poniedziałek, 27 maja, 2024

Ostatnie posty

„Suits” ustanawia kolejny rekord streamingu w 2023 roku: Największy rok w historii

Apple’s „Ted Lasso” zdobywa niespodziewanie pierwsze miejsce w rankingu oryginalnych seriali.

Po rekordowym okresie na szczytach list streamingowych latem i jesienią, Suits może pochwalić się jeszcze jednym kamieniem milowym na koniec 2023 roku: Jest to najczęściej streamowany serial w ciągu roku w (co prawda krótkiej) historii rankingów Nielsena.

To był wielki rok dla seriali bibliotecznych – które zajęły wszystkie 10 pierwszych miejsc w rankingach na koniec roku – ale wśród seriali oryginalnych doszło do wielkiego zamieszania. Ted Lasso był najczęściej oglądanym oryginalnym serialem na platformach mierzonych przez Nielsena, mimo że działał na platformie z najmniejszą liczbą subskrybentów, Apple TV+. Jest to pierwszy serial, który nie jest streamowany na Netflix, który zajął pierwsze miejsce w rankingu oryginalnych lub nabytych seriali w czteroletniej historii list przebojów Nielsena na koniec roku.

Nielsen podaje, że w 2023 r. wolumen transmisji strumieniowej wzrósł o 21 procent, a amerykańscy widzowie telewizyjni spędzili równowartość ponad 21 milionów lat oglądając transmisje strumieniowe – nieco ponad 11 bilionów minut lub 183,96 miliarda godzin. Był to drugi rok z rzędu, w którym czas streamingu wzrósł o ponad 20 procent, co nie jest wielkim zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że streaming zajmuje zdecydowanie największą część korzystania z telewizji: Stanowił on 36 procent całego wykorzystania telewizji w ciągu roku, w porównaniu do 30 procent w przypadku telewizji kablowej i około 23 procent w przypadku sieci nadawczych.

Był to również rok, w którym kilku streamerów odeszło od idei murowanego ogrodu polegającej na gromadzeniu wszystkich posiadanych seriali i filmów i zaczęło ponownie wykorzystywać licencje zarówno jako generator przychodów, jak i narzędzie marketingowe. Siedem z 10 najlepszych seriali w 2023 roku jest streamowanych na Netflix, ale trzy z nich – Suits (również na Peacock), NCIS (Paramount+) i kanadyjski dramat Heartland (Hulu i Peacock) mają również inne domy.

Czytaj również:  pamiętnik z podróży do Wietnamu Bena Feldmana, gwiazdy "A Tourist's Guide to Love

„To prawie tak, jakbyśmy weszli do strefy wolnego handlu”, powiedział Brian Fuhrer, starszy wiceprezes ds. strategii produktu i przywództwa w Nielsen, The Hollywood Reporter. „W szczególności umowa Warner Bros. Discovery z Netflixem” – dzięki której tytuły HBO, takie jak Six Feet Under i Band of Brothers , były dostępne na Netflixie, a także na własnej platformie Max – „była nie tylko interesująca, ale i genialna, ponieważ wszyscy muszą teraz dojść do punktu, w którym muszą zmaksymalizować wartość swoich treści. Odchodzimy od tworzenia murów, które im to uniemożliwiają.”

Nie można jednak zaprzeczyć, że Netflix jest głównym motorem oglądania tych wspólnych tytułów. Najłatwiej to dostrzec na przykładzie Suits, byłego dramatu prawniczego USA Network, który eksplodował po premierze w serwisie Netflix. W ciągu roku serial zgromadził 57,7 miliarda minut oglądania – najwyższą sumę na koniec roku, jaką Nielsen kiedykolwiek odnotował w ciągu czterech lat, kiedy opublikował roczne podsumowania streamingu. Suits wyprzedza 57,13 miliarda minut oglądania The Office w 2020 roku, ostatnim roku jego obecności na Netflix w Stanach Zjednoczonych.

Około 53,1 miliarda z tych minut w przypadku Suits przypadło na 28 tygodni streamingu zarówno na Netflix, jak i Peacock. Pozostałe około 4,6 miliarda pochodziło z 25 tygodni*, w których serial był dostępny wyłącznie w serwisie Peacock

(*Tak, są tylko 52 tygodnie w roku, ale pomiar Nielsena z 2023 r. obejmuje również tydzień od 26 grudnia 2022 r. do 1 stycznia 2023 r.)

