Religion of Sports, firma zajmująca się produkcją medialną, założona przez Gothama Choprę, Michaela Strahana i Toma Brady’ego, pozyskała 50 milionów dolarów w ramach rundy finansowania serii B, prowadzonej przez Shamrock Capital, do której dołączyły Elysian Park Ventures i Cerro Capital.
Chopra powiedział The Hollywood Reporter, że fundusze zostaną wykorzystane na „rozwój firmy od modelu firmy produkcyjnej, w którym działaliśmy przez długi czas, do kontrolowania naszego własnego losu. Aby naprawdę postawić na siebie, postawić na talenty, w które wierzymy, postawić na historie, w które wierzymy.”
„To inwestowanie w treści, budowanie własności intelektualnej, rozszerzanie działalności na inne formaty i obszary” – dodaje.
Religia Sportu opiera się na relacjach swoich założycieli ze sportowcami, aby kłaść nacisk na sport i treści związane ze sportem, ale firma twierdzi, że dzięki nowym funduszom wejdzie w nowe gatunki i formaty, w tym treści niezwiązane ze sportem i muzykę.
„Oczywiście do tej pory byliśmy bardzo skoncentrowani na sporcie, pewnego rodzaju treściach premium, i to wszystko pozostanie, ale rozszerzamy się również nieco poza ten obszar, włączając w to kilka projektów, które nie są związane ze sportem” – mówi Chopra.
„Wielkości nie można znaleźć tylko w świecie sportu, mają wielkie talenty, ale można je znaleźć również w innych dziedzinach” – dodaje Andy Howard, partner w Shamrock Capital.
Rozprzestrzenianie się serwisów streamingowych (przy czym streaming sportowy jest nadal w fazie początkowej w porównaniu z rozrywką) sugeruje, że nadal będzie istniał popyt na treści premium, a RoS ma nadzieję wypełnić tę potrzebę.
RoS wyrobił sobie markę dzięki programom dokumentalnym, takim jak Kobe Bryant’s Muse i Man in the Arena, który przedstawia sylwetkę Toma Brady’ego. Ostatnio Netflix rozszerzył swoją działalność na filmy scenariuszowe i programy telewizyjne, a także podpisał umowę dotyczącą treści scenariuszy i podcastów z firmą Skydance Sports. Netflix, Apple TV+ i ESPN to jedne z firm medialnych, dla których RoS produkuje treści.
„Silny popyt na treści non-fiction klasy premium ze strony konsumentów i platform streamingowych jest głównym motorem napędowym, a Religia Sportu jest w czołówce tego typu działań” – mówi Howard. „Oczywiście śledzimy ich poczynania już od dłuższego czasu, ale to, co wyróżnia Religion of Sports, to trzy zasady, którymi kierują się w swoich opowieściach, czyli zaufanie, współpraca i wyjątkowe relacje, które pozwalają im tworzyć ujmujące historie, dystrybuowane na wielu platformach.”
Pierwotnymi fundatorami RoS są Elysian i Advancit Capital, który jest kierowany przez Shari Redstone. Shamrock natomiast specjalizuje się w aktywach związanych z rozrywką i mediami, inwestując w takie firmy jak EDO, AdWeek i FanDuel. Firma została założona jako biuro rodzinne Roya E. Disneya w 1978 roku, ale od tego czasu przekształciła się w firmę inwestycyjną z instytucjonalnym wsparciem.