piątek, 14 czerwca, 2024

Ostatnie posty

Uznana marka zegarków A. Lange & Söhne debiutuje rocznicowym datownikiem i sklepem NorCal dla VIP-ów

Wilhelm Schmid dawno temu nauczył się, że najlepszym sposobem na dostarczenie nowego zegarka A. Lange & Söhne do miasta pełnego kolekcjonerów tej pożądanej niemieckiej marki luksusowych zegarków jest założenie paska i dostarczenie go osobiście.

„W dzisiejszym świecie nie ma sposobu, aby szybko wysłać zegarek z Genewy do [naszej siedziby w] Niemczech do Ameryki i wszędzie tam, gdzie możemy go potrzebować, więc noszę je na nadgarstku” – powiedział Schmid, który jest dyrektorem generalnym A. Lange & Söhne od 2011 roku The Hollywood Reporter.

Jego ostatnia podróż do Stanów Zjednoczonych przywiodła Schmida do San Francisco, gdzie marka właśnie otworzyła kameralny butik w popularnej dzielnicy Union Square. Ale każdy, kto szuka tradycyjnego sklepu, powinien szukać czegoś więcej niż tylko wyobrażenia o oczekiwanym detaliście: Nowy salon A. Lange & Söhne o powierzchni 1,539 stóp kwadratowych znajduje się na trzecim piętrze przy 140 Geary St. – nadal jest to przestrzeń publiczna, ale taka, do której dostęp wymaga rezerwacji (preferowana metoda) lub dzwonienia do drzwi przed wejściem, co było zamierzone.

„To nie jest tylko na zaproszenie, ale nie jest przeznaczony do ruchu ulicznego”, wyjaśnia Schmid. „W Stanach Zjednoczonych mamy całkiem duże salony flagowe, ale chcieliśmy dać dom kolekcjonerom z okolic Zatoki Perskiej. Chodzi o wygodę kameralnego salonu wystawowego; kiedy tam jesteś, naprawdę masz wszystko na wyciągnięcie ręki” Marka oferuje również butik w South Coast Plaza w Costa Mesa.

A. Nowy butik Lange & Sohne w San Francisco w stylu lounge.A. Lange & Söhne

Nazwany „Salon San Francisco”, nowy butik został zaprojektowany jako podwyższona przestrzeń wypoczynkowa, oferująca wyselekcjonowany wybór czasomierzy A. Lange & Söhne wraz z elementami przyjaznymi kolekcjonerom, które obejmują eksponaty zagłębiające się w historię i DNA marki. „To prawie jak podróż do A. Lange & Söhne, z różnymi atrakcjami i różnymi historiami, które dają ci całą przestrzeń i czas na poznanie marki prawdopodobnie lepiej niż w [butiku] z ruchem pieszym” – mówi Schmid THR. „Kiedy umówisz się tam na spotkanie, możesz mieć pewność, że jest ono twoje”

A. Nowy Datograph Perpetual Tourbillon Honeygold firmy Lange & Sohne „Lumen”A. Lange & Söhne

A. Lange & Söhne została założona przez Ferdinanda Adolpha Lange w 1845 roku w Glashütte, niemieckim mieście, które jest również siedzibą producentów zegarków, w tym NOMOS i Glashütte Original. Marka została zamknięta w 1948 roku w obliczu wyzwań kraju po II wojnie światowej, ale w 1990 roku prawnuk założyciela, Walter Lange, ożywił markę i przywrócił jej pożądany status wśród miłośników zegarków. Dziś Schmid przyznaje, że A. Lange & Söhne czasami musi negocjować zarówno swoją oryginalną, jak i odrodzoną historię, ale zawsze z myślą o sztuce i rzemiośle zegarmistrzowskim.

Czytaj również:  Film Neilla Blomkampa "Gran Turismo" trafi do kin w sierpniu 2023 r

„Gdybyśmy świętowali każdą rocznicę, byłby to bardzo pełny rok” – mówi. „Ale postanowiliśmy zająć się [jednym modelem], ponieważ uważamy, że jest to dla nas bardzo ważny zegarek” W ten sposób Schmid ujawnia zegarek na swoim nadgarstku, Datograph Perpetual Tourbillon Honeygold „Lumen”, zaprojektowany dla upamiętnienia 25. rocznicy Datograph, który pięknie łączy jednominutowy tourbillon ze stop sekundami wraz z wiecznym kalendarzem i chronografem flyback z licznikiem minut skoków. „Nawet w moich fantazjach trudno byłoby znaleźć bardziej skomplikowany Datograph” – mówi Schmid.

