piątek, 17 maja, 2024

Ostatnie posty

„Oppenheimer” na szczycie nagród HPA

Epicki film Christophera Nolana Oppenheimer zwyciężył w corocznym konkursie HPA Awards w kategorii postprodukcji, w którym Jennifer Lame otrzymała nagrodę za wybitny montaż, a Kostas Theodosiou i Kristen Zimmerman z Fotokem odebrali nagrodę za korekcję kolorów.

We wtorek w Teatrze Wilka Akademii Telewizyjnej, dodatkowymi zwycięzcami w kategoriach fabularnych byli John Wick: Rozdział 4 za dźwięk; Spider-Man: Across the Spider-Verse za gradację kolorów w filmie animowanym; oraz Avatar: The Way of Water, którego zespół Weta FX odebrał nagrodę VFX. (Okres kwalifikacyjny wydarzenia trwał od września 2022 r. do września 2023 r.)

Praca Paramount Pictures nad klasycznym Ojcem chrzestnym Francisa Forda Coppoli z 1972 roku zwyciężyła w nowej kategorii za osiągnięcia w dziedzinie renowacji. Wśród wyróżnionych filmów znalazły się Barry, House of the Dragon i The White Lotus.

Podczas ceremonii Sphere Entertainment Co, firma stojąca za niedawno otwartym miejscem rozrywki Sphere w Las Vegas, otrzymała nagrodę sędziów za kreatywność i innowacyjność. Jury doceniło obiekt i związane z nim technologie produkcyjne i przepływ pracy, „które wprowadziły nowy, ekscytujący rodzaj wciągającej rozrywki i wspólnego doświadczenia publiczności”

Nagrody Engineering Excellence Awards zostały przyznane firmie Adobe za funkcję edycji tekstowej w oprogramowaniu do edycji Premiere Pro; Flanders Scientific za 55-calowy monitor referencyjny XMP550 o rozdzielczości UHD HDR i SDR do masteringu; oraz Kino Flo za oprawę oświetleniową Mimik 120 opartą na obrazie, która może synchronizować się z wirtualnym woluminem produkcyjnym XR w celu zapewnienia oświetlenia pierwszego planu. Ponadto stYpe otrzymał wyróżnienie za StypeLand XR, wtyczkę zaprojektowaną w celu umożliwienia mapowania grafiki na panele LED dla woluminów XR.

W ramach podziękowania za trudny rok, prezentacja zawierała wyprodukowany przez HPA film krótkometrażowy „Tribute to Post.”

Poniżej znajduje się lista zwycięzców:

Wybitna gradacja kolorów – pełnometrażowy film aktorski

Barbie
Yvan Lucas (Company 3)

The Fabelmans
Michael Hatzer (Picture Shop)

Asteroid City
Gareth Spensley (Company 3)

Oppenheimer
Kostas Theodosiou, Kristen Zimmerman (FotoKem)
(WINNER)

Tár
Tim Masick (Company 3)

Wybitna gradacja kolorów – animowany film fabularny

Elemental
Susan Brunig (Pixar Animation Studios)

The Super Mario Bros. Movie
Jason Hanel (Company 3)

Spider-Man: Across the Spider-Verse
Natasha Leonnet (Picture Shop)
(WINNER)

Wojownicze Żółwie Ninja: Mutant Mayhem
Mitch Paulson (Company 3)

Wybitna gradacja kolorów – odcinek akcji na żywo lub film nieteatralny

Swarm „Stung”
Alastor Pan Arnold (Keep Me Posted)

Czytaj również:  Jeff Goldblum o tym, dlaczego nie będzie wspierał finansowo swoich dzieci, gdy będą starsze: "Trzeba wiosłować własną łodzią"

Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty „One Ring Don’t Make a Dynasty.”
Walter Volpatto (Company 3)
(WINNER)

American Gigolo „Pilot”
Shane Harris (Picture Shop)

Great Expectations „Odcinek 2”
Toby Tomkins (Harbor)

Wednesday „Wednesday’s Child Is Full of Woe”
Siggy Ferstl (Company 3)

Wybitna gradacja kolorów – film dokumentalny

Descendant
Sam Daley (Light Iron)

Bono & The Edge: A Sort of Homecoming with Dave Letterman/
Taylor Black (Apache)

Still: A Michael J. Fox Movie
Stefan Sonnenfeld, Adam Nazarenko (Company 3)

