poniedziałek, 22 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

„Ready Player One” z prawdziwego zdarzenia? Autor podpisuje umowę na przeniesienie własności intelektualnej do Metaverse

W powieści Ready Player One z 2011 r. i jej adaptacji filmowej z 2018 r. obywatele dystopijnego świata uciekają do wirtualnego wszechświata zamieszkanego przez awatary i wypełnionego grami, łamigłówkami i ustawieniami zawierającymi odniesienia kulturowe (w tym Pac-Man, Blade Runner i The Shining).

Teraz autor książki, Ernest Cline, i producent filmu, Dan Farah, współpracują z firmą Futureverse zajmującą się sztuczną inteligencją i metawersją, aby przenieść Ready Player One do własnego cyfrowego wszechświata.

Futureverse, Cline i Farah uruchamiają nową firmę o nazwie Readyverse Studios, która będzie dążyć do wprowadzenia IP do metaverse … i zabezpieczyli prawa od Warner Bros., aby Ready Player One był pierwszym elementem tej układanki.

Podczas gdy powieść Cline’a i adaptacja filmowa Stevena Spielberga zostały osadzone w dystopijnym świecie, założyciele stawiają na bardziej optymistyczną wizję.

„Ernie w najdzikszy sposób, to znaczy, nakreślił to i nakreślił to z prawdziwym naciskiem na otwartość w sercu”, współzałożyciel Futureverse i Readyverse Studios Shara Senderoff mówi The Hollywood Reporter w wywiadzie. „Oczywiście film rozpoczyna się w dystopijnym świecie stosów, który był katalizatorem samego filmu, ale pogląd Erniego dotyczy przede wszystkim otwartości technologii. Ma on fundamentalne zrozumienie tego, jak te rzeczy powinny działać”

„Przyszłość nadeszła jeszcze szybciej niż sobie wyobrażałem” – dodał Cline. „Dzięki Readyverse Studios mamy okazję wykorzystać rewolucyjną technologię, którą Futureverse buduje od kilku lat, aby ożywić najlepszą możliwą wersję metaverse. Jestem przekonany, że w tym zespole mamy najbystrzejsze umysły i największe serca, które poprowadzą nas do następnego rozdziału naszej wspólnej przyszłości … przyszłości, z której Wade Watts i James Halliday byliby dumni.”

Readyverse posiada również prawa do innych powieści Cline’a (w tym Ready Player Two), a także jego przyszłych dzieł.

Firma prowadziła już rozmowy z innymi twórcami i właścicielami pożądanej własności intelektualnej.

Czytaj również:  Dave Chappelle i żywa koza zaskakują publiczność podczas koncertu Kevina Harta i Chrisa Rocka w Nowym Jorku

„Rozpoczęliśmy już ciche rozmowy z kilkoma dużymi studiami i znaczącymi właścicielami praw do ukochanej własności intelektualnej i wszyscy oni skłaniają się ku nawiązaniu z nami współpracy” – mówi Farah. „Wszyscy są naprawdę podekscytowani tym, że jest to sposób na przeniesienie ich własności intelektualnej do metaverse”

Obejmuje to Warner Bros., która wyprodukowała i wydała filmową adaptację powieści Cline’a w reżyserii Spielberga, która zarobiła 583 miliony dolarów na całym świecie

„Zespół Warner był bardzo podekscytowany i wspierający i myślę, że prawa do franczyzy Ready Player One będą pierwszą z wielu umów dotyczących praw własności intelektualnej, które zawarliśmy z Warner” – dodaje Farah.

Oczywiście pomaga to również jasno określić, jaka jest ich wizja „metaverse”. Podczas gdy Readyverse myśli o zestawach VR i AR (takich jak nadchodzący Vision Pro od Apple), postrzegają go również jako środek „interoperacyjności” między platformami i urządzeniami.

„Myślę, że idea metaverse w naszych głowach jest po prostu ewolucją Internetu” – mówi współzałożyciel Futureverse, Aaron McDonald. „I do doświadczenia użytkownika, które jest nieco bardziej połączone i nieco bardziej wciągające. I w pewnym sensie już to widzimy, to nie jest coś, co się wydarzy, to coś, co się dzieje.”

„Przeciętny człowiek urodzony w tym pokoleniu spędzi 46 lat swojego życia patrząc na ekran” – dodaje McDonald. „Jesteśmy więc w metaverse. Jesteśmy tam teraz i chodzi tylko o tego rodzaju poprawę doświadczenia użytkownika i posiadanie rzeczy, na których nam zależy i które kochamy, a które naprawdę się zmieniają. Ponieważ nie ma tutaj społeczeństwa cyfrowego i tego fizycznego społeczeństwa, w którym żyjemy… te dwie rzeczy są ze sobą nierozerwalnie związane. Nie możemy ich rozdzielić.”

Senderoff porównuje to do tego, jak można używać karty kredytowej i Apple Pay w różnych sklepach lub restauracjach, lub jak można zabrać ze sobą książkę z biblioteki do metra do domu. Celem jest stworzenie cyfrowej wersji interoperacyjności, w której użytkownicy przenoszą awatary, kontakty społeczne, a nawet produkty, takie jak odzież, do dowolnego wybranego przez siebie cyfrowego centrum.

Czytaj również:  Oscary: Lista zwycięzców (aktualizacja na żywo)

A dla hollywoodzkich studiów to nowy strumień przychodów w czasie, gdy bardzo go potrzebują.

„Naprawdę widzimy szansę dla dużych IP na dodatkowe strumienie przychodów, dodatkowe możliwości zaangażowania w sposób, który jest dla nich łatwy do zbudowania” – mówi Senderoff. „Wiedzieliśmy, że będzie to wymagało współpracy z Hollywood i trzymania się za ręce, aby połączyć te duże i bardziej oldschoolowe formy rozrywki z nową formą technologii, która byłaby naprawdę korzystna dla wszystkich”

„Myślę, że studia Readyverse stwarzają doskonałą okazję dla studiów do poszerzenia zasięgu ich własności intelektualnej, poszerzenia fandomów ich własności intelektualnej i generowania nowych przychodów w czasie, gdy muszą zwiększyć przychody” – dodaje Farah, producent. „Ale muszą też skupić się na swojej podstawowej działalności, jaką jest tworzenie filmów i programów telewizyjnych. Prawda? Dlatego Readyverse Studios jest dla nich łatwym rozwiązaniem „pod klucz”, które pozwala im zaufać swojej własności intelektualnej we współpracy z ludźmi, którzy wiedzą, co robią i rozumieją ich potrzeby i pragnienia.”

Latest Posts

Nie przegap