niedziela, 26 maja, 2024

Ostatnie posty

rhea Seehorn, gwiazda 'Better Call Saul’, wspomina o odcinku zmieniającym grę i nominacjach do nagrody Emmy

[This story contains major spoilers for Better Call Saul’s “Fun and Games.”]

To był całkiem niezły tydzień dla Rhei Seehorn, ponieważ aktor wciąż jest na dziewiątym miejscu po nie jednej, ale dwóch nominacjach do nagrody Emmy za występy w serialach AMC Better Call Saul i Cooper’s Bar. To była również noc dla Kim Wexler, roli Seehorn definiującej jej karierę, która przyniosła jej nominację dla wybitnej aktorki drugoplanowej po pięciu latach nalegań ze strony krytyków i fanów.

W następstwie morderstwa Howarda Hamlina (Patrick Fabian) i niemalże konieczności samodzielnego zamachu, Kim zdecydowała się wyciągnąć wtyczkę ze swojej kariery prawniczej i związku z Jimmym McGillem (Bob Odenkirk) jako formę pokuty. Musiała być dorosła w pokoju, ponieważ Jimmy nigdy nie zamierzał dobrowolnie zrezygnować ze swoich marzeń dla nich dwojga.

„Ona imploduje i jest absolutnie zdesperowana,” Seehorn mówi The Hollywood Reporter. „Ona jest jak, 'Nie mogę być już tą osobą. Nie mam prawa do praktykowania prawa. Nie mam absolutnie żadnego prawa do wydawania wyroków na innych.’ I ostatecznie, jest w niej niesamowita ilość samouwielbienia w myśleniu 'Nie zasługuję na nic.'”

Seehorn początkowo nie chciała przyznać, czy Kim pociągnęłaby za spust, aby zabić Gusa Fringa (lub jego sobowtóra) i uratować życie Jimmy’ego w Gordona Smitha i Vince’a Gilligana „Point and Shoot”, ale teraz jest skłonna to zrobić, ponieważ zapewnia to dalszy kontekst dla podejmowania decyzji przez Kim w kontynuacji scenarzystki Ann Cherkis i reżysera Michaela Morrisa, „Fun and Games”.

„Myślę, że osobiście pociągnęłaby za spust. Naprawdę,” mówi Seehorn. „Zagrałem to tak, jakby nie było wyboru, bo tego wymaga ta scena. Pomyślała: 'Zamierzam to zrobić. Tylko w ten sposób mogę uratować mu życie.”

W ostatniej spoilerowej rozmowie z THR, Seehorn rozwinęła temat zmieniających grę decyzji Kim, a następnie przedstawiła swoją reakcję na oglądanie w pełni zrealizowanego Saula Goodmana wyłaniającego się poprzez skok w czasie do Breaking Bad terytorium w 2008 roku.

Dwukrotnie nominowana do nagrody Emmy Rhea Seehorn, gratulacje.

(Laughs.) Czy kiedykolwiek myślałeś, że wypowiesz to zdanie?

Byłem na tyle pewny siebie, że już lata temu przygotowałem uroczystego tweeta, więc cieszę się, że w końcu udało mi się go opublikować.

(Laughs.) Tak się cieszę, że mogłeś po prostu przejść do swoich zapisanych szkiców. Nawet nie musiałeś tego pisać.

Czy mając tylu ludzi chcących tego dla ciebie, czujesz się jakby ciężar został zdjęty z twoich ramion?

Trudno na to odpowiedzieć. Nikt nie powinien być dupkiem i siedzieć z myślą, że zasługuje na nagrodę, ale dla mnie to nie było stracone.(Śmiech.) Kiedy zaczęłam widzieć w mediach społecznościowych wylew miłości, smsów i DM-ów oraz kawałki krytyków o tym, jak bardzo byli zachwyceni, to rzeczywiście mnie to uderzyło. Otrzymywałem całe to wsparcie od was i waszych kolegów, jak również od fanów, a nie zawsze udaje się zaznaczyć oba te pola. To jest całkiem niezłe, i to się dzieje od lat. Więc jestem za to niesamowicie wdzięczny. Jestem wdzięczny, że ludzie przyjęli tę postać i moje wykonanie. To nie było łatwe zadanie, bo ona często jest nie do odróżnienia i nie zależy jej na tym, by być atrakcyjną. Więc to było takie słodkie i wzruszające, że dostałam nominację, na której oczywiście mi zależało. To było radosne. Byłam wniebowzięta, kiedy się dowiedziałam. A potem szalonym lukrem na torcie była ulga od tych wszystkich ludzi, których nie znam. Życzenia ludzi były tak cudowne.