Chimp Empire „Paradise”
Blair Wallace (Evolutions Post Production)
(WINNER)

Shaq „From Shaquille to Shaq”
Taylor Black (Apache)

Wybitna gradacja kolorów – reklama

Zara „Man SS23 Studio Collection”
Tim Masick (Company 3)

Levi’s „One Fair Exchange in the Greatest Story Ever Worn”
Sofie Borup (Company 3)

Expedia „Wisdom & Obi”
Mark Gethin (Trafik)
(WINNER)

Duracell x Williams Racing „Scream”
Tyler Roth (Company 3)

Belvedere „Daniel Craig”
Matthieu Toullet (Company 3)

Wybitny montaż – pełnometrażowy film kinowy

Barbie
Nick Houy, ACE

Mission: Impossible – Dead Reckoning, Part One
Eddie Hamilton, ACE

Oppenheimer
Jennifer Lame, ACE
(WINNER)

Spider-Man: Across the Spider-Verse
Michael Andrews, ACE

Tár
Monika Willi

Wybitny montaż – odcinek lub nieteatralny film fabularny (do 30 minut)

The Righteous Gemstones „Burn for Burn, Wound for Wound, Stripe for Stripe”
Justin Bourret, ACE

Barry „it takes a psycho”
Franky Guttman, ACE

What We Do in the Shadows „Local News”
A.J. Dickerson, ACE, Thomas Calderón

Barry „smaczny posiłek”
Ali Greer (ZWYCIĘZCA)

How To With John Wilson „Jak obserwować ptaki”
Cori Wapnowska

Wybitny montaż – odcinek lub nieteatralny film fabularny (ponad 30 minut)

The Last of Us „Endure and Survive”
Timothy A. Good, ACE, Emily Mendez

White House Plumbers „The Beverly Hills Burglary”
Erick Fefferman, Roger Nygard

Sukcesja „Z otwartymi oczami”
Ken Eluto, ACE

The White Lotus „Arrivederci”
John M. Valerio, ACE
(WINNER)

White House Plumbers „True Believers”
Grady Cooper, Jon Merchen

Wybitny montaż – film dokumentalny

100 Foot Wave „Lost at Sea”
Alex Keipper, Alex Bayer

Czytaj również:  Universal podpisuje umowę na pierwszą produkcję z autorem "Notebooka" Nicholasem Sparksem

Drzewo życia: Strzelanina w synagodze w Pittsburghu
Eric Schuman

Being Mary Tyler Moore
Mariah Rehmet

Branson „Odcinek 2, Atlantic”
Paul Trewartha

Moonage Daydream
Brett Morgen
(WINNER)

Wybitny dźwięk – film fabularny

Barbie
Ai-Ling Lee, Kevin O’Connell, Dan Kenyon // Warner Bros. Post Production Services

Guillermo del Toro’s Pinocchio
Scott Gershin, Chris Richardson, Masanobu 'Tomi’ Tomita, Andrew Vernon, Dan Gamache // Sound Lab a Keywords Studio

Creed III
Aaron Glascock, Tom Ozanich, Walter Spencer, Curt Schulkey // Warner Bros. Post Production Services

John Wick: Rozdział 4
Mark Stoeckinger, Andy Koyama, Casey Genton, Alan Rankin, Manfred Banach // Formosa Group (WINNER)

Kot w butach: Ostatnie życzenie
Jason W. Jennings, Julian Slater, Greg P. Russell, Paul Pirola, Ken McGill, Mia Stewart // Warner Bros. Post Production Services

Wybitny dźwięk – odcinek lub film nieteatralny

„Star Trek: Picard – Ostatnie pokolenie”
Matthew E. Taylor, Michael Schapiro, Todd Grace, Ed Carr III, Ian Shedd // Warner Bros. Post Production Services

The Last of Us „Infected”
Michael Benavente, Marc Fishman, Kevin Roache, Chris Terhune, Chris Battaglia (Formosa Group) (WINNER)

Barry „it takes a psycho”
Sean Heissinger, Matthew E. Taylor, John Creed, Rickley Dumm (Warner Bros. Post Production Services)
Elmo Ponsdomenech, Teddy Salas (Sony Pictures Entertainment)

Środa „A Murder of Woes”
Mike Baskerville, Jamie Sulek, John Loranger, Alastair Gray, Dan Sexton (Company 3)