W okresie, w którym emitowany był tylko Peacock, Suits miał średnio 191 milionów minut oglądania tygodniowo, co jest przyzwoitą liczbą, która prawdopodobnie wylądowałaby wśród 30 lub 40 najlepszych tytułów w danym tygodniu. Po dołączeniu do Netflix, liczba ta wzrosła do prawie 1,9 miliarda minut tygodniowo, co oznacza dziesięciokrotny wzrost.

Czytaj również:  'Czy jestem nierozsądny?' Review: Daisy May Cooper's Hulu Mystery-Comedy Intrigues and Frustrates in Equal Measure

Inne superlatywy Suits:

  • Program ustanowił rekord pod względem największej liczby tygodni (15) i największej liczby kolejnych tygodni (12) jako tytuł nr 1 w rankingach Nielsena.
  • Ustanowił rekord największego pojedynczego tygodnia dla nabytego serialu, a następnie pobił ten rekord jeszcze trzykrotnie w ciągu następnych trzech tygodni, osiągając 3,88 miliarda minut w tygodniu od 17 do 23 lipca.
  • Sukces serialu skłonił NBCUniversal do rozpoczęcia prac nad serialem towarzyszącym z twórcą Aaronem Korshem.

Wśród oryginałów, Ted Lasso był niespodzianką nr 1 – tak bardzo, że Fuhrer powiedział, że początkowo myślał, że Nielsen popełnił błąd w swoich tabelach. „Sprawdziliśmy wszystko ponownie i wszystko się zgadza” – powiedział THR. „Mimo że Apple TV+ nie miał największego zasięgu, wiele osób albo oglądało go wiele razy, albo więcej osób weszło do ich puli oglądających i oglądało go”.

Chociaż Ted Lasso, który wyemitował swój (przypuszczalnie) ostatni sezon w zeszłym roku, tylko raz przekroczył miliard minut oglądania, w tygodniu finału trzeciego sezonu, znalazł się w pierwszej dziesiątce oryginalnych seriali w każdym tygodniu 12-odcinkowego sezonu i przez cztery tygodnie po finale, niezwykle długi ogon jak na cotygodniowy serial. W tygodniach, w których serial znalazł się poza pierwszą dziesiątką, jego średnia oglądalność nadal wynosiła około 170 milionów minut.

Ta stała suma wystarczyła, aby pokonać The Night Agent Netflixa (14,4 miliarda minut w ciągu roku) na pierwszym miejscu wśród oryginalnych seriali. Thriller osiągnął wyższe wyniki niż Ted Lasso, gromadząc ponad 3 miliardy minut w swoim największym tygodniu, ale wypadł z pierwszej dziesiątki po siedmiu tygodniach. Około 72 procent całkowitej oglądalności w ciągu roku było skoncentrowane w tygodniach, w których serial znalazł się w pierwszej dziesiątce.

10 najlepszych filmów streamingowych w 2023 roku jest również świadectwem znaczenia tytułów bibliotecznych – szczególnie jeśli chodzi o filmy skierowane do dzieci i rodzin. Dwa największe filmy, Moana (11,6 miliarda minut oglądania) i Encanto (9,7 miliarda), są dostępne w Disney+ od ponad dwóch lat i są mistrzami wielokrotnego oglądania. Podobnie jak tytuły takie jak Minionki: The Rise of Gru (nr 5, 7,1 miliarda minut) i Frozen (nr 7, 6,5 miliarda) – z których ten ostatni nie znalazł się w pierwszej dziesiątce listy przebojów Nielsena przez cały rok, ale miał średnio 122 miliony minut oglądania tygodniowo.

Czytaj również:  Zobacz Greenroom na gali Oscarów zaprojektowany przez firmę Rolex

Poniżej znajduje się top 10 streamingu Nielsena na koniec roku 2023. Ogólna pierwsza dziesiątka koreluje całkowicie z pierwszą dziesiątką nabytych seriali.

Biuletyny THR

Zapisz się, aby codziennie otrzymywać wiadomości THR prosto do swojej skrzynki odbiorczej

SubscribeSign Up

Latest Posts

Nie przegap