środa, 17 lipca, 2024

Ostatnie posty

DeWanda Wise o graniu „niedoskonałego bohatera” w 'Jurassic World Dominion’

10 czerwca, Jurassic World Dominion, ostatni film z trylogii Jurassic World, został otwarty w kinach w całym kraju. W ostatnim artykule dla The Hollywood Reporter, pisarz Richard Newby nazwał film „wyraźnym testamentem mocnych i słabych stron biznesu blockbusterowego” W tej części serii DeWanda Wise (pilotka samolotu Kayla Watts) wyłania się jako istotny i nieprawdopodobny bohater, którego zręczność w kokpicie zmienia bieg wydarzeń w filmie.

Ostatnio Wise wkroczyła do uniwersum klasycznego amerykańskiego westernu w filmie Jeymesa Samuela The Harder They Fall, komedii w filmie reżyserki Stelli Meghie The Weekend oraz w przerobionym Brooklynie w serialowej aktualizacji kultowego klasyka Spike’a Lee She’s Gotta Have It na Netflix. Każdy gatunek ma swoje własne wymagania i swobody twórcze, a podejście Wise do wszystkich z nich to w równej mierze strategia i zaufanie: „Jestem bardzo intuicyjna” – mówi. Przed premierą Jurassic World Dominion Wise rozmawiała z THR o tym, jak przygotowywała się do swojej najnowszej roli i jak starała się zostawić swój ślad w trwającej od dziesięcioleci franczyzie, która wykorzystuje dinozaury i aktualne wydarzenia, aby zawalić czas.

Jak przygotowywałaś się do dołączenia do franczyzy, która nie tylko odniosła sukces, ale jest ugruntowana w umysłach widzów?

Z jednej strony jestem super krok po kroku. Więc staram się nie myśleć o rzeczach w sposób, który by mnie zmroził. Od samego początku rozmawiałem z [director Colin Trevorrow] o tym, co trzeba zrobić, żeby zbudować postać, która wywiera wpływ. A kiedy dostałem scenariusz, zacząłem przygotowywać się do danych okoliczności. Jeśli chodzi o większą franczyzę tego wszystkiego, to jest to bardzo ciepła franczyza, jest bardzo kochająca baza fanów. To także taka, w której, wiesz, gwiazdami są dinozaury. Więc to zdejmuje presję.

Jak to jest wkraczać w ten gatunek akcji, zorientowany na przygodę, biorąc pod uwagę niektóre z twoich poprzednich ról? Zajmujesz bardzo różne światy. Jak tworzyłaś postać Kayli Watts?

Czytaj również:  Bette Midler odpowiada na komentarze dotyczące jej tweetów o "wymazywaniu" kobiet

Widziałam [the 2017 film] Logan i uznałam, że w przestrzeni akcji jest miejsce na postacie, które mają trochę więcej głębi osobowości, życia, osobowości – nawet jeśli niekoniecznie pokazuje się to w ekspozycji na ekranie, to i tak można poczuć różnicę. Nie powiedziałbym, że widziałem siebie w przestrzeni akcji, dopóki ten film czegoś we mnie nie wzbudził. Ale przez 10 lat miałem na uwadze to, że chcę się dostać do kina akcji.

Lazy loaded image

(Od lewej) Kayla Watts (DeWanda Wise), dr Ellie Sattler (Laura Dern) i Giganotozaur w Jurassic World Dominion, którego współautorem i reżyserem jest Colin Trevorrow.Dzięki uprzejmości Universal Pictures i Amblin Entertainment

Jako pilot, czułem, że fabuła naprawdę opiera się na wsparciu Kayli. Zwłaszcza jako czarna kobieta w filmie, jak myślałaś o dziedzictwie Tuskegee Airmen, na przykład, i o historii, która może mieć na nią wpływ?

Jestem dziewczyną z Maryland. To bardzo wojskowo-centryczne miejsce. Byłam w JROTC w szkole średniej. Większość mojej przybranej rodziny służy w wojsku… więc jest to po prostu bardzo wojskowo-centryczna rodzina od pokoleń.

Częścią tego, co zbudowałem w Kayli było to pojęcie, że pochodzi z matriarchalnej linii kobiet, które służyły w wojsku – a potem po prostu myślenie historyczne o tym, kiedy kobiety były faktycznie dozwolone do latania myśliwcami w wojsku. Chodzi mi o to, że to wczesne lata 90-te, bardzo niedawna historia. [Note: Congress removed the legal ban on women in combat aircraft by passing Public Law 102-190 in December 1991.] So ten składnik tego, kim ona jest, żyje nie tylko w [the space] kiedy widzisz ją w akcji, ale we wszystkim, co się z nią wiąże – jeśli służysz, zmienia to sposób, w jaki się nosisz, sposób, w jaki żyjesz. W mojej wyobraźni ona żyje na tej płaszczyźnie. Jest kobietą, która w każdej chwili może wstać i iść. Dlatego właśnie ma te warkocze. (Laughs.)

Jeśli chodzi o dialogi, to czułem, że nie dostaliśmy tak dużo backstory Kayli, ani nie dowiedzieliśmy się tak wiele o jej życiu zewnętrznym. Ale i tak czułam, że to pełna postać.

Czytaj również:  Jak producentka muzyczna Boygenius Catherine Marks rozbija klub dla chłopców

To dlatego, że jesteś wprowadzany do niej w jej świecie. Zaraz po pierwszym spotkaniu z nią, do czasu, gdy jesteś w kokpicie, masz to pojęcie Owen (Chris Pratt) i Claire (Bryce Dallas Howard) są trochę zdezorientowani, ponieważ to nie jest już ich terytorium. I przez cały czas trwania filmu, była na Biosyn, to ona pokazuje im drogę. Tak wiele akcji opiera się nie tylko na „Muszę wydostać tych ludzi, bo tylko ja umiem latać, tylko ja prowadzę” To także fakt, że naprawdę masz poczucie, że gdy wejdziesz do jej świata, jesteś w jej świecie.

Uderzyło mnie napięcie między przeszłością a przyszłością w filmie. Czy są jakieś tematy, które rzuciły ci się w oczy podczas kręcenia filmu? Jakieś, które z perspektywy czasu wydają się szczególnie pilne lub istotne?

Naturalnie, sednem jej łuku jest bardzo klasyczne wezwanie bohatera. Często, gdy jesteś w tej przestrzeni – gdy jesteś w przestrzeni akcji – bohater po prostu jest . I to jest jeden z pierwszych razów w tej franczyzie, że spotykasz bohatera, który jest wezwany do broni.

Coś, co naprawdę poruszyło mnie dogłębnie w przypadku Kayli, to pojęcie niedoskonałego bohatera, który jest w stanie zacząć i służyć z miejsca, w którym się znajduje, oraz powrót do domu… ponieważ w mojej głowie, po tym wydarzeniu, wraca do domu, do Detroit. I wraca do domu, do pełni swojej integralności.

Latest Posts

Nie przegap