środa, 19 czerwca, 2024

Ostatnie posty

Jamie Demetriou o Netflix Sketch Special „A Whole Lifetime” i przyszłości „Stath Lets Flats

Jamie Demetriou od kilku lat jest na komediowej fali wznoszącej.

W Wielkiej Brytanii jest prawdopodobnie najbardziej znany jako twórca i gwiazda sitcomu Channel 4 Stath Lets Flats, w którym jego nieudolny, nieporadny, niegrzeczny i mający urojenia grecko-cypryjski agent wynajmu Stath Charalambos – uważany za jedną z najlepszych komicznych kreacji od czasów Alana Partridge’a Steve’a Coogana – zdobył niezliczoną liczbę fanów w branży i poza nią (w 2020 roku zdobył trzy nagrody BAFTA TV).

W Stanach Zjednoczonych – gdzie serial emitowany jest na HBO – jest prawdopodobnie bardziej rozpoznawalny z rosnącej liczby krótkich, ale często kradnących sceny występów telewizyjnych i filmowych, w tym w Fleabag (facet z wielkimi zębami w sezonie 1), Paddington 2 (jeden z współwięźniów niedźwiedzia znany jako The Professor), The Great (grający Doktora Czechowa) i Eurovision: The Story of Fire Saga (dyrektor artystyczny obozu Kevin Swain). Ma również wystąpić w gorąco oczekiwanym filmie Grety Gerwig Barbie, ale zanim to nastąpi, przenosi swoją własną markę głupiej i dziwnej komedii na wyższy poziom w specjalnym filmie Netflixa A Whole Lifetime With Jamie Demetriou.

Opisany przez samego Demetriou jako „narodziny do śmierci w piosenkach i skeczach”, a także „pierwszy brytyjski skecz specjalny slash show”, godzinny specjalny zabiera widzów przez serię skeczy obejmujących dzieciństwo, dorosłość i poza nią, często z towarzyszeniem piosenki. Jest tu para nastolatków w łóżku przyklejonych do swoich telefonów, którzy nie mogą się zdobyć na próbę uprawiania seksu (ku pogardliwemu nastawieniu rodziców), emocjonalny i bardzo niestabilny organizator wieczoru kawalerskiego, rodzic, który chce udusić swoich przyjaciół i ich dzieci podczas pełzającego po skórze, uprzejmego BBQ, parodia Love Island o nazwie Kiss Villa, którą komisarze unscripted prawdopodobnie już rozważają, aż po mężczyznę na łożu śmierci żegnającego się ze swoim ciałem. Każdy, kto oglądał Stath Lets Flats, zauważy, że zabrał on ze sobą całą obsadę – plus kto wie, kto z brytyjskiego środowiska komediowego – na przejażdżkę (z godnym uwagi wyjątkiem jego siostry, What We Do in the Shadows, gwiazdy Natasii Demetriou, która najwyraźniej kręciła w tym czasie zdjęcia w Toronto).

Jako że A Whole Lifetime With Jamie Demetriou ląduje na Netflixie we wtorek, The Hollywood Reporter złapał szybko wschodzącą gwiazdę, by porozmawiać o powrocie uwielbianego niegdyś skeczu (i o tym, gdzie był), o tym, jak Netflix nie miał skrupułów co do niektórych z jego dzikich pomysłów i czy Stath powróci na czwarty sezon. Próbowaliśmy też – nieudolnie – wyciągnąć od niego jakiekolwiek informacje na temat Barbie.

Większość komiksów zaczyna się od skeczu, a potem skupia się na konkretnej postaci. Ale ty jakbyś poszedł w drugą stronę. Co sprawiło, że chciałeś przejść od Stath do tego?

Czytaj również:  Angela Bofill, piosenkarka "I Try" i "I'm On Your Side", umiera w wieku 70 lat

Myślę owczo, że nigdy tak naprawdę nie pozbyłem się chęci robienia różnych postaci. To swędzenie, które czekało na podrapanie przez długi czas. Myślę, że po prostu nigdy nie tracisz tych rzeczy, które chciałeś lub kochałeś jako nastolatek. One zostają z tobą na zawsze. Muzyka, filmy, wszystko co było gorące na twojej liście priorytetów w tamtym czasie pozostaje na zawsze. Kiedy zacząłem cieszyć się pomysłem, że może pewnego dnia spróbuję robić komedię, naprawdę zakorzeniłem w swoim umyśle, że jeśli będę miał wystarczająco dużo szczęścia, w co wątpiłem, to będzie to droga do celu. Teraz, gdy zarabiam na życie i patrzę na to w inny sposób, wygląda to jak plac zabaw, jak bardzo otwarte środowisko do eksperymentowania z postaciami. I byłem zazdrosny o tę możliwość. I przypadkowo Netflix przyszedł do mnie z tą ofertą.

Więc Netflix zwrócił się do ciebie pierwszy?

Dział odpowiedzialny za skecze podszedł do mnie, spotkaliśmy się i powiedzieli, że może się zgodzisz na zrobienie czegoś i zaprosili mnie na pitch. Początkowo miał to być bardziej rozbudowany sketch show, ale potem doszliśmy do wniosku, że godzina to zbyt długi czas na coś, co nie jest narracją. Chciałem więc umieścić w nim tyle elementów, żeby utrzymać uwagę widzów przez godzinę i pomyślałem, że struktura życia jest dość znajoma dla wielu ludzi.

W tym masz dorosłych mężczyzn robiących kupę, postaci próbujące udusić dzieci i martwe ciało podrzucane w worku. Czy Netflix wrócił do ciebie z jakimiś uwagami lub wątpliwościami, czy też powiedzieli: „Tak, wszystko w porządku”?

