środa, 18 września, 2024

Ostatnie posty

Dlaczego obsadzenie Kiefera Sutherlanda w „Pierwszej Damie” było „emocjonalnym momentem” dla twórcy serialu

Wiele atramentu wydrukowanego na temat prestiżowego serialu Showtime The First Lady było (zasłużenie) w odniesieniu do jego kobiecego zespołu twórczego, czy to gwiazd Violi Davis, Michelle Pfeiffer i Gillian Anderson, reżyserki Susanne Bier czy producentki Cathy Schulman. Ale można opowiedzieć dobrą historię o dwóch mężczyznach w The First Lady, a konkretnie o twórcy Aaronie Cooley’u i współgwiazdorze Kieferze Sutherlandzie.

Cooley ostrzył sobie zęby w rozrywce, zaczynając jako asystent filmowca Joela Schumachera w 2002 roku. W tym czasie ten popularny autor miał już na swoim koncie długą listę głośnych hollywoodzkich filmów, w tym St. Elmo’s Fire, The Lost Boys, Batman Forever, Batman & Robin, A Time to Kill, Flawless i Tigerland, by wymienić tylko kilka. Ale jest jeszcze jedna funkcja, o której warto wspomnieć, bo pozostawiła spore wrażenie.

„Pamiętam, że zakradłem się na Flatliners, ponieważ był oceniany jako R, a ja byłem zbyt młody”, wspomina Cooley o filmie Schumachera z 1990 roku o studentach medycyny (granych przez Sutherlanda, Julię Roberts, Kevina Bacona, Williama Baldwina i Olivera Platta), którzy eksperymentują z doświadczeniami bliskimi śmierci. „Tak wiele filmów Joela ukształtowało moje życie jako dziecka”.

Lazy loaded image

Aaron Cooley, twórca serialu Showtime’s The First Lady.Jon Kopaloff/Getty Images

Cooley spędził 18 lat z Schumacherem (ostatecznie prowadząc development w jego firmie), w tym czasie pracowali nad siedmioma filmami, zanim reżyser zmarł na raka w 2020 roku. Choć nigdy nie pracował z Sutherlandem bezpośrednio, Cooley mówi, że jego serce puchło, gdy pojawiła się okazja, by obsadzić aktora w swoim serialu w roli prezydenta Franklina D. Roosevelta przy Eleanor Roosevelt Anderson.

„Udział Kiefera w czymś, co stworzyłem, zwłaszcza teraz, po śmierci Joela, był dla mnie naprawdę emocjonalnym momentem” – powiedział Cooley w rozmowie z The Hollywood Reporter podczas kwietniowej premiery serialu. Cooley jednak szybko przyznał, że reżyserka Bier była magnesem, który przyciągnął do projektu gwiazdy dużego formatu. „Wszyscy chcieli pracować z Susanne. Każdy, kogo poprosiła, powiedział „tak”. W ten sposób kończysz z jedną z najlepszych obsad w historii, więc jestem po prostu szczęśliwy, że dzięki niej mogłem pracować z Kieferem.”

Czytaj również:  Europejskie Nagrody Filmowe: nominacje dla "Trójkąta smutku", "Bliskich" i "Świętego Pająka

Ta historia po raz pierwszy pojawiła się w czerwcowym samodzielnym wydaniu magazynu The Hollywood Reporter. Aby otrzymywać magazyn, kliknij tutaj, aby zasubskrybować.

Latest Posts

Nie przegap