Instagram i Facebook rozpoczną pobieranie części przychodów twórców w 2024 roku, czyli rok później niż pierwotnie planowano, zgodnie z wypowiedzią CEO Mety Marka Zuckerberga.
Dwie platformy społecznościowe wezmą prowizję od ofert takich jak subskrypcje fanów, płatne wydarzenia, odznaki i platforma newsletterowa firmy i konkurenta Substack – Bulletin, gdzie twórcy obecnie dostają do zachowania całość swoich przychodów z tych platform. Choć Meta nie ujawniła, jaki procent przychodów będzie ostatecznie wbijać do kieszeni, Zuckerberg powiedział wcześniej, że będzie to mniej niż 30 procent.
Kierownik powiedział również, że Instagram i Facebook rozszerzy swój program bonusowy Reels na więcej twórców i pozwoli im monetyzować ich krótkie formy wideo na obu platformach. I na Instagramie specjalnie, Zuckerberg powiedział, że firma testuje twórcy rynku, który pozwoli marek i twórców do interakcji dla sponsoringu i innych możliwości biznesowych – usługa, która bierze stronę bezpośrednio z TikTok, który oferuje własny rynek dla marketerów i twórców.
Aktualizacje monetyzacji dla twórców może pomóc Instagram i Facebook curry łaski z twórców, jak firma stoi sztywną konkurencję z rywali, takich jak TikTok i YouTube. Ogłoszenie przychodzi również dzień przed Meta głowa do VidCon – główne cztery dni wydarzenie w Anaheim dla influencerów – i oczekuje się, że mocno promować swoje Reels i oferty VR do uczestników.
„Zmierzamy w kierunku przyszłości, gdzie więcej osób może zrobić twórczą pracę, którą lubią, i chcę, aby platformy, takie jak nasze, odgrywać rolę w tworzeniu tego,” Zuckerberg napisał we wtorek Facebook post ogłaszając aktualizacje dla twórców.