Gala amfAR, towarzyska i gwiazdorska atrakcja każdego Festiwalu Filmowego w Cannes, powróciła w całej swojej pre-COVIDowej okazałości w czwartek wieczorem. Z wszystkich ograniczeń pandemii zniesionych we Francji przed tegorocznym festiwalem, wydarzenie charytatywne z fundacji na rzecz badań nad AIDS może ponownie wyciągnąć wszystkie przystanki w błyszczącym i gwiazdorskim wieczorze.
Wśród osób spacerujących po czerwonym dywanie w tym roku znalazły się aktorki Eva Longoria, Cynthia Erivo, Michelle Williams, Vanessa Hudgens, Kate Hudson i Michelle Yeoh; aktorzy Tom Hanks, Casey Affleck i LaKeith Stanfield; supermodelki Naomi Campbell i Candice Swanepoel; gwiazda piłki nożnej Kylian Mbappé; projektant mody Tommy Hilfiger; oraz Elvis reżyser (i przewodniczący amfAR) Baz Luhrmann z żoną Catherine Martin, producentką, która zdobyła Oscara.
Impreza ponownie odbyła się w hotelu Hotel du Cap-Eden-Roc w Antibes, 20 minut jazdy od atrakcji Festiwalu Filmowego w Cannes. celem amfAR było zebranie milionów na badania nad AIDS.
„Czuję się bardzo skromnie, że jestem tu dziś wieczorem. Myślę, że świat się rozpada, a ludzie, którzy chcą przekazać pieniądze na wspaniałą sprawę, to dobra rzecz” – mówi Camille Razat z serialu Netflixa Emily In Paris.
Po przejściu po czerwonym dywanie, goście zeszli do długiego wejścia za hotelem, popijając szampana i mieszając się przez pierwszą połowę wieczoru. Następnie przenieśli się do zadaszonego namiotu na część obiadową wieczoru i aukcję gwiazd.
Pierwszym aktem muzycznym wieczoru był Ricky Martin. Piosenkarz „Livin’ La Vida Loca” namawiał publiczność do otwarcia portfela, aby dać coś od siebie.
Pierwszym przedmiotem aukcji była seria fotografii, w tym zdjęcia Andy’ego Warhola i patronki amfAR oraz wieloletniej prowadzącej Elizabeth Taylor, która została sprzedana za ponad 250 000 dolarów. (Od śmierci Taylor w 2011 roku, Sharon Stone przejęła rolę prowadzącej kolacje podczas gali)
Renomowany aukcjoner Simon de Pury kierował młotkiem tego wieczoru, podbijając oferty za takie przedmioty jak luksusowa wycieczka na Wyspy Galapagos, która została sprzedana za 909,000 dolarów.
Aktor Robert De Niro otrzymał honorową nagrodę i sprzedał na aukcji zdjęcie namalowane przez swojego ojca, które sprzedano za 534 900 dolarów.
Stylista gwiazd Law Roach skomentował, jak bardzo jest wdzięczny, że może być w tym pomieszczeniu, zbierając pieniądze na walkę z AIDS: „potrzebujemy, aby świat pozbył się tej choroby, a ja będę nadal używał mojej platformy, aby mówić o tej kwestii, która dotyka tak wielu”.
Platforma wymiany kryptowalut FTX była głównym sponsorem gali amfAR, po raz pierwszy organizacja kryptowalutowa była backerem w 30-letniej historii wydarzenia. Organizacja przyjęła płatności kryptowalutowe za wejście na galę. FTX poszerzył swój zasięg w ostatnich miesiącach o partnerstwa z celebrytami i reklamę na wydarzeniach o wysokim profilu, w tym niedawną reklamę Super Bowl z udziałem Larry’ego Davida. W zeszłym miesiącu grupa połączyła siły z supermodelką Gisele Bundchen, szefową Inicjatyw Środowiskowych i Społecznych, aby zadebiutować z pierwszą w historii luksusową kampanią modową.
„AIDS dotyka wielu ludzi, więc kiedy dokonujemy darowizn charytatywnych, naprawdę szukamy wpływu na największe obszary osób dotkniętych globalnie”, powiedział Lauren Remington Platt, szef globalnej mody i luksusowych partnerstw dla FTX. „Aspekt filantropii był zgodny z naszymi wartościami, a z punktu widzenia luksusu i mody masz w epicentrum wszystko to, co zbiega się w tej jednej przestrzeni i pracujemy nad ekspozycją kryptowalut dla szerszej demografii, aby przynieść światło na te tematy.”
Platt i założyciel FTX Sam Bankman-Fried wystawili na aukcję niestandardowy diamentowy naszyjnik FTX wspierający badania nad AIDS, który sprzedał się za $133,000. Wykonany z 18-karatowego białego złota ze stopem palladu i 12 karatami diamentów, naszyjnik zawierał ikoniczne logo FTX.
Carine Roitfeld, była redaktorka francuskiego Vogue, która posiada własną publikację CR Fashion Book, była kuratorką wieczornego pokazu mody, który miał motyw „Let’s Get Married!”. Roitfeld powiedziała, że został zainspirowany przez założycielkę amfAR, Elizabeth Taylor, która, jak wiadomo, była mężatką osiem razy.
„To przychodzi w czasie, kiedy czuję, że świętowanie miłości i rodziny jest ważniejsze niż kiedykolwiek”, powiedziała Roitfeld.
Kolekcja 30 modnych przedmiotów zawierała smoking ślubny Alexandra McQueena w całości z koronki; jasnoszary satynowy garnitur męski Balmaina; off-white’ową moiré z tafty z obszernymi rękawami; prążkowany sweter z długim rękawem Givenchy z szyją kolarską z 4G na górnej części pleców z wełny; bawełniany tank top i zdobiona długa biała jedwabna spódnica; biała sukienka cady Prady z bocznymi rozcięciami ozdobionymi kryształem i haftem jais; i Valentino all-over haftowana V-neck slip krótka sukienka Canapone z kwiatowym kryształem i mikro materiałami błyszczącymi haftem. Kolekcja przedmiotów sprzedała się za 855 000 dolarów.
Luhrmann stanął na scenie, by wylicytować gitarę Elvisa. Australijski reżyser zachwycił w Cannes w środę wieczorem światową premierą swojego rock-and-rollowego filmu biograficznego Elvis, w którym występują Austin Butler jako Król Rock and Roll i Tom Hanks jako jego menadżer, pułkownik Tom Parker. Gitara sprzedała się za $187,000, a Luhrmann zaoferował wyreżyserowanie filmu poprzez Zoom z najwyższym oferentem.
Wieczór zakończył się na wysokim poziomie dzięki występowi Christiny Aguilery, która zaśpiewała „Beautiful and stronger”, stawiając tłum na nogi w owacji na stojąco.
Od 1985 roku, amfAR zainwestował blisko 617 milionów dolarów w badania nad AIDS, rozdając ponad 3500 grantów zespołom badawczym na całym świecie.