sobota, 27 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Ożywienie Box Office pomaga wzmocnić National CineMedia po bankructwie

National CineMedia zwiększyła zysk w czwartym kwartale, mimo że ogólne przychody pozostały praktycznie na niezmienionym poziomie, poinformowała w poniedziałek firma zajmująca się reklamą w kinach.

Dochód netto przypisany National CineMedia wyniósł 23,7 mln USD za trzy miesiące do 28 grudnia 2023 r., W porównaniu z dochodem netto w wysokości 6,1 mln USD w porównywalnym okresie rok temu. Całkowite przychody w czwartym kwartale wyniosły 90,9 mln USD, czyli nieco mniej niż 91,7 mln USD w tym samym okresie 2022 roku.

Podział przychodów wykazał, że przychody z reklam krajowych wzrosły o 2% do 71,9 mln USD, co zrównoważyło niewielki spadek przychodów z reklam lokalnych i regionalnych na poziomie 16,2 mln USD, w porównaniu do 17,1 mln USD rok wcześniej.

„W 2023 r. National CineMedia z powodzeniem przywróciło znaczenie kina dla najlepszych w swojej klasie reklamodawców, a filmy napędzały rozmowę kulturalną, a box office osiągnął najwyższy poziom od 2019 r.” – powiedział Tom Lesinski, dyrektor generalny firmy w oświadczeniu.

National CineMedia zakończyła restrukturyzację finansową w sierpniu 2023 r., Która obejmowała postępowanie upadłościowe na podstawie rozdziału 11. Dyrektor finansowy National CineMedia Ronnie Ng powiedział analitykom, że firma przeszła przed restrukturyzacją z około 1,1 miliarda dolarów zadłużenia wobec obligatariuszy do pożyczek w wysokości około 10 milionów dolarów.

Poprzedziło to zamknięcie kin z powodu pandemii COVID, a następnie powolne ożywienie w branży hollywoodzkiej, które wpłynęło na ponowne otwarcie kin i reklamę na ekranach kin.

Ostatnio, National CineMedia nawiguje po głównych studiach, zmieniając harmonogramy produkcji i premiery swoich filmów w następstwie rozstrzygnięcia podwójnych strajków w Hollywood. Dyrektor generalny firmy Lesinski powiedział, że na frekwencję w czwartym kwartale negatywnie wpłynęła liczba hollywoodzkich premier, które zostały przesunięte na 2024 rok i później, aby uniknąć zakłóceń spowodowanych strajkami scenarzystów i aktorów.

„Jest dla nas jasne, że popyt konsumentów na kino pozostaje silny, a widzowie są podekscytowani możliwością obejrzenia najnowszych filmów w pierwszej kolejności na dużym ekranie” – powiedział Lesinski analitykom podczas telekonferencji po rynku, podczas gdy sieci kin nadal stają w obliczu rosnącej konkurencji z platformami streamingowymi, aby przyciągnąć widzów.

Czytaj również:  Grammy: Jill Biden uhonorowała irańskiego piosenkarza Inauguracyjną Nagrodą Specjalną za Zasługi po Viral Video

Szef National CineMedia wskazał również na „wolniejszy rynek reklamowy” zarówno dla mediów linearnych, jak i tradycyjnych, wpływający na platformę reklamową w kinach, która stara się przyciągnąć więcej dolarów od nabywców mediów i marek. „To powiedziawszy, w czwartym kwartale zaczęliśmy dostrzegać wzrost wydatków na reklamę we wszystkich kanałach i spodziewamy się bardziej znaczącego odbicia w miarę poprawy otoczenia konsumenckiego i normalizacji inflacji w nadchodzących kwartałach” – powiedział analitykom Lesinski.

W poniedziałek spółka ujawniła również plany dotyczące programu odkupu akcji w celu wykupienia do 100 mln USD akcji spółki do 1 kwietnia 2027 r.

Latest Posts

Nie przegap