niedziela, 19 maja, 2024

Ostatnie posty

Nawet giganci telewizji kablowej wiedzą, że konsumenci wolą streaming – ale mają na to plan

Z usługami telewizji kablowej w stanie swobodnego cięcia kabli, dwóch największych graczy w tej przestrzeni opiera się na nowej strategii, aby spróbować zatrzymać krwawienie.

Comcast i Charter Communications to dwie największe firmy oferujące płatną telewizję w Stanach Zjednoczonych i dwaj najwięksi dostawcy usług szerokopasmowych. Jednak w sytuacji, gdy liczba abonentów telewizji spada z kwartału na kwartał i z roku na rok, w minionym tygodniu obie firmy wprowadziły na rynek produkty mające na celu uspokojenie konsumentów borykających się z szokiem związanym z pakietami telewizji kablowej, pełnymi kanałów sportowych i niszowych ofert.

Charter we wtorek uruchomił coś, co nazywa Spectrum TV Stream, który zapewni 90 kanałów strumieniowych za 40 USD miesięcznie. A&E, AMC, CNN, Discovery, Disney Channel, Fox News, FX, Hallmark i HGTV należą do oferty. Oferta streamingowa będzie dostępna dla klientów Spectrum Internet.

Firma wprowadziła również Spectrum Stream Latino, który będzie kosztował 25 USD miesięcznie i będzie zawierał 45 hiszpańskojęzycznych kanałów.

„Koncentrujemy się na tworzeniu bardziej elastycznych, tańszych opcji wideo dla naszych klientów, które obejmują pakiet kanałów, które chcą oglądać” – powiedziała w oświadczeniu Sharon Peters, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu w Charter. „Dzięki Spectrum TV Stream i Stream Latino nasi klienci mają teraz możliwość wyboru wartościowych, dostarczanych przez Internet pakietów telewizji strumieniowej, które obejmują najpopularniejsze sieci informacyjne i rozrywkowe oraz programy w języku hiszpańskim”

Comcast ogłosił wprowadzenie nowej serii produktów pod marką „NOW”, w tym przedpłaconych planów internetowych i mobilnych, a także NOW TV, pakietu streamingowego za 20 USD miesięcznie z około 40 kanałami (w tym Food Network, A&E, AMC i Hallmark Channel), a także Peacock Premium.

Podczas gdy Comcast początkowo uruchomił swój lite streaming vMVPD w zeszłym roku, obecnie działa on w ramach tego większego ekosystemu tanich planów NOW.

Czytaj również:  Barbra Streisand potępia przyznanie nagrody RBG Elonowi Muskowi i Rupertowi Murdochowi: "Mocno wątpię, czy by to zaakceptowała"

„Konsumenci powiedzieli nam, że chcą tanich, łatwych w użyciu opcji łączności i rozrywki, które zapewniają taką samą niezawodność i spójność naszych wiodących usług Xfinity” – powiedział Dave Watson, prezes i dyrektor generalny ds. łączności i platform Comcast. „Dzięki NOW opracowaliśmy nowy produkt od podstaw, aby był prosty i łatwy dla każdego, kto chce korzystać z Internetu, telefonu komórkowego lub telewizji na własnych warunkach bez utraty jakości. Uzupełnia naszą ofertę produktów, aby zapewnić coś dla każdego segmentu rynku konsumenckiego i wykorzystuje nasze mocne strony w zakresie doskonałych możliwości sieciowych, WiFi i przesyłania strumieniowego”

Obie usługi są dostępne tylko dla obecnych klientów internetowych obu operatorów kablowych.

Nowe chude pakiety streamingowe pojawiają się, gdy telewizja kablowa nadal się kurczy. Według Leichtman Research, czołowe firmy telewizji kablowej straciły ponad 3,8 miliona abonentów w 2023 roku, przy czym sam Comcast stracił ponad 2 miliony, a Charter ponad 1 milion.

Wirtualni dostawcy MVPD, tacy jak YouTube TV i Hulu z telewizją na żywo, przejęli część tego luzu, dodając prawie 1,9 miliona abonentów.

Ponieważ konsumenci preferują streaming w porównaniu do linearnego przekazu, firmy kablowe – które i tak działają głównie w branży szerokopasmowego dostępu do Internetu – starają się dać im to, czego chcą.

W układance wciąż brakuje jednak jednego elementu: sportu na żywo. Aby utrzymać niskie ceny, w pakietach skinny brakuje kanałów sportowych, które widzowie znają i kochają. I choć pakiet Spectrum zawiera kanały informacyjne, to jeszcze tańsza opcja Comcast już nie.

Podczas gdy usługa streamingowa Disney-Fox-Warner Bros. Discovery joint venture nie ma jeszcze daty premiery ani ceny, oczekuje się, że sama będzie kosztować ponad 40 USD, co czyni ją mało prawdopodobnym uzupełnieniem oferty Charter i Comcast.

Z YouTube TV i Hulu z telewizją na żywo w przedziale 75 USD miesięcznie, firmy kablowe zakładają, że mogą zachęcić niechętnych do przecinania kabli lub rezygnacji z kabli, aby wypróbować ich chude pakiety w bardziej przystępnej cenie.

Czytaj również:  Broadway League, dyrektorzy i choreografowie osiągnęli porozumienie w sprawie ochrony współpracowników

Przynajmniej sugeruje to, że Comcast – który jest właścicielem NBCUniversal – i Charter, który szukał agresywnych warunków z korzyściami streamingowymi w swoich umowach przewozowych, są skłonni do pewnych eksperymentów, aby utrzymać działalność płatnej telewizji tak długo, jak to możliwe.

Latest Posts

Nie przegap