wtorek, 25 czerwca, 2024

Ostatnie posty

Ted Sarandos wskazuje, że Netflix nie doda „Breaking News”, przypisuje algorytmowi sukces „Baby Reindeer

Podczas gdy Netflix rozszerzył rodzaj oferowanych programów, ostatnio wchodząc w sport na żywo i inne wydarzenia, współzarządzający Ted Sarandos wskazał w nowym wywiadzie, że wiadomości nie są dla Netflixa.

„Nie robimy najświeższych wiadomości i tego typu rzeczy, ponieważ uważam, że jest na to wiele innych sposobów. Ludzie nie szukają tego u nas” – powiedział Sarandos Tthe New York Times w obszernym wywiadzie, który ukazał się w Internecie w sobotę, zapytany o to, co nie jest dobre dla Netflix, ale dyrektor, którego firma rok temu uruchomiła poziom reklam, w tej samej odpowiedzi powiedział, że jest otwarty na nowe rzeczy: „Nie sądzę, by istniała jednoznaczna odpowiedź, ponieważ najlepsza wersja czegoś może działać naprawdę dobrze dla Netflixa, ale po prostu nie działała do tej pory”

W zeszłym tygodniu, po pierwszej osobistej prezentacji Netflixa, CNN przyznało, że pomimo tego, że popularny streamer zajmuje się różnymi rodzajami treści, nadal brakuje mu programów informacyjnych na żywo lub nagranych wcześniej i nie wydaje się być zainteresowany zmianą tego stanu rzeczy.

„Platformy rozrywkowe nie są zainteresowane wiadomościami” – powiedział CNN anonimowy agent. „Ich odbiorcy tego nie chcą i może to być polaryzujące. Po prostu im się to nie opłaca.”

W innym miejscu wywiadu dla Times Sarandos mówił o niedawnym brytyjskim hicie streamera, Baby Reindeer, sugerując, że jego popularność była przynajmniej częściowo spowodowana algorytmem Netflixa.

„Był czas, kiedy coś takiego jak Baby Reindeer nie byłoby nawet oglądane w Stanach Zjednoczonych. A jeśli już, to tylko raz na PBS” – powiedział Sarandos. Jest bardzo, bardzo popularny w Wielkiej Brytanii i w ten sam sposób, w jaki robi to Netflix, zostaje uwzględniony w algorytmie i zaczyna być coraz częściej prezentowany, ponieważ kiedy coś staje się tak duże w jednym kraju, prawdopodobnie ma wielu odbiorców poza tym krajem. I to był ogromny hit na całym świecie.”

Czytaj również:  Kerry Washington, Carey Mulligan świętują otwarcie butiku z biżuterią i zegarkami Chanel w Nowym Jorku

Poza tym Sarandos mówił o tym, jak wierzy, że międzynarodowe seriale mogą działać w USA bez konieczności projektowania ich dla amerykańskiej publiczności.

„Nie musisz dostosowywać swojej historii do Ameryki, aby działała. Jeśli twój film, jeśli twój film działa, jeśli twój serial telewizyjny działa w kraju ojczystym, musi być bardzo autentyczny” – powiedział. „I myślę, że międzynarodowa publiczność dostrzega tę autentyczność. Kiedy próbujesz zaprojektować coś, co ma podróżować, tak naprawdę nie przemawia to do nikogo. Nie przychodzi mi do głowy nic, co zrobiliśmy z myślą o podróżowaniu, a co faktycznie podróżowało.”

W ubiegłym tygodniu Netflix opublikował swoją listę najczęściej oglądanych seriali i filmów w drugiej połowie 2023 roku, a międzynarodowe programy zajęły wysokie miejsca na liście najczęściej oglądanych seriali (mierzone według wskaźnika streamera (łączna liczba godzin oglądania podzielona przez czas trwania)). Cztery z sześciu najlepszych programów powstały poza Stanami Zjednoczonymi, w tym niemiecki miniserial Dear Child, trzecia część francuskiego Lupin i brytyjskie programy Who Is Erin Carter? i Sex Education sezon czwarty. A jej najpopularniejszy serial na drugą połowę 2023 roku, One Piece, jest koprodukcją amerykańsko-japońską.

W całym wywiadzie Sarandos podkreśla „konsumencki pogląd Netflixa na jakość”, chwaląc roast Toma Brady’ego na żywo za bycie gorącym tematem dyskusji i podkreślając dobre wyniki „świetnego” rom-comu Lindsay Lohan Irish Wish, pomimo kochającego rom-comy Times reportera robiącego minę do filmu.

„Patrzę na liczby, ilu ludzi to ogląda. Chodzi mi o to, że ludzie oglądają całość. Ludzie generalnie wyłączają rzeczy, których nie lubią w tym świecie na żądanie”, powiedział Sarandos o Irish Wish.

Dziennikarz The Times twierdzi, że fani takich filmów „są bardzo zaangażowani w oglądanie rzeczy do samego końca.”

Mimo to Sarandos uważa, że Irish Wish ma swoje miejsce, porównując go do innych ofert telewizyjnych i filmowych, mówiąc, że jest na „wysokim końcu skali Hallmark”, ale „nie na środkowym poziomie skali [Searchlight]”

Czytaj również:  Bill Maher mówi, że sport to jedna z ostatnich branż, która nie "popadła w nepotyzm"

W drugiej części wywiadu, w której Sarandos wspomniał o „przełomowych wiadomościach”, ponownie chwali rozległość biblioteki streamera i sposób, w jaki projekt rezonujący z dużą publicznością sugeruje, że jest to „wysokiej jakości” program telewizyjny lub film.

Odnosząc się ponownie do Irish Wish, Sarandos powiedział: „Wszyscy mamy te wielkie sprzeczności nawet w sobie. Kocham The Crown i kocham Is It Cake? I kocham je oba w równym stopniu, co nie ma żadnego sensu! Kiedy o tym myślę i zastanawiam się, co próbujemy zrobić? Staramy się robić filmy, które są świetne. Jakość definiujemy z perspektywy widzów. Więc jeśli widzowie kochają film, to jest świetny. To jest jakość. Irish Wish może nie zaspokoił twoich oczekiwań, ale obejrzało go 65 milionów ludzi. To ogromny hit i ludzie go uwielbiają. Krytycy i recenzje – to wspaniała rzecz. Chcemy zadowolić wszystkich. Ale czasami filmy, które robimy, nie są tworzone dla krytyków. Ale dla publiczności, która je uwielbia”

Jeśli chodzi o to, co go martwi w przyszłości, Sarandos powiedział, że martwi go głównie „wewnętrzna egzekucja”

„To zupełnie inna firma z 270 milionami subskrybentów na całym świecie niż wtedy, gdy dołączyłem do 175 000 subskrybentów otrzymujących DVD w USA” – powiedział. „Więc jak rozwijać firmę, jak nie popadać w nostalgię, jak nie być zbyt romantycznym w stosunku do przeszłości. Filmy, gry, telewizja i komedie stand-up – wszystkie te rzeczy są prawdziwymi formami sztuki. W przeciwnym razie to tylko zabicie godziny, a wtedy bardzo martwiłbym się o TikTok.”

Latest Posts

Nie przegap