niedziela, 19 maja, 2024

Ostatnie posty

Prezes Universal Music celuje w Spotify, Apple: Artyści są „niedoceniani” w streamingu

Dyrektor generalny Universal Music Group Lucian Grainge powiedział, że modele biznesowe dla streamingu muzyki muszą „ewoluować”, aby lepiej wynagradzać artystów – niezależnie od tego, czy są podpisani z dużą wytwórnią – i słuchaczy.

W wiadomości do pracowników wysłanej w środę, dyrektor wykonawczy wziął na cel model opłat licencyjnych usług strumieniowych, takich jak Apple Music i Spotify; te usługi, ogólnie rzecz biorąc, określają swoje płatności dla posiadaczy praw w oparciu o pulę pieniędzy pochodzących z subskrypcji i reklam, podzielonych przez składki na całkowitą liczbę strumieni.

Chociaż Grainge wymienił Spotify i współpracę UMG z firmą jako część zmiany branży w kierunku streamingu, dyrektor generalny powiedział, że nadszedł czas, aby opracować nowy model „aby dotrzymać kroku zmianom”

„Istnieje coraz większy rozdźwięk pomiędzy, z jednej strony, oddaniem tym artystom, których fani cenią i starają się wspierać, a z drugiej strony, sposobem opłacania abonamentów przez platformy. W obecnym modelu krytyczny wkład zbyt wielu artystów, jak również zaangażowanie zbyt wielu fanów, są niedoceniane” – powiedział Grainge.

Bez dzielenia się konkretami, Grainge powiedział, że idealny zaktualizowany model nie nastawiałby artystów przeciwko sobie, ale zamiast tego wspierałby „DIY, indie i głównych” artystów, którzy podobnie wynagradzaliby subskrybentów i oferowali ulepszoną „propozycję wartości samych platform, przyspieszając wzrost subskrybentów i lepiej monetyzując fandom” Zauważył, że UMG będzie pracować w kierunku tego modelu w tym roku i podkreślił sprawiedliwą rekompensatę dla twórców „wszystkich treści muzycznych, czy to w formie audio, czy krótkich form wideo.”

Komentarze Grainge’a pojawiają się mniej więcej cztery miesiące po tym, jak główne serwisy streamingowe i wydawcy muzyczni, w tym Universal, doszli do porozumienia w sprawie stawek tantiem dla właścicieli piosenek do 2027 roku. Zgodnie z umową, właściciele otrzymają stawkę opłat licencyjnych w wysokości 15,35%, zwiększaną stopniowo do 2027 roku, począwszy od tego roku.

Czytaj również:  Nowa książka Margot Robbie i stylisty Andrew Mukamala "Barbie: The World Tour" jest w sprzedaży po zdobyciu statusu bestsellera

Latest Posts

Nie przegap