Nawet gdy telewizja linearna nadal boryka się z trudnościami, rynek reklamy wideo na YouTube nadal rośnie.
Należąca do Google platforma wideo poinformowała w czwartek o przychodach z reklam w wysokości 8,1 mld USD w pierwszym kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o ponad 20% w porównaniu z 6,7 mld USD w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Szacunki Wall Street mówiły o przychodach z reklam YouTube w wysokości 7,7 mld USD.
Pierwszy kwartał jest często łagodny dla reklam, w czwartym kwartale (który jest zwykle najlepszym kwartałem dla reklam) przychody YouTube z reklam wyniosły 9,2 miliarda dolarów. Oba kwartały były o ponad 1,2 miliarda dolarów wyższe niż rok temu.
Podczas rozmowy telefonicznej na temat wyników finansowych, dyrektor generalny Sundar Pichai zauważył, że subskrypcje są „coraz ważniejsze dla YouTube”, zauważając, że YouTube Premium i Muzyka mają obecnie ponad 100 milionów subskrybentów, a YouTube TV przekroczył 8 milionów subskrybentów.
„W pierwszym kwartale [YouTube w] salonie skorzystał z połączenia silnego wzrostu czasu oglądania, innowacji w zakresie doświadczeń użytkowników i reklamodawców oraz przesunięcia budżetów reklamowych marek z telewizji linearnej do YouTube” – dodał Philipp Schindler, dyrektor biznesowy Google. „Widzowie oglądają YouTube, ponieważ oczekują dostępu do wszystkiego w jednym miejscu na różnych ekranach i formatach, swoich ulubionych twórców, sportu na żywo, najświeższych wiadomości, treści edukacyjnych, filmów, muzyki i nie tylko. A reklamodawcy nadal szukają odbiorców, których nie mogą znaleźć gdzie indziej”
YouTube rośnie w dwucyfrowym tempie w kwartale, w którym firmy zajmujące się telewizją linearną odnotowują ciągłe spadki przychodów z reklam rok do roku, co jest oznaką zmieniającej się dynamiki reklamy wideo.
Jeśli chodzi o subskrypcje, pozycja „Subskrypcje, platformy i urządzenia Google” wzrosła w tym kwartale do 8,7 miliarda dolarów, przy czym kierownictwo jako główny powód podało YouTube. Biorąc to pod uwagę, koszty przychodów również wzrosły o 10% do 20,7 miliarda dolarów, „przy czym wzrost ten wynikał głównie z kosztów pozyskiwania treści związanych z YouTube” – powiedziała dyrektor finansowa Ruth Porat
Przychody z subskrypcji miały negatywny wpływ w pierwszym kwartale w porównaniu do czwartego kwartału, ze względu na czas rozgrywania meczów NFL Sunday Ticket.
Podczas rozmowy telefonicznej Schindler został zapytany o zainteresowanie YouTube większą liczbą praw sportowych, takich jak NBA.
„Od dawna współpracujemy z najpopularniejszymi ligami sportowymi w USA i na całym świecie” – powiedział. „Oczywiście te partnerstwa w połączeniu z bardzo szeroką publicznością fanów sportu napędzają inwestycje i subskrypcje w wielu ofertach, NFL Sunday Ticket, YouTube TV, kanałach YouTube Primetime i tak dalej. Ale w tej chwili nie mamy nic do ogłoszenia. Oczywiście zawsze zastanawiamy się, gdzie możemy stworzyć większą wartość dla naszych użytkowników, reklamodawców i twórców”
Spółka macierzysta YouTube, Alphabet, odnotowała przychody w wysokości 80,5 mld USD i dochód netto w wysokości ponad 23,6 mld USD. Większość tych przychodów nadal pochodzi z wyszukiwarki Google.
Alphabet zainicjował również dywidendę, dając akcjonariuszom 0,20 USD płatne 17 czerwca.
Więcej wkrótce.