Casey Bloys znalazł się w znanej sobie pozycji we wtorek, po tym jak ujawniono nominacje do nagrody Emmy za rok 2022: sam na szczycie paczki najbardziej nominowanych kanałów, ponieważ HBO – nawet bez korzyści płynących z HBO Max – z łatwością pokonało Netflixa.
HBO miało pięć z najbardziej nominowanych programów w tym roku, z Succession (25) prowadzącym paczkę, która zawierała również The White Lotus (20), Hacks (17), Euphoria (16) i Barry (14). Warner Bros. Discovery, po raz pierwszy w historii, przewodził wszystkim konglomeratom z 155 łącznymi nominacjami.
Dyrektor wykonawczy, który nadzoruje oryginały dla sieci kablowej premium i jej odpowiednika streamingowego, zobaczył, że 24 programy HBO/HBO Max zebrały łącznie 140 nominacji, podczas gdy Netflix zobaczył 35 programów zdobywających 105 nominacji.
Bloys jest przyzwyczajony do tego, że musi konkurować z Netflixem, który wydaje duże sumy na niezliczone treści, ponieważ gigant streamingowy próbuje być catch-all dla widzów. Zamiast tego, zespoły programowe HBO i HBO Max tworzą programy, które wzajemnie się równoważą. (Podczas gdy HBO ma dużo męskich treści, HBO Max programów dla bardziej kobiecych widzów, itp.)
W wywiadzie dla The Hollywood Reporter, Bloys mówi o przyszłości Sukcesji i Westworld oraz o tym, jakie programy mogą być tematem Emmys 2023, w tym o bardzo oczekiwanej części The Last of Us.
HBO wyprzedziło w tym roku Netflixa bez korzyści z HBO Max. Czemu przypisuje Pan ten sukces?
Jest tak samo, jak co roku: utalentowane zespoły programowe w HBO i HBO Max współpracują z utalentowanymi twórcami i wszyscy robią wszystko, co w ich mocy, aby wypuścić na świat najlepszą pracę. Nie ma w tym żadnej tajemnicy poza tym, że trzeba trzymać głowę nisko i starać się robić wszystko, co najlepsze.
Akademia Telewizyjna nie zdecydowała się w tym roku na podział nominacji na poszczególne sektory. Jak widzisz, jak ta narracja zmienia się w czasie?
Myślę, że to jest wiele rękoczynów nad niczym. Mamy ten sam zarząd programowy nad HBO i HBO Max. Kiedy HBO było tylko linearne, wciąż byliśmy konkurencyjni. Teraz jest to bardziej wyrównane pole gry, gdzie mamy serwis streamingowy, jak również. Połączenie ich ma sens. Ostatecznie liczy się to, jakie programy są rozpoznawane.
HBO i HBO Max miały mniej programów ogólnie dostać więcej nominacji niż Netflix (który miał 35 programów nominowanych) …
Zawsze tak jest. Nie mamy takiej objętości jak oni, więc każdy program musi pracować ciężej.
Mieliście kilka snubów w The Staircase, Julia, Winning Time, Gilded Age jak również And Just Like That. Jak się czujecie po tych znaczących snubach?
W dniu, w którym dostaliśmy 140 nominacji… oczywiście, chcesz, aby wszystkie twoje programy były nominowane, ale nie sądzę, że dziś jest dzień, aby martwić się lub obsesyjnie myśleć o snubach. Na pewno wrócimy do niektórych z nich i zrobimy co w naszej mocy, ale dziś chodzi o to, by świętować nominacje, a nie czuć się w jakikolwiek sposób oszukanym. To jest gra; nie każdy może wygrać.
Czy wśród nominacji było coś, co cię szczególnie zaskoczyło lub ucieszyło?
Ponieważ Station Eleven wyemitowano w grudniu, a my mieliśmy tak wiele programów emitowanych między styczniem a czerwcem, miło było, że ludzie pamiętali o tym jednym. Tak samo było z The White Lotus. Pozostać w umysłach ludzi to trudna rzecz.
Czy istnieje sposób, by kategorie Emmy bardziej odzwierciedlały charakter branży? Czy uważasz, że Julia została skrzywdzona przez to, że tylko tak jakby była komedią, podczas gdy White Lotus nie został skrzywdzony przez to, że tylko tak jakby był serialem limitowanym?