Cóż, to jest tonalny 180 od nominacji Emmy, ale powiedziano mi, że kiedy Bob wyzdrowiał po swoim incydencie sercowym, najpierw przeszedłeś prosto do 609, a potem skończyłeś 608. Więc muszę sobie wyobrazić, że powrót Boba na plan był bardzo emocjonalny, a ponieważ „Fun and Games” jest również emocjonalnym odcinkiem dla Kim, czy przekazałaś wiele z tego co już czułaś na planie? To nie są dokładnie te same emocje, oczywiście, ale to wciąż wrażliwe miejsce w głowie.

Bardzo wrażliwy, tak. Powiedziałem Bobowi, że doceniam to, że miał atak serca w bardzo dobrym momencie, bo kiedy wracał do zdrowia, zawsze mieliśmy kręcić te nocne sekwencje, w których Kim jedzie do domu Gusa i podchodzi do niego i wszystkie te rzeczy, których nie było. Ale nikt nie ruszał się z miejsca, dopóki nie wiedzieliśmy, że jest w porządku. Więc kiedy był już całkowicie na drodze do wyzdrowienia i poza lasem posiadania jakichkolwiek fizycznych lub nerwowych lub mózgowych uszkodzeń, było ogromne westchnienie ulgi wiedząc, że po prostu musi odpocząć. A Bob nie lubi odpoczywać, więc wiedzieliśmy, że prawdopodobnie jego żona [Naomi Odenkirk] będzie musiała to zrobić.

Czytaj również:  Elton John wystąpi na gali LACMA's Art+Film

Przez jakiś czas przebywał w Albuquerque, a Patrick i ja widywaliśmy go tam. Potem wrócił do swojego domu w L.A., więc mieliśmy trochę czasu, żeby się przekonać, że nic mu nie jest. Kiedy wrócił na plan, było to bardzo emocjonalne dla ekipy, ponieważ nie mieli okazji zobaczyć go na żywo, a ja i Patrick mieliśmy. Musieliśmy więc wrócić i nakręcić część 608. Musieliśmy odwrócić się od [Lalo] trzymającego nas w niewoli na kanapie, a żeby nakręcić kilka ujęć, Bob i ja musieliśmy obejrzeć dzienniki, żeby móc fizycznie naśladować [previous] blokowanie i wszystko inne. Ale dzięki Bogu nakręciliśmy relację, w której Jimmy mówi Kim, żeby poszła – żeby spróbowała wyjść żywa – a ona myśli, że już nigdy go nie zobaczy. Nie chcę nawet myśleć o tym, że musieliśmy grać to po tym jak miał atak serca. Na szczęście grałem to wszystko wcześniej.

Więc to jest długi sposób, aby powiedzieć, że kiedy wrócił, to było bardzo, bardzo emocjonalne, ale czuliśmy też radość z powrotu do naszej pracy. Wiem, że Bob czuł się winny, co jest absurdalne, że w jakikolwiek sposób wstrzymał produkcję. Więc było dla niego bardzo ważne, aby skupić się na tym, że znów będzie mógł wykonywać swoją pracę i świętować to, że znów będzie mógł pracować nad scenami i wracać do tego, co obaj kochamy robić. Więc na pewno jest to tam i jest to w podtekście, ale nie chodziło też o prostytuowanie tych emocji, jeśli to ma sens. Nie chodziło o to, że „Użyjmy naszej sceny jako terapii” (Laughs.) Waga Jimmy’ego i Kim zrywających w tym momencie była swoim własnym ciężkim brzemieniem, które uszanowaliśmy i odegraliśmy.

