sobota, 15 czerwca, 2024

Ostatnie posty

Google opiera się na popkulturze, spoglądając wstecz na 25 lat wyszukiwania

Google świętuje ostatnie 25 lat swojej wyszukiwarki i opiera się na dużej dawce popkultury, aby to zrobić.

Gigant technologiczny opublikował w poniedziałek film przedstawiający najczęściej wyszukiwane tematy, osoby i wydarzenia z ostatnich 25 lat. I chociaż pojawiło się w nim wiele wydarzeń wartych opublikowania (9/11, legalizacja małżeństw homoseksualnych, ruch Black Lives Matter), film, telewizja i muzyka również zostały mocno wyróżnione.

Wśród najczęściej wyszukiwanych w ciągu ostatnich 25 lat znaleźli się Taylor Swift, najczęściej wyszukiwana autorka piosenek; Homer Simpson, najczęściej wyszukiwana postać Simpsons; Barbie, najczęściej wyszukiwana zabawka; Cristiano Ronaldo, najczęściej wyszukiwany sportowiec; Spongebob Squarepants, najczęściej wyszukiwana kreskówka; i Spider-Man, najczęściej wyszukiwany superbohater.

„Zazwyczaj pod koniec roku robimy zestawienie najważniejszych trendów roku, ale w tym przypadku uznaliśmy, że możemy zrobić coś nieco innego” – mówi w wywiadzie KK Walker, dyrektor kreatywny Google Brand Studio. „To trochę jak trudne zadanie, myśleliśmy o 25 latach prawie wszystkiego, czego ludzie szukają. Więc to było trochę: Jak właściwie zagotować ten ocean?”

Firma postanowiła oprzeć się na idei postępu, pokazując, jak świat ewoluował od 1998 roku.

„Kiedy zaczynasz widzieć, czego ludzie szukali wtedy lub czego nadal szukają teraz, zaczynasz dostrzegać to niesamowite poczucie postępu” – dodaje Walker. „Obiektywem historii, którego chcieliśmy się trzymać, było to poczucie postępu, które widzimy na świecie i oczywiście wieczny optymizm Google, który się z tym wiąże.”

Firma szukała wyszukiwań o „trwałym znaczeniu” lub „trwałej sile”, które utrzymują je na pierwszym miejscu wśród konsumentów.

„Niezależnie od tego, czy jest to Pokemon, który ma teraz ogromne odrodzenie, czy Barbie, która całkowicie zmieniła to, co reprezentuje, aż do niespodzianek Bollywood jako najczęściej wyszukiwanego gatunku filmowego” – mówi Walker. „To tylko te naprawdę niesamowite bastiony postępu, które widzimy, ale one po prostu trwają.”

Czytaj również:  Taron Egerton mówi, że spotkał się z Kevinem Feige, ma nadzieję na "szansę" na zagranie Wolverine'a

Obejrzyj wideo:

Google ujawniło również swoją listę najczęściej wyszukiwanych haseł w 2023 roku, z Barbie i Oppenheimer zajmującymi dwa pierwsze miejsca w kategorii filmów. Indyjski thriller Jawan, Sound of Freedom i John Wick Chapter Four zamknęły pierwszą piątkę.

W kategorii TV, The Last of Us i Wednesday były na szczycie, a następnie Ginny & Georgia, One Piece i Kaleidescope.

Jeremy Renner był najczęściej wyszukiwanym aktorem, a za nim uplasowali się Jenna Ortega, Ichikawa Ennosuke, Danny Masterson i Pedro Pascal.

Matthew Perry i Tina Turner znaleźli się na czele listy w kategorii „odejścia”, a Shakira i Jason Aldean byli najczęściej wyszukiwanymi muzykami.

Latest Posts

Nie przegap