Star Trek: Strange New Worlds „Hegemony”
Matthew E. Taylor, Michael Schapiro, Todd Grace, Ed Carr III, Sean Heissinger (Warner Bros. Post Production Services)

Najlepszy dźwięk – film dokumentalny

32 Sounds
Mark Mangini, Robert Kellough, Eliza Paley, Joanna Fang, Blake Collins, Formosa Group

Drzewo życia: Strzelanina w synagodze w Pittsburghu
Daniel Timmons, Harbor Sound

Good Night Oppy
Mark Mangini, Dave Whitehead, Tim Walston, Dave Bach, Angela Claverie // Formosa Group

If These Walls Could Sing
George Foulgham, Philip Moroz, Alex Gibson, Tom Verstappen, Miles Sullivan, George Foulgham Soundscapes Ltd.
(WINNER)

Moonage Daydream
Nina Hartstone, David Giammarco, John Warhurst, Paul Massey, Public Road Productions

Wybitne efekty wizualne – film fabularny

Avatar: Droga wody
Christopher Edgen, Nick Epstein, Wayne Stables, Pavani Rao Boddapati, Sergei Nevshupov (Wētā FX)
(ZWYCIĘZCA)

Czytaj również:  William Shatner wyjaśnia, jak zdobył rolę kapitana Kirka w 'Star Treku'

Guillermo del Toro’s Pinocchio
Aaron Weintraub, Jeffrey Schaper, Cameron Carson, Emma Gorbey, Warren Lawtey (MPC)

Strażnicy Galaktyki Vol. 3
Guy Williams, Daniel Macarin, Mike Cozens, Mark Smith, Marvyn Young (Wētā FX)

Avatar: Droga wody
David Vickery, Lee Briggs, Jan Maroske, Steve Ellis, Miguel Perez-Senent (Industrial Light & Magic)

Transformers: Rise of the Beasts
Matt Aitken, Mike Perry, Aaron Cowan, Kevin Estey, Jong Jin Choi (Wētā FX)

Wybitne efekty wizualne – odcinek lub sezon serialu na żywo

Andor „Season One”
Mohen Leo, Scott Pritchard (Industrial Light & Magic)
TJ Falls (Lucasfilm)
Joseph Kasparian (Hybride)
Jelmer Boskma (Scanline)

House of the Dragon „The Heirs of the Dragon”
Angus Bickerton, Nikea Ford, Mike Bell (MPC)
Sven Martin, Mark Spindler (Pixomondo)
(WINNER)

The Last of Us „Season One”
Simon Jung, Aaron Cowan, David Hampton, Dennis Yoo, Ben Roberts (Wētā FX)

Władca Pierścieni: Pierścienie Władzy „Sezon pierwszy”
Ron Ames, Jason Smith, Jesse Kobayashi, Ryan Tudhope, Sam Scott (Amazon Studios)

The Mandalorian „Season Three”
Grady Cofer, Abbigail Keller, Paul Kavanagh, Delio Tramontozzi (ILM)
Bobo Skipper (Important Looking Pirates)

Wybitne drugoplanowe efekty wizualne – odcinek lub sezon serialu

Barry „Sezon czwarty”
Molly Pabian, Andrew Kalicki, Laura Hill, David Lopez, Justin Ball (Crafty Apes)

Citadel „Secrets in Night Need Early Rains”
Aladino Debert, Greg Teegarden, James Reid, Matthew Rotman, Viv Jim (Digital Domain)
(WINNER)

Interview With the Vampire „Is My Very Nature That of a Devil”
Ted Rae, Tavis Larkham, Matthew Harris, Hugo Leveille, J.V. Pike (FuseFX)

The Night Agent „Season One”
Grant Miller, Hallana Barbosa, Pierceon Bellemare, Mariia Osanova, Ben Stommes (Ingenuity Studios)

The Righteous Gemstones „Season Three”
Bruce Branit, Valeri Pfahning (Rough House)
Fred Ruff (Refuge VFX)
Ed Bruce (Screen Scene Studios)
David Lebensfeld (Ingenuity Studios)

Wybitne osiągnięcia w dziedzinie renowacji

Casablanca (1942) Warner Bros.

Kopciuszek (1959) Disney

Cimarron (1931) Warner Bros.

Ojciec chrzestny (1972) Paramount Pictures (WINNER)

Winds of Chance (1925) First National Pictures i Christopher Gray Post Production

Latest Posts

Nie przegap