Lionsgate nie ujawnił żadnego megadeal, ale najwyższe kierownictwo w hollywoodzkim studiu rozmawiało o korzyściach potencjalnego wydzielenia swojego biznesu studyjnego podczas wystąpienia na konferencji inwestorskiej w środę.
„To zdecydowanie pomoże każdej części naszego ekosystemu, nie tylko pojedynczej franczyzie jak Hunger Games czy John Wick,” Packer powiedział Wells Fargo TMT Summit podczas sesji, która była transmitowana w sieci. Packer, który ostatnio podpisał umowy licencyjne na nadchodzący John Wick TV origin story The Continental w Peacock, komedię Ghosts w Paramount+ i Schitt’s Creek w Hulu, nalegał, że studio będzie w stanie kontynuować sprzedaż tytułów do wielu platform streamingowych, a nie tylko do Starz, jako że tradycyjny kanał kablowy premium przestawia się na przestrzeń streamingową
Joe Drake, prezes Lionsgate’s Motion Picture Group, przewidział brak większych zakłóceń w swoim oddziale filmowym, podczas gdy studio bada swoje opcje dotyczące Starz, w tym ewentualne oddzielenie płatnej telewizji i biznesu streamingowego od operacji studyjnych. Celem wydaje się być stworzenie dwóch niezależnych firm, aby inwestorzy mogli wycenić aktywa Starz i studia osobno.
„Nie sądzę, że będziemy działać tak różnie. To, co zrobi, to da wszystkim prawdziwy wgląd w to, co robi studio i jaką wartość tworzy” – przekonywał Drake. Drake i Packer, podobnie jak inni członkowie zarządu Lionsgate, niedawno przedłużyli swoje długoterminowe umowy, podczas gdy studio rozważa wydzielenie swojej działalności studyjnej, zmieniając nazwę platformy streamingowej StarzPlay na Lionsgate+ na wielu rynkach poza USA.
Podczas gdy niektórzy potencjalni nabywcy wydają się postrzegać Starz jako platformę streamingową, inni patrzą na Lionsgate i jego bibliotekę programową jako możliwe przejęcie studia indie, jako że cyfrowi tytani, tacy jak Apple i Amazon, wkraczają do Hollywood. Packer argumentował, że wzrost popularności platform streamingowych wspieranych reklamami dał Lionsgate jeszcze więcej drzwi do pukania, ponieważ stara się sprzedawać swoje treści globalnie.
Jednocześnie wskazał na lekkie wycofanie się w ostatnim czasie wśród streamerów i ich budżetów akwizycyjnych. „Jest trochę przycinania teraz i wtedy” – relacjonował Packer.
Drake dodał, że studio nadal waży względne siły multipleksów lub platform streamingowych, jeśli chodzi o komercyjne wprowadzanie filmów na rynek. „Ponieważ wciąż widzimy tak wiele wartości w przestrzeni kinowej, a także dlatego, że Jim i jego zespół mogą sprzedawać każdemu na świecie i do każdej strategii, a my nie jesteśmy zobowiązani do naszego rurociągu, jesteśmy w stanie zginać i robić wszystkie rodzaje rzeczy” – przekonywał Drake.
Packer wskazał, że Apple TV+ kupuje teraz produkty filmowe z biblioteki od zewnętrznych dostawców, Amazon kontynuuje zakup filmów poza biblioteką MGM, a Netflix ze swoją ofertą streamingu z reklamami potrzebuje produktów, co sugeruje, że Lionsgate będzie nadal widzieć kwitnący rynek wśród streamerów dla swoich treści filmowych i telewizyjnych.
„Jeśli ten produkt reklamowy działa, a wierzę, że tak będzie, ponieważ Netflix jest ostrą firmą i wymyślą to, myślę, że będą chcieli, aby więcej ich treści było przyjaznych reklamom i to jest nowy strumień przychodów, do którego tak naprawdę nie stuknęliśmy do tej pory”, powiedział Packer.