niedziela, 13 października, 2024

Ostatnie posty

Lionsgate Film, szefowie dystrybucji mówią o możliwym spinoffie Studia, rebrandingu Starz

Lionsgate nie ujawnił żadnego megadeal, ale najwyższe kierownictwo w hollywoodzkim studiu rozmawiało o korzyściach potencjalnego wydzielenia swojego biznesu studyjnego podczas wystąpienia na konferencji inwestorskiej w środę.

„To zdecydowanie pomoże każdej części naszego ekosystemu, nie tylko pojedynczej franczyzie jak Hunger Games czy John Wick,” Packer powiedział Wells Fargo TMT Summit podczas sesji, która była transmitowana w sieci. Packer, który ostatnio podpisał umowy licencyjne na nadchodzący John Wick TV origin story The Continental w Peacock, komedię Ghosts w Paramount+ i Schitt’s Creek w Hulu, nalegał, że studio będzie w stanie kontynuować sprzedaż tytułów do wielu platform streamingowych, a nie tylko do Starz, jako że tradycyjny kanał kablowy premium przestawia się na przestrzeń streamingową

Joe Drake, prezes Lionsgate’s Motion Picture Group, przewidział brak większych zakłóceń w swoim oddziale filmowym, podczas gdy studio bada swoje opcje dotyczące Starz, w tym ewentualne oddzielenie płatnej telewizji i biznesu streamingowego od operacji studyjnych. Celem wydaje się być stworzenie dwóch niezależnych firm, aby inwestorzy mogli wycenić aktywa Starz i studia osobno.

„Nie sądzę, że będziemy działać tak różnie. To, co zrobi, to da wszystkim prawdziwy wgląd w to, co robi studio i jaką wartość tworzy” – przekonywał Drake. Drake i Packer, podobnie jak inni członkowie zarządu Lionsgate, niedawno przedłużyli swoje długoterminowe umowy, podczas gdy studio rozważa wydzielenie swojej działalności studyjnej, zmieniając nazwę platformy streamingowej StarzPlay na Lionsgate+ na wielu rynkach poza USA.

Podczas gdy niektórzy potencjalni nabywcy wydają się postrzegać Starz jako platformę streamingową, inni patrzą na Lionsgate i jego bibliotekę programową jako możliwe przejęcie studia indie, jako że cyfrowi tytani, tacy jak Apple i Amazon, wkraczają do Hollywood. Packer argumentował, że wzrost popularności platform streamingowych wspieranych reklamami dał Lionsgate jeszcze więcej drzwi do pukania, ponieważ stara się sprzedawać swoje treści globalnie.

Czytaj również:  Victor J. Kemper, autor zdjęć do "Dog Day Afternoon", "Husbands" i "The Jerk", umiera w wieku 96 lat

Jednocześnie wskazał na lekkie wycofanie się w ostatnim czasie wśród streamerów i ich budżetów akwizycyjnych. „Jest trochę przycinania teraz i wtedy” – relacjonował Packer.

Drake dodał, że studio nadal waży względne siły multipleksów lub platform streamingowych, jeśli chodzi o komercyjne wprowadzanie filmów na rynek. „Ponieważ wciąż widzimy tak wiele wartości w przestrzeni kinowej, a także dlatego, że Jim i jego zespół mogą sprzedawać każdemu na świecie i do każdej strategii, a my nie jesteśmy zobowiązani do naszego rurociągu, jesteśmy w stanie zginać i robić wszystkie rodzaje rzeczy” – przekonywał Drake.

Packer wskazał, że Apple TV+ kupuje teraz produkty filmowe z biblioteki od zewnętrznych dostawców, Amazon kontynuuje zakup filmów poza biblioteką MGM, a Netflix ze swoją ofertą streamingu z reklamami potrzebuje produktów, co sugeruje, że Lionsgate będzie nadal widzieć kwitnący rynek wśród streamerów dla swoich treści filmowych i telewizyjnych.

„Jeśli ten produkt reklamowy działa, a wierzę, że tak będzie, ponieważ Netflix jest ostrą firmą i wymyślą to, myślę, że będą chcieli, aby więcej ich treści było przyjaznych reklamom i to jest nowy strumień przychodów, do którego tak naprawdę nie stuknęliśmy do tej pory”, powiedział Packer.

Latest Posts

Nie przegap