Ta 41,5-milimetrowa koperta Honeygold, otaczająca półprzezroczystą tarczę z luminescencyjnymi wyświetlaczami, również została specjalnie wykonana na tę rocznicę. „[Honeygold] to metal, który cały czas zmienia kolor, od białego złota do różowego złota” – zauważa Schmid. „Nie nosiłbym koniecznie złotego zegarka, ale ten jest idealny, ponieważ zmienia kolor i nadaje się na wiele okazji” Tymczasem biało-złoty model Datograph z niebieską tarczą został zaprojektowany z myślą o kolekcjonerach: „Nie pracujemy zbyt wiele z kolorem – a kiedy to robimy, zwykle jest szary – więc jest to coś, o co kolekcjonerzy prosili nas od dawna” – dodaje. Modele Honeygold i biało-złote są limitowane odpowiednio do 50 i 125 sztuk i są wyceniane na życzenie.

Wnętrze nowego butiku A. Lange & Sohne w San Francisco.A. Lange & Söhne

Marka rzeczywiście wydaje się mocno zakorzeniona w przestrzeganiu swoich wieloletnich zasad, od sposobu przydzielania ograniczonej liczby sztuk, które jest w stanie wykonać ręcznie każdego roku, po to, jak A. Lange & Söhne tradycyjnie rezygnuje z umieszczania na czerwonym dywanie. „Mamy bardzo surową politykę: Ktokolwiek nosi jeden z naszych zegarków, jest albo pracownikiem, albo go kupił” – mówi Schmid. „Jeśli produkujesz zegarki na takim poziomie i w takiej cenie jak my, to jak wytłumaczysz, że niektórzy ludzie dostają pieniądze za samo noszenie zegarka? Myślę, że to nie dla nas”

Wilhelm Schmid, dyrektor generalny A. Lange & Sohne (po prawej), podczas otwarcia nowego butiku w San Francisco.A. Lange & Söhne

Ostatecznie każdy, kto pragnie nosić A. Lange & Söhne, powinien wykazać się zdecydowanym pokrewieństwem i historią z marką – nie tylko dlatego, że Schmid twierdzi, że kolekcjonerzy pozostają priorytetem, ale także dlatego, że chce uchronić się przed chęcią odwrócenia pożądanego zegarka na otwartym rynku.

Czytaj również:  Berlin: StudioCanal bierze na warsztat kolejny film Mike'a Leigh bez tytułu dla Wielkiej Brytanii.

Wśród znanych nazwisk, które kolekcjonowały i nosiły zegarki A. Lange & Sohne są Ed Sheeran, Michael Jordan, prezydent Bill Clinton, Luke Combs, Elton John i właściciel Philadelphia Eagles Jeffrey Lurie.

„Jak stworzyć z kimś historię?” Pyta Schmid. „Spotykacie się, robicie razem interesy, idziecie razem na kolację. Chcemy tylko upewnić się, że nie napędzamy szarej strefy [handlarzy zegarkami]. Nie jesteśmy w stanie zaspokoić popytu na rynku i jest to akceptowane przez naszych kolekcjonerów. Ale ta akceptacja zniknęłaby, gdyby nie mogli znaleźć zegarka, ale mogliby go znaleźć na [wtórnym] szarym rynku za dodatkową opłatą.”

Innymi słowy, każdy fan zegarków wierny swoim pasjom powinien odnieść sukces. „Traktujemy wszystkich sprawiedliwie i na równi” – mówi Schmid. „Nie jesteśmy firmą, która chce tylko sprzedawać; chcemy mieć pewność, że [zegarki A. Lange & Söhne] trafią do kolekcjonerów”

A. Datograph Up/Down firmy Lange & Sohne z 18-karatowego białego złota z niebieską tarczą.A. Lange & Söhn

Latest Posts

Nie przegap