poniedziałek, 20 maja, 2024

Ostatnie posty

Zdobywca Oscara Brian Helgeland opowiada o 30-letniej podróży do nakręcenia „Finestkind”, najbardziej osobistego filmu w jego karierze

Hollywood jest przepełnione opowieściami o filmach, których przeniesienie na ekran wymagało lat krwi, potu i łez. Finestkind Briana Helgelanda reprezentuje jeden z najdłuższych rodzajów.

Nagrodzony Oscarem scenarzysta Mystic River i weteran reżyserii takich filmów jak Legend, 42, A Knight’s Tale i Payback ukończył scenariusz w wieku 28 lat. Teraz ma 62 lata. „Dowcip polega na tym, że napisałem go zanim urodzili się Toby Wallace i Jenna Ortega, a Ben Foster miał 10 lat. To bardzo dziwne, ale wszystko dzieje się z jakiegoś powodu. Musiałem po prostu poczekać, aż cała obsada dorośnie, abym mógł ich obsadzić” – wyjaśnił podczas wtorkowej premiery filmu w West Hollywood, odnosząc się do swoich aktorów, którzy występują u boku Tommy’ego Lee Jonesa, Ismaela Cruza Cordovy, Aarona Stanforda, Scotty’ego Tovara, Tima Daly’ego, Lolity Davidovich i Clayne’a Crawforda.

Finestkind, który trafi do Paramount+ 15 grudnia, opowiada historię dwóch braci (Foster i Wallace), którzy spotykają się ponownie jako dorośli podczas fatalnego lata, pracując w świecie rybołówstwa komercyjnego. Po zapuszczeniu się zbyt daleko na terytorium Kanady i skonfiskowaniu ich łodzi przez lokalne władze, bracia są zmuszeni zawrzeć układ z brutalnym bostońskim gangiem przestępczym, podczas gdy młoda kobieta (Ortega) znajduje się w środku.

Akcja filmu – wyprodukowanego przez Gary’ego Fostera i Russa Krasnoffa z Krasnoff/Foster Entertainment, Taylora Sheridana z Bosque Ranch i Davida C. Glassera ze 101 Studios we współpracy z MTV Entertainment Studios – rozgrywa się w rodzinnym mieście Helgelanda, New Bedford w stanie Massachusetts, a niektóre sceny rozgrywają się na łodzi należącej do przyjaciół rodziny Helgelanda. Nie trzeba dodawać, że jest to najbardziej osobisty film, jaki Helgeland kiedykolwiek nakręcił.

„Bohaterowie są rybakami komercyjnymi. Mój tata był rybakiem komercyjnym, podobnie jak mój dziadek, a ja łowiłem ryby, gdy skończyłem studia” – wyjaśnił. „To było bardzo surrealistyczne, prawie jak kręcenie filmu dokumentalnego”

Czytaj również:  Najlepsze prezenty dla miłośników filmów, od "Nope" i "Everything Everywhere" po filmowe książki kucharskie

Opisał to również jako pchanie głazu pod górę przez wiele lat ze względu na wyzwania związane z dotarciem do mety. Po współpracy z Heathem Ledgerem przy filmach A Knight’s Tale i The Order , obaj zawarli pakt, że Helgeland poczeka, aż Ledger zagra w filmie, gdy będzie w odpowiednim wieku do głównej roli. Ledger zmarł zanim do tego doszło. Następnie, kilka lat temu, Finestkind wyglądał na gotowy do realizacji z Jakiem Gyllenhaalem, Zendayą i Anselem Elgortem na pokładzie.

„Ten pakiet rozpadł się z różnych powodów”, wyjaśnił Gary Foster na czerwonym dywanie we wtorek wieczorem. „Szczerze mówiąc, było to bardzo przygnębiające. Myślałem, że mamy to już za sobą, a [kiedy się rozpadło] po prostu pomyśleliśmy, że w tym momencie może to być koniec na dobre. Jednak pewnego dnia Brian zadzwonił do mnie i powiedział: „Naprawdę muszę to zrobić” Nie podał mi żadnych powodów, ale po prostu miałem przeczucie. Powiedziałem mu: „Jeśli jesteś na 100 procent, zabiję, żeby to zrobić, ale nie możesz się wycofać” I tak zrobiliśmy to razem”

Fakt, że film został nakręcony, dał tej parze i ich wielu bliskim współpracownikom własne hollywoodzkie zakończenie, a rozmowa z obojgiem jasno pokazuje, że jest to doświadczenie, którego nie zapomną.

„Zrobiłem kilka filmów i były to dobre doświadczenia” – powiedział Gary Foster, który wyprodukował wszystko, od Sleepless in Seattle i Daredevil po serial telewizyjny Community. „To była najbliższa grupa ludzi, z jaką kiedykolwiek pracowałem. Po części to zasługa Briana, ponieważ wiedzieliśmy, jak wiele to dla niego znaczy, ale inną częścią był fakt, że wszyscy mieszkaliśmy w Residence Inn by Marriott w Braintree w stanie Massachusetts. Nie było tam zbyt wiele, więc wiele nocy spędziliśmy przy ognisku na zewnątrz lub na parkingu. Chcieliśmy po prostu być ze sobą. Bardzo trudno było nam się rozstać i było wiele łez, gdy się zwijaliśmy. To był bardzo wyjątkowy czas w naszym życiu.”

(L-R) Producent Gary Foster, Tommy Lee Jones, Jenna Ortega i Brian Helgeland. Scenarzysta i reżyser pochwalił swoich aktorów, mówiąc THR: „Mam obsadę, na jaką zasługiwał film” Mówiąc konkretnie o Ortedze i Jonesie, opisał ich jako „bardzo przygotowanych. Oboje przyszli na plan z zapamiętanymi wszystkimi kwestiami i prawdziwym pomysłem na to, jak chcą podejść do scen. Jest to więc w pewnym sensie bardzo pocieszające, że on przekazuje jej pochodnię, którą ona jest w stanie unieść.”

Latest Posts

Nie przegap