcijańskiej matki i młodszej siostry na przedmieściach Dallas po tym, jak zdiagnozowano u niej chorobę Parkinsona o młodym początku.
Trzeci, La Despedida, będzie komedią romantyczną o małżeństwie na krawędzi. Program będzie zawierał elementy gatunku telenoweli i będzie zawierał katalog muzyczny gwiazdy bachaty i reggaetonu Romeo Santosa.
Oczekuje się, że pierwsze trzy programy w ramach partnerstwa rozpoczną się jesienią tego roku.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z Audible, aby kontynuować opowiadanie światowej klasy historii przez latynoskich twórców” – powiedziała Camila Victoriano, współzałożycielka Sonoro. „Razem będziemy nadal przesuwać granice opowiadania historii audio w niezliczonych gatunkach – od thrillerów po komedie romantyczne i nie tylko.”
Pakt Audibe z Sonoro kontynuuje ekspansję firmy audio na dwujęzyczne programy dla osób mówiących po angielsku i hiszpańsku. W marcu firma należąca do Amazon zawarła wieloletnią umowę produkcyjną z 3Pas Studios na tworzenie skryptowych i nieskryptowanych treści audio w języku angielskim i hiszpańskim. W zeszłym roku Audible wydało swój pierwszy dwujęzyczny serial dokumentalny w języku angielskim i hiszpańskim we współpracy z Fresh Produce Media.
„Od dawna angażujemy się w promowanie różnorodnych głosów, a Sonoro podziela tę wizję” – powiedział Pat Shah, szef Audible ds. pozyskiwania treści, strategii i partnerstw. „Ich imponująca i wysoko oceniana praca sprawiła, że są dla nas naturalnym wyborem i spodziewamy się, że słuchacze Audible będą podekscytowani tym, co nadejdzie”
Według Orena Rosenbauma, szefa działu audio w firmie UTA, która pośredniczyła w zawarciu umowy między Sonoro i Audible, programy Sonoro-Audible będą najpierw dostępne w wersji audio, choć oczekuje się, że obie strony będą sprzedawać projekty w celu uzyskania dodatkowych adaptacji, w tym w telewizji i rozrywce rodzinnej
„Cieszę się, że współpraca Sonoro i Audible zaowocowała tak niesamowitą gamą oryginalnych projektów” – powiedział Rosenbaum. „Z dynamiczną historią napadu PREVIA, emocjonalnie potężną La Despedida i trzymającą w napięciu opowieścią Shaky, ten pierwszy zestaw treści naprawdę pokazuje głębię i zakres opowiadania historii audio.”