[Ta historia zawiera spoilery do finału pierwszego sezonu Poker Face, „The Hook.”]
Kiedy Natasha Lyonne skontaktowała się z Cleą DuVall w sprawie kluczowej roli w Poker Face, to była łatwa prośba.
„Po prostu wysłała mi sms-a i powiedziała, że jest taka rola, którą chciałaby, żebym zagrał i, czy byłbym w stanie to zrobić? I powiedziałem, 'Oczywiście’,” multihyphenate, który jest gwiazdą w finale serialu Peacock mówi The Hollywood Reporter.
Ze względu na Poker Face’, w którym zagadka morderstwa pojawia się co tydzień, serial stworzony przez Riana Johnsona z Lyonne w roli głównej zgromadził gwiazdorską obsadę, ponieważ co tydzień pojawiali się nowi aktorzy w roli mordercy lub ofiary w pierwszym sezonie 10 odcinków. Każdy ambitny odcinek był osadzony w nowym miejscu i zawierał nowe morderstwo dla postaci Lyonne, utalentowanej uciekinierki Charlie Cale, do rozwiązania.
Ale finał przyniósł sezon pełne koło, jak Charlie pokonał mężczyzn, którzy zostali goniąc ją (grany przez Benjamina Bratt i Ron Perlman), zgromadził jeszcze większy wróg (głos Rhea Perlman) i ustawić drugi sezon przez umieszczenie jej z powrotem na drodze i, po raz kolejny, w biegu. Wśród tego wszystkiego, Poker Face dostarczył najbardziej emocjonalnego ciosu, kiedy Charlie zrobiła pit stop, aby szukać pomocy u swojej zrażonej siostry, którą grała DuVall.
To oczywiście nie jest pierwszy raz, kiedy DuVall występuje u boku Lyonne. Para, która jest najlepszymi przyjaciółkami od początku swojej kariery aktorskiej, wystąpiła w kultowej komedii LGBTQ z 1999 roku But I’m a Cheearleader a później ponownie połączyła się na ekranie przy debiucie reżyserskim DuVall w 2016 roku The Intervention.
Ale, podobnie jak inni Poker Face gracze gościnni, DuVall nie miała kontekstu poza swoim odcinkiem, aby zobaczyć, jak jej sceny wpasują się w większy Poker Face arc. Teraz, kiedy obejrzała już cały sezon, DuVall rozmawia z THR o swoich nadziejach na dalsze zgłębianie siostrzanej relacji w sezonie drugim, o graniu u boku Lyonne, kiedy przyjaciółki wyrosły z aktorów na filmowców, a także o niektórych swoich innych projektach i rolach, w tym Housebroken, Veep, The Handmaid’s Tale i Happiest Season.
Więc to było szybkie „Tak”, kiedy Natasha Lyonne wyciągnęła rękę w sprawie zagrania Emily, zrażonej siostry Charliego Cale’a. Nota redaktora: Ich sceny były nawarstwione historią, i podniosły wiele pytań o to, co spowodowało rozłam w tej rodzinie. Emily mówi, że to była Charlie i jej dar, a Charlie nie zaprzecza.] Kiedy zobaczyłaś, jak ciężki jest ten materiał, jak się czułaś?
Naprawdę myślałam, że to świetna rola, zwłaszcza, że Natasha i ja mamy tak długą, bogatą historię, że granie sióstr – i granie sióstr, które mają tak trudną przeszłość – i możliwość czerpania z doświadczenia bycia przyjaciółkami przez tak długi czas, czułam się jak naprawdę fajny obszar do grania. Nawet jeśli jest to mroczniejsze, jest coś, co dzieje się, kiedy jesteś na ekranie z kimś, kto ma tak bliską, osobistą relację, co nie zdarza się normalnie.
Wiele sugeruje się na temat wychowania sióstr, bez ujawniania co konkretnie się wydarzyło. Czy wy dwie stworzyłyście backstory?
Trochę o tym rozmawialiśmy. Czasami miło jest, jako aktor, mieć swoje własne zdanie na ten temat. Ale były pewne elementy, o których ona i ja myśleliśmy i rozmawialiśmy, jak to się ma do ich historii.
Czy możesz się tym podzielić? W związku z tym jak Charlie, według Emily, spowodował ich rozłam?
Nie wiem, czy mogę. Nie mogę powiedzieć, ponieważ są pewne rzeczy, które wpłynęłyby na rozwój wydarzeń, nie wiem czy to jest decyzja, którą chcieliby podjąć. Myślę, że to jest w rękach pisarzy, co z tej historii chcą wykorzystać w przyszłości.