Więc Kim rzuca prawo i kończy swój związek z Jimmym. Kiedy po raz pierwszy przeczytałeś te jej sejsmiczne decyzje, czy byłeś zaskoczony, czy też wydawały ci się one nieuniknione?

Byłam zaskoczona. Ale jak to często bywało z moją reakcją, gdy czytałem te wspaniałe scenariusze przez ostatnie siedem lat mojego życia, jesteś zaskoczony, a potem już nie. To od razu ma sens. Nic nie sprawia wrażenia sprytnego szoku. Byłem jak, „Oh right. Tak bardzo nie może już żyć we własnej skórze.” Podczas gdy ona radzi sobie z tym, wyglądając na niemal katatoniczną w tłumieniu emocji, ona imploduje i jest absolutnie zdesperowana. Mówi: „Nie mogę już być tą osobą. Nie mam prawa praktykować prawa. Nie mam prawa osądzać innych.” Przez lata przechylała szalę na korzyść tych, którzy „zasługują”, co jest absolutnie nieetycznym sposobem praktykowania prawa, a skończyło się to martwą osobą u jej stóp. Choć przyznaje, że jest coś, co zapalają w sobie nawzajem, to przyznaje też, że ma w tym swój udział. I ostatecznie, jest niesamowita ilość samouwielbienia w jej myśleniu, „Nie zasługuję na nic.”

Myślałem o momencie [in Better Call Saul 208], kiedy po raz pierwszy rozmawia ze Schweikartem i Cokely, a oni mówią, „Dlaczego zostawiłaś to małomiasteczkowe życie [near the Kansas-Nebraska border] jako kasjerka w Hinky Dinky? Czego chciałaś?” A ona mówi: „Więcej” To wszystko, co mogła skategoryzować jako, i myślę, że jest teraz w miejscu, gdzie myśli, „Jak śmiałam chcieć więcej niż moja stacja w życiu. Nie zasługuję na nic. Nie zasługuję na nic w ogóle. Nie zasługuję na miłość. Nie zasługuję na związek. Nie zasługuję na szlachetną karierę.”

Więc wtedy poczułam się jak, „Tak, widzę jak Kim to robi.” I kocham to, że Peter Gould, showrunner, i nasz pokój pełen scenarzystów, zachował to, co myślę, że wszyscy uważaliśmy za prawdziwe o Kim przez cały czas: ona ma uczciwość. Jest niesamowicie silna i ma moralny kompas. Jest po prostu dość zakopany w tej chwili. I dla niej dokonanie tego wyboru jest największą pokutą, jaką może wymyślić, jak zrobić.

Czytaj również:  David Cronenberg otrzyma nagrodę za całokształt twórczości na Festiwalu Filmowym w San Sebastian

Linia Kim, „Wiedziałabyś”, naprawdę sprzedała kłamstwo, które powiedziała Cheryl Hamlin (Sandrine Holt), ponieważ wiedziała, że Howard i Cheryl są zrażeni. I biorąc pod uwagę, jak bolesne było to ostatnie oszustwo z Cheryl, czy podjęła te dwie duże decyzje na pięcie tego? Innymi słowy, kiedy pocałowała Jimmy’ego w słynnym garażu, czy już wiedziała, że to będzie ich ostatni pocałunek?

Myślę, że tak. Tak. Można to interpretować na inne sposoby, ale dla mnie tak, wiedziałam. W jej gardle wzbiera kwas, kiedy mówi to, co mówi do Cheryl, i tak się cieszę, że podchwyciłaś fakt, że mimo iż wygląda, jakby ją pocieszała po tym, jak opowiada fałszywą historię o kokainie, to bardziej wkopuje sztylet, bo wie, że ich małżeństwo było w tarapatach. I robi to tak łatwo i tak dobrze, że wie, że nie może już być tą osobą. Nie może znieść siebie. I kiedy Jimmy mówi: „To już koniec. Niech zacznie się leczenie”, poczuła się tak, jakby dokonała bilansu tej osoby i zdała sobie sprawę, że „To nie on ma być moją koszulką do włosów. Nie jego zadaniem jest określanie, jakie poczucie winy powinnam odczuwać i co powinnam z tym zrobić. Mogę go kochać – i kocham – ale to będzie praca, którą wykonam sama.”