O dziwo, to drugie. W mojej głowie krążyły myśli: „Na pewno coś było” Ale oni byli bardzo spokojni o to. Było dużo wolnej ręki. Pomaga to, że te trzy przykłady, które podałeś, to rzeczy, które robię cały czas.

Czytaj również:  Theo Germaine o znaczeniu 'They/Them' i o tym, jak slasher jest "nową eksploracją" w kierunku dobrej reprezentacji

Wiesz, ostatecznie to jest sketch show, przede wszystkim. Ale to zabawne, że oglądając rzeczy z powrotem znajdujemy w nich tematy, które być może nie były zamierzone. I coś, co mnie cieszy, to fakt, że wydaje mi się, że odnajdujemy komizm w rzeczach, które mogą wydawać się nieco trudne egzystencjalnie. Każdy skecz, na swój sposób, jest o ludziach próbujących odwrócić uwagę od niepokoju – odwrócić uwagę od dojrzewania. A skecz o królewskim ślubie jest o ludziach, którzy po prostu przygotowują się do przejścia przez dzień i używają tego, co mają przed sobą.

Jak tylko zobaczyłem skecz o królewskim ślubie, od razu przypomniał mi się wywiad telewizyjny z kobietą – chyba na ostatnim królewskim ślubie – która powiedziała, że to był najszczęśliwszy dzień w jej życiu, a potem zauważyła, że ma dzieci.

Mogę w pewnym sensie empatyzować z tą pozycją, To czuje się dobrze, aby wejść na pokład! Kiedykolwiek czuję się cyniczny lub nie idzie z falą, i widzę ludzi świętujących w telewizji i szydzę lub coś. Zawsze jest jakaś mała część mnie, która mówi, że nie masz żadnej zabawy.

Może nie szukam w odpowiednich miejscach, ale to pierwszy sketch show, który widziałem od jakiegoś czasu. Dorastając w Wielkiej Brytanii mieliśmy The Fast Show, Big Train i Smack The Pony, ale wydaje się, że skromny sketch show wypadł z łask w ciągu ostatnich kilku dekad. Czy to coś, co widzieliście?

Tak. Wiesz, przemysł komediowy w Wielkiej Brytanii jest dość małym miejscem, a słowa takie jak „sketch is dead” są często rzucane. I myślę, że zostało to powiedziane na tyle, że ludzie zaczęli w to wierzyć. Ale tak naprawdę nie widzę na to żadnego dowodu. Myślę, że to, co prawdopodobnie się wydarzyło, to wzrost liczby godzinnych, filmowych programów telewizyjnych – Sopranos zapoczątkował wiele z nich – wzniósł się na szczyt stosu tego, czego ludzie chcieli, a najdalszym przeciwieństwem tych rzeczy są programy skeczowe. Ale były też świetne, które pojawiały się przez lata. Tim Robinson ma jeden na Netflixie o nazwie I Think You Should Leave , który uwielbiam. Więc one się przebijają, ale myślę, że masz rację – kultura już niekoniecznie je przyjmuje.

Czytaj również:  Dlaczego Writers Guild West zamknęła programy dla początkujących pisarzy

Co dalej ze Stath? Czy wróci na czwarty sezon?

To jest mniej niezdecydowane i bardziej po prostu, że czekam na odpowiedni pomysł, aby uderzyć. Naprawdę bardzo nienawidzę pomysłu, że coś w rodzaju tego jest skończone, fakt. Bo życie jest długie, a ja czuję, że te postacie mają jeszcze wiele do zrobienia. Ale to, jak trudno było wyczarować fabułę do sezonu trzeciego, sprawia, że czuję, iż do serii czwartej musiałbym znaleźć całkiem dynamiczny haczyk lub powód, by zaistnieć, by oddać sprawiedliwość tym postaciom. Zależy mi na tym, żeby to było święte. Nie pomaga też fakt, że dosłownie rozwaliłem wszystko na końcu serii. Wszystko jest w strzępach.

Stath jest tak wspaniałą postacią komiksową, że musi być więcej jego postaci. Czy rozważylibyście jakiś spin-off albo coś poza serią?

Potencjalnie zrobiłbym coś specjalnego. To jest coś, co się dzieje. Myślałem o greckiej specjalności wielkanocnej. But that’s further down the line. Never say never wydaje się być trochę na wyrost i może tak jest, ale naprawdę tak się czuję. Pracuję nad tym od 10 lat i muszę mieć pewność, że jako dorosły i człowiek, doświadczam w swoim pisaniu czegoś więcej niż tylko wpuszczania agentów. I myślę, że zrobienie sobie przerwy robi świat dobrze dla bohaterów. Alan Partridge robi obecnie jedne ze swoich najlepszych rzeczy i jest to świadectwem potrzebnego odpoczynku, który dostaje.

Kilka lat temu zapowiedziano amerykański remake Stath Lets Flats z Foxem. Od tamtej pory nie słyszeliśmy zbyt wiele. Jak to się dzieje?

To długi proces. Wciąż prowadzimy rozmowy na ten temat. To bardzo skomplikowane, aby upewnić się, że jest to coś własnego. Nadal bardzo dużo rozmawiamy na ten temat, po prostu trwa to dłużej niż myśleliśmy.

Zauważyłem na IMDb, że jesteś w tegorocznej, bardzo oczekiwanej Barbie.

Jestem tylko drobinką. Jestem małą częścią, ale to było niewiarygodnie radosne doświadczenie. A NDA było bardzo realne.

Proszę powiedz mi, że speck nosi jakieś niesamowite DayGlo jak widzieliśmy w klipach.

Speck podpisał NDA! Zdecydowanie mogę powiedzieć, że Greta jest niezwykłą obecnością. A oglądanie jej było zaszczytem.

Latest Posts

Nie przegap