Wygląda na to, że powinieneś wrócić na drugi sezon…
Bardzo bym chciała wrócić. Postać Natashy jest tak fascynująca i jako członek publiczności chcę wiedzieć więcej o tym, skąd pochodzi i o jej osobistej historii. Więc myślę, że zrobiliby miejsce dla mnie, żeby wrócić, na pewno.
Jak długo byłeś na planie?
Byłem tam przez dwa lub trzy dni.
Mówiłeś o czerpaniu z waszej przyjaźni. Jak to było kręcić to razem? Czy na planie byliście poważni czy lekcy?
To było poważne. Ponieważ niektóre sceny były bardziej emocjonalne, to naprawdę chodziło o to, aby upewnić się, że pozostajemy uziemieni. Przynajmniej dla mnie, w każdym razie, ponieważ kocham Natashę i ona wydobywa ze mnie głupszą stronę – to, co ona organicznie wydobywa we mnie, było jakby przeciwieństwem tego, co musiałem robić. Chodziło więc o to, żeby się skupić i nie wychodzić z siebie aż do momentu, kiedy pojawią się kamery, więc był element zaskoczenia. Pracowaliśmy razem już kilka razy i zawsze to uwielbiam, bo czuję, że to jest tak żywe. Nie trzeba niczego planować, bo to, co dzieje się spontanicznie, zawsze przypomina to, co jako aktor chciałbyś mieć, czyli bycie luźnym i plastycznym, a nie zamkniętym w sobie.
Obie w swoich karierach noszą teraz wiele kapeluszy. W Poker Face, Natasha gra, pisze i reżyseruje. Jak to sprawia, że jest inaczej działać razem teraz?
Teraz, kiedy oboje mamy doświadczenie za kamerą, myślę, że rozumiemy, co jest wymagane. Przynajmniej, mówiąc za siebie, lubię przychodzić i służyć opowieści i wspierać innych aktorów, i naprawdę nie robić tego o sobie. Zwłaszcza, gdy wchodzisz w finał serialu telewizyjnego, tak wiele innych rzeczy się wydarzyło. Próbują wylądować samolotem, a moim zadaniem jest wejść i po prostu pomóc im to zrobić – a nie wbić się na scenę i naprawdę zrobić moment! Show jest momentem. A Natasha jest tym momentem. I naprawdę tylko będąc w stanie być tam i upewnić się, że daję jej i programowi wszystko, czego potrzebuje, aby zamknąć ten niesamowity sezon telewizji.
The Poker Face gościnne gwiazdy, z którymi rozmawiałem, powiedziały, że dostajesz tylko scenariusze do swoich odcinków. A ty przychodzisz na to nadrzędne, kluczowe zakończenie. Po pierwsze, czy oglądasz serial teraz, gdy wyszedł?
Oh, yeah. Ja [nie mogłam] się doczekać nowych odcinków co tydzień, jestem zafiksowana.
Czy masz inne spojrzenie na swoją rolę teraz, kiedy widziałeś wszystko, przez co przeszedł Charlie?
Całkowicie. Myślę, że ponieważ nasze sceny były bardziej poważne, nie miałem tak naprawdę poczucia tonu jako całości. Więc to było naprawdę zabawne i zaskakujące, aby zobaczyć, czym był ten spektakl.
Coś co mnie zdenerwowało w twojej scenie to fakt, że twoja postać była tak zdenerwowana, że nie mogła nawet dać Charlie zmiany ubrania. Czy nie mogła dać jej czegoś na zmianę z tej błyszczącej sukienki, podczas gdy ona kontynuuje ucieczkę?
(Laughs.) To się nie pojawiło!
Wasze showrunnerki, Nora i Lilla Zuckerman, powiedziały mi również, że pierścień na penisa to pomysł Riana Johnsona. [Uwaga redaktora: Johnson napisał na Twitterze o zaprojektowaniu pierścienia]. Czy to zapewniło jakąś komedię na planie?
Myślę, że Charlie zgubiła go na spacerze… Właściwie nie pamiętam [czy miała go na sobie w naszych scenach]. Nie mieliśmy też na planie prawdziwego pierścienia na penisa z dzieckiem. Nie kazaliśmy dziecku bawić się prawdziwym pierścieniem na penisa.
Dotknęliśmy tego trochę, ale, masz teraz Housebroken i High School i twój nadchodzący show Day Job; Natasha ma również Russian Doll i jej Animal Pictures banner. Jak to jest dla Ciebie i Natashy, gdy razem przemierzacie tę drogę od aktorów do twórców?