Zawsze byłeś gąbką na planie, kiedy tylko nie grałeś, a kulminacją tego zachowania było wyreżyserowanie przez ciebie 604 w tym sezonie. Czy byłeś w pobliżu, by oglądać przemianę Boba w pełnoprawnego Saula Goodmana pod koniec tego odcinka?

Nie, ale zapomniałem dlaczego tak się nie stało. Był jakiś logistyczny powód. Chyba musiałem zrobić jakieś wstawki z wcześniejszych scen czy coś. Więc był jakiś powód, dla którego nie mogłam pójść, ale nie unikałam tego specjalnie. Ale kiedy wczoraj wieczorem obejrzałem odcinek po raz pierwszy, zdałem sobie sprawę, oglądając go w pełnym trybie Saula, że nigdy już nie zobaczę tej postaci w ten sam sposób z powodu tego, co zrobili i co [Jimmy has] zrobili. Jeśli miałbym ponownie obejrzeć Breaking Bad teraz, ta postać jest po prostu tragiczna. Owszem, robił złowrogie rzeczy, ale ogólnie wypadł jako trochę niebezpieczny klaun. A teraz wydaje się po prostu taki smutny. To taka strata potencjału dla obu tych postaci.

Od początku sezonu czwartego czekałem, aż Jimmy powie Kim o ostatnich słowach Chucka (Michael McKean) do niego. Pomogłyby one Kim zrozumieć tak wiele z zachowania Jimmy’ego, zwłaszcza jego sposób żałoby w sezonie czwartym, a na pomniku Howarda, nawiązuje do tej wymiany nieco wspominając, że jego brat nigdy nie szanował go. Krótko więc pomyślałem, że jest szansa, że ostatnie słowa Chucka mogą w końcu pojawić się potem między Jimmym a Kim. W każdym razie, jako fan serialu, czy jest to coś, czego oczekiwałeś od czwartego sezonu?

Przypomnij mi jego ostatnie słowa…

„Prawda jest taka, że nigdy nie liczyłaś się dla mnie tak bardzo.”

Oh God, that was awful. (Laughs.) To interesujące i przemyślane, że poruszasz ten temat, a on naprawdę smuci się w dziwny sposób. I wiemy, że nigdy w pełni nie wydostał się spod tego głazu, który Chuck na niego nałożył. Ale zawsze czułam, że Kim o tym wie. Jeśli Jimmy powiedziałby jej te słowa, myślę, że czułaby się okropnie dla niego, ale nie sądzę, że czułaby się inaczej o Chucku. Idąc całą drogę wstecz [to 402], kiedy Kim zajmuje się listem spadkowym i reams Howard, jakby jako stand-in dla reaming Chuck, ponieważ nie jest już tam, myślę, że jest świadomy szkody, że Chuck zrobił. Myślę też, że myśli, że Chuck jest stand-in, czy to formidable i strasznie osobiste jeden, jak społeczeństwo traktowane Jimmy.

Czytaj również:  Spotify redukuje 17 procent globalnej siły roboczej

Więc nie sądzę, żeby [Chuck’s last words] cokolwiek zmieniło. Gdybyśmy zobaczyli, jak Jimmy jej to mówi, byłby to moment, który bardziej dotyczyłby jego samego. W scenie z Cheryl, Kim wie, że to trochę podstęp, ale widać, że trochę się tym przejmuje. Tak to rozegrałam, a Michael Morris chciał, żebym tak to rozegrała. Ona zawsze ma swoją antenę na to, jak to pomoże Jimmy’emu przyznać się do tych rzeczy, bardziej niż to, że Kim zostanie zatwierdzona. Więc myślę, że ona wie, ale myślę też, że wie, że Jimmy nigdy nie będzie wolny, jeśli nie przyzna się do faktu, że to było niszczące.