Sprawa z Julią jest taka, że wraca w przyszłym roku. Częścią tego jest to, że musisz to kontynuować. Julia zasłużyła na kilka nominacji, a obsada i ekipa przygotuje doskonały drugi sezon. W Emmy chodzi o to, żeby być konsekwentnym, a cała obsada zasłużyła na uznanie, jak również za scenariusz i reżyserię.
Co się zmieniło dla ciebie teraz, gdy David Zaslav przejął kontrolę nad Discovery?
David był niczym innym jak wsparciem dla tego, co robimy kreatywnie. Docenia mnie i zespół i daje do zrozumienia, że ceni to, co robimy. To było nic innego jak wsparcie. To się stało, gdy AT&T przejął, wiele decyzji biznesowych jak zwykle zostały przekształcone w, „Cóż, AT&T musi być zmuszanie ich do tego” moda. Czy to było Demimonde czy anulowanie lub odnowienie programu, prowadzimy serwis programowy, który ma codzienne potrzeby i decyzje, które muszą być podjęte. Nie ma scenariusza, w którym David zagląda mi przez ramię i zastanawia się, czy powinniśmy coś odnowić lub anulować. Codzienne decyzje były przekształcane jako odzwierciedlające to, co robi nowy reżim, a tak nie jest w tym przypadku.
Kiedy widzowie mogą spodziewać się nowych sezonów Euphoria, White Lotus i Succession?
Nie ogłosiliśmy jeszcze dat, ale wyobrażam sobie, że White Lotus, Succession, Barry i Hacks będą w przyszłorocznym oknie kwalifikacji do Emmy.
Jaka jest przyszłość Sukcesji po czwartym sezonie?
Przy podejmowaniu takich decyzji zdajemy się na showrunnerów. Decyzja należy do Jesse Armstronga. Zaczęli kręcić czwarty sezon i łamać historie, a on chce przejść przez ten proces, aby zobaczyć, czy ma więcej historii lub tematów do zbadania. To zależy od niego. Jeśli chce zrobić więcej, świetnie. Jeśli to wszystko, co ma, świetnie.
W świecie, w którym hitowe seriale szybko doczekują się spinoffów, jako że franczyzy nadal są niezwykle ważne dla platform streamingowych, czy rozmawiałeś z Jesse’m o Succession spinoffie – szczególnie biorąc pod uwagę jak wielki stał się ten świat, o czym świadczy ilość nominacji aktorskich, które serial otrzymał w tym roku?
Świat taki jak Gra o Tron gdzie George R.R. Martin ma całe uniwersum i tysiącletnią linię czasową i wiele rodów i wojen i historii, to nie jest to, co Jesse ustawił. Nie ma scenariusza, w którym multiwersum Sukcesja jest w kartach.
Daj ludziom to, czego chcą: teaser o Sukcesji sezon czwarty.
Więcej rodzinnej dysfunkcji! (Laughs.)
HBO opracowuje Game of Thrones sequel Jona Snowa. Co się zmieniło, że chcecie ponownie obejrzeć finał flagowego serialu?
Nie mam nic do przekazania w sprawie rozwoju Jona Snowa.
Jaka jest przyszłość Westworld poza czwartym sezonem? Umowa Lisy Joy i Jonah Nolana obejmuje dwa kolejne sezony. Czy nadal tak jest?
Jak z każdym serialem, zobaczymy, jak sobie poradzi. Nie rozmawialiśmy z nimi o pomysłach na sezon piąty, ale mamy dopiero trzy odcinki w sezonie czwartym i zobaczymy jak to będzie. Żadne decyzje nie zostały podjęte.
Kiedy powinniśmy się spodziewać The Last of Us
Bliżej nam do początku 2023 roku.
Patrząc na przyszły rok, co jest w planach, czym jesteś podekscytowany, a o czym moglibyśmy porozmawiać za rok?
Do tego czasu przejdziemy przez Sex Lives of College Girls sezon drugi, White Lotus 2, The Idol, Last of Us, Succession, Julia, Hacks, Barryi Righteous Gemstones. To znów dość napakowany lineup. Możemy mówić o dowolnej liczbie tych programów!
Wywiad edytowany dla długości i przejrzystości.