It’s really cool. Nigdy nie pomyślałabym, że wejdziemy na tę ścieżkę, kiedy byłyśmy tylko tymi małymi, zgrabnymi dzieciakami zaczynającymi swoją przygodę. Nigdy bym nie przypuszczała, że rozwiniemy się w te dorosłe kobiety, które mogą poradzić sobie z taką odpowiedzialnością. Zdecydowanie zawsze byłyśmy dziwnymi, lewymi dziewczynami w stajni aktorów, w której się wychowywałyśmy. Myślę, że ma to sens, ponieważ czasami bycie dziwakami, bardziej na zewnątrz daje ci przestrzeń do odkrywania innych rzeczy.
Czy myślisz o tym, jak But I’m a Cheerleader byłaby inna, gdyby powstała dzisiaj?
Gdyby to nadal była Jamie [Babbit, reżyser], film zostałby zrobiony dokładnie tak samo, ponieważ miała tak silną wizję i wykonała po prostu niesamowitą pracę, ale myślę, że odbiór tego filmu byłby teraz zupełnie inny. Świadczy o tym fakt, że tak wiele dzieciaków odkrywa go teraz i wydaje się, że w ciągu ostatnich kilku lat nabrał zupełnie innego życia dzięki młodym ludziom, którzy go odkrywają, co jest bardzo fajne. W czasie, gdy się ukazała, zdecydowanie nie spotkała się z takim samym odzewem.
Co jest dla Ciebie najważniejsze w projektach, które podejmujesz? Na przykład, jak długo chcesz robić Housebroken (który DuVall współtworzyła) i czy długoterminowe projekty Cię ekscytują?
Chciałabym, żeby Housebroken trwał wiecznie. To taka zabawa i taka wspaniała grupa ludzi. I myślę, że ten sezon jest naprawdę dobry. Więc, jestem super podekscytowany, że to wyjdzie. Chciałabym nadal robić High School. Myślę, że chodzi o opowiadanie historii, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się bardzo specyficzne, ale są naprawdę uniwersalne. Byłem dzieckiem, które nie dorastało oglądając wiele filmów i programów telewizyjnych z postaciami, które przypominały mnie. A mimo to, wciąż byłem tak bardzo związany z filmami i tak bardzo mnie one poruszały, że właśnie temu chciałem poświęcić swoje życie. Myślę więc, że możliwość tworzenia tego samego rodzaju doświadczeń z postaciami, które są mniej widoczne lub mniej skoncentrowane na ekranie, a mimo to są w stanie uchwycić uniwersalność ludzkiego doświadczenia, to są historie, które z pasją opowiadam, czy to za, czy przed kamerą.
W „Housebroken” jest kilku wychowanków „Veep” . Showrunner David Mandel powiedział, że często można odnieść wrażenie, że świat błaga o powrót serialu. Czy rozmawiasz o tym ze swoimi współpracownikami?
Niestety, w przypadku Housebroken, nie mamy okazji zobaczyć się w prawdziwym życiu. Ale spotykamy się i rozmawiamy o tym. Wszyscy o tym mówimy. Bardzo nam się podobało, i myślę, że zrobilibyśmy to w mgnieniu oka. To było po prostu najwspanialsze doświadczenie i grupa ludzi, którzy są bardzo zakochani w materiale i w sobie nawzajem. To było takie wspaniałe i nie mogę uwierzyć, że mogłam być tego częścią.
The Handmaid’s Tale również wraca na swój ostatni sezon. Czy masz tam jakąś rolę?
Właściwie to nie wiem. Nie słyszałem nic o finałowym sezonie. Wydaje się, że nie, tylko na podstawie tego, jak to się skończyło. Czuję, że wszystko zostało zakończone, ale też nie mam pojęcia.
Jak się czujesz z tym zakończeniem dla twojej postaci i Emily (Alexis Bledel)?
To łamie serce, naprawdę łamie serce. Ale również, jeśli naprawdę miała na myśli to, co powiedziała o dotarciu do miejsca akceptacji, że odeszła na dobre, aby w pewien sposób poradzić sobie z tym doświadczeniem, które miała, to jest to również może to, czego Emily potrzebowała. Bo prawdopodobnie jest część jej, która nigdy nie wróciła [z Gilead], mimo że fizycznie tam była.
A co z sequelem Happiest Season?
Nie mam żadnych informacji o sequelu!
Ten wywiad został zredagowany dla zwiększenia długości i przejrzystości.
Poker Face jest teraz dostępny na Peacock.