Kim paliła w swoim mieszkaniu przez cały sezon, ponieważ oboje łamali swoje zasady, ale przed sceną rozstania znowu paliła na zewnątrz. Więc czy to kolejna wskazówka, że przynajmniej spróbuje wrócić na prostą i wąską drogę?

Wszystkie te rzeczy są przemyślane, tak. Był taki poziom, że w ich domu panował coraz większy bałagan. Było jedzenie w łóżku, ubrania wszędzie, palenie w domu, a to wszystko były bardzo celowe decyzje, podobnie jak jej palenie na zewnątrz. Sam odebrałem to jako wiele rzeczy. Myślę, że ona planuje próbować się powstrzymać i jakoś wycofać z krawędzi, którą w tym momencie przekroczyła. Myślę też, że nie może znieść przebywania w tym salonie, w ogóle. (Laughs.) Miło było zrobić tę scenę balkonową, a ona wie, że on nadchodzi. Możemy przypuszczać, że zadzwoniła do niego i powiedziała: „To jest to, co dzisiaj zrobiłam” Potem widzisz, jak czeka na samochód i wie, że będzie musiała zrobić to, co musi zrobić. Więc jej palenie na zewnątrz oznacza sporo rzeczy.

Wspomniałaś w filmiku na scenie, że nie zamierzasz ujawnić czy Kim pociągnęłaby za spust czy nie w domu Gusa. Czy nadal trzymasz te karty blisko kamizelki?

(Seehorn pauses for a good 10 seconds.) Myślę, że osobiście pociągnęłaby za spust. Ja tak. Ale kto wie? Zagrałem to tak, jakby nie było wyboru, bo tego wymaga ta scena. Pomyślała: „Zamierzam to zrobić. Tylko w ten sposób mogę uratować mu życie.” Nie wiem, czy byłaby w stanie oddać dobry strzał, czy też kompletnie oszalała lub zwymiotowała i zemdlała, ale była w miejscu, w którym nie było wyboru. I mówię to teraz z perspektywy czasu, ponieważ dla mnie, to informuje moment, który następnie oglądałeś podczas dzisiejszego odcinka, który jest, „To kim jesteś teraz? To jest to, kim jesteś? Lepiej uciekaj w innym kierunku.”

W Kim Wexler jest dużo [former Better Call Saul and Breaking Bad writer] Genny Hutchison, ponieważ miała ona duży wpływ na postać podczas pierwszej połowy serialu. Kiedy Genny odeszła do Śródziemia [The Lord of the Rings: The Rings of Power] pod koniec czwartego sezonu, czy oboje mieliście okazję porozmawiać o Kim w ciągu ostatnich lat?

(Laughs.) Powinniśmy! Pozostałam przyjaciółką Genny i uwielbiam ją. Jest genialną pisarką i po prostu niesamowitą osobą. Więc jestem zadowolony , że podniosłeś to ponieważ zamierzam sprawdzić w niej. Widzę jej wsparcie online i pozostajemy w kontakcie, osobiście, ale nie rozmawiałyśmy o jej przemyśleniach na temat podróży Kim. Myślę, że to zrobię.

Właśnie kończy nam się czas, ale mam ostatnie palące pytanie. Czy kiedy Kim wyrzuciła zepsuty kulą kubek podróżny w premierze szóstego sezonu, rzeczywiście robiłaś to ujęcie? Wyglądało na to, że byłeś w sporej odległości od tego śmietnika.

Udało mi się dwa razy! Jasne, nie udało mi się 48 razy, ale udało mi się dwa razy. Byłem jak, „Dlaczego nie użyli tego ujęcia?” To był też odcinek Michaela Morrisa, więc ufam, że pewnie oglądał go w edycji i uznał, że wygląda trochę zbyt pstrokato. To, co ona robi, jest już kawaleryjskie i wyraziste, więc zrobienie trójki mogło być mostem za daleko. Ale zrobiłem to dwa razy.


Interview edited for length and clarity.

Better Call Saul jest teraz emitowany na AMC.

Latest Posts

Nie przegap