sobota, 18 maja, 2024

Ostatnie posty

Spike Lee i Giancarlo Esposito łączą siły w kampanii Fiata, rozmawiają o Denzelu Washingtonie, „Megalopolis” i sztucznej inteligencji

Jest sobotnie lutowe popołudnie, a Spike Lee i Giancarlo Esposito siedzą obok siebie w wózku golfowym na terenie studia w Los Angeles. Obaj, przyjaciele od 40 lat, pracowali razem wiele razy na przestrzeni lat przy takich filmach Lee jak School Daze z 1988 roku, Do the Right Thing z 1989 roku, Mo’ Better Blues z 1990 roku i Malcolm X z 1992 roku. Powracają razem i ponownie współpracują, tym razem dla Fiata w imieniu nowego, całkowicie elektrycznego Fiata 500e włoskiego producenta samochodów

Lee reżyseruje i występuje w spocie „Włochy w Ameryce” u boku swojego nominowanego do nagrody Emmy przyjaciela, co oznacza ich pierwszą wspólną krajową kampanię reklamową. Zgodnie z fabułą, Esposito pomaga Lee odnaleźć swojego wewnętrznego Włocha, gdy odkrywają, jak ich miejskie dojazdy stają się bardziej „dolce” w Fiacie 500e z 2024 roku. „W pełni elektryczny Fiat 500e oddaje istotę włoskiego stylu życia. Ta nowa kampania łączy kultowy duet o różnorodnym dziedzictwie, legendarnego brooklyńskiego reżysera Spike’a Lee i aktora Giancarlo Esposito, który dzieli się ze Spike’em zaletami swojego włoskiego pochodzenia, aby pokazać mu, że La Dolce Vita można znaleźć nawet daleko poza granicami Włoch” – wyjaśnił Olivier Francois, globalny dyrektor ds. marketingu w Stellantis.

Kampania, rozpoczęta w zeszłym tygodniu i nakręcona przez nominowanego do Oscara operatora Matthew Libatique, obejmie kilkanaście kreatywnych elementów z udziałem duetu w kanałach społecznościowych Fiata, trwających przez wiosnę i lato, a następnie jesienią. Nie jest niespodzianką, że kampania jest w dużej mierze nieskryptowana, dzięki czemu Lee i Esposito mogą bez wysiłku grać ze sobą tak, jak potrafią to wieloletni przyjaciele. Dokładnie to robią w trakcie 20-minutowego wywiadu Zoom z The Hollywood Reporter z przedniego siedzenia wózka golfowego. Lee i Esposito kończą nawzajem swoje zdania, rozśmieszają się nawzajem i rzucają komplementami w tę i z powrotem, dzieląc się historią stojącą za kampanią, opowiadając o swoich nowych projektach – High and Low z Denzelem Washingtonem dla Lee i Megalopolis Francisa Forda Coppoli dla Esposito – i poważnie podchodząc do zagrożenia sztuczną inteligencją, przed którym stoi świat.

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata.Dzięki uprzejmości FIAT

Widzieć was dwoje razem w sobotnie popołudnie jest bardzo fajne …

Lee: Mamy historię. Mamy historię. Dobrą historię.

Jakie to uczucie być ponownie połączonym?

Lee: Czuję się świetnie, a ty?

Esposito: Czuję się świetnie, jak milion dolarów.

Lee: Widywaliśmy się przez lata, od czasu do czasu, ale czas szybko płynie. 30 czerwca minie 35 rocznica Do the Right Thing. Bugging out!

Esposito: Bugging out!

Kto wpadł na pomysł tej współpracy?

Esposito: Cóż, Spike jest człowiekiem. Spike jest trenerem. Zawsze zapraszam dobrą energię, a kiedy się spotykamy, wydaje się, że nie minął dzień, odkąd widzieliśmy się po raz ostatni. Taka jest prawda.

Lee: Taka jest prawda, Ruth.

Esposito: Naprawdę tak jest. Kiedy wspomniano mi o tym z powodu mojego włoskiego dziedzictwa, mojego związku z Włochami i mojej miłości do samochodów, wspomnieli, że Spike Lee będzie reżyserował.

Czytaj również:  Damar Hamlin dziękuje fanom w mediach społecznościowych za wsparcie po upadku na boisku: "The Love Has Been Overwhelming"

Lee: To naturalne dopasowanie. Kiedy jest się blisko, zwłaszcza w tej branży, może istnieć miłość, ale są harmonogramy i opóźnienia, które uniemożliwiają ponowną współpracę. Ale łączy nas więź. Ogłoszono, że zrobię nowy film z [Denzelem Washingtonem], piąty po Mo’ Better Blues, Malcolm X, He Got Game, Inside Man. Inside Man był 16 lat temu, ale dla Denzela i dla mnie to było jak wczoraj. Tak samo jest z moim bratem. Ta kreatywna więź, ta ludzka więź, nawet jeśli nie pracujesz razem lub nie widziałeś się od lat, kiedy to robisz, to wielki uścisk, jakbyś widział ich wczoraj wieczorem.

Jaka jest historia tej reklamy?

Esposito: To historia o Fiacie, elektrycznym samochodzie 500e, który został przeprojektowany tak, aby był naprawdę zgrabny i piękny.

Lee: Widziałem go po raz pierwszy na zdjęciach, ale zobaczyć go na żywo, to jest… [daje kciuka w górę].

Esposito: To podstępny, podstępny pojazd. Jest naprawdę piękny. To mały, idealny samochód miejski, który reprezentuje dziedzictwo kulturowe Włoch i barwną naturę Włochów. To bardzo, bardzo namiętni ludzie, którzy kochają jedzenie, wino, słońce, muzykę i taniec. To kulturowa reprezentacja wszystkiego, czym są Włochy.

Lee: Jeśli nie wiedzą, powiedz im o swoim związku z Włochami…

Esposito: Jestem w połowie Włochem. Moi ludzie pochodzą z Neapolu we Włoszech. Wychowałem się w Rzymie. Moja mama jest śpiewaczką operową. Mój ojciec pracował w Teatro alla Scala, operze w Mediolanie.

Lee: Kto jest Włochem, a kto Afrykaninem?

Esposito: Mój ojciec jest Włochem, a matka czarnoskórą Afroamerykanką.

Lee: Gdzie się poznali?

Esposito: Spotkali się w Teatro di San Carlo w Neapolu, to słynna i naprawdę mała opera. Niedawno tam wróciłem, w lipcu, żeby zobaczyć, gdzie się spotykają i miałem łzy w oczach. Pojechałem też do Neapolu, gdzie naprawdę poczułem swoje dziedzictwo.

Lee: Czy zostałeś poczęty w Neapolu w pierwszej chwili, kiedy się spotkali?

Esposito: Nie, wkrótce potem. Za dużo informacji. Mamo i tato, kocham was. Mam bardzo silny związek z Włochami i kocham je. Ta [reklama] była dla mnie oczywista, aby reprezentować moich Włochów, którzy są po prostu absolutnie niesamowitymi ludźmi i naprawdę świetnymi we wszystkim, od samochodów po skórzane torebki i muzykę. Dla mnie, ponownie, reprezentują najlepsze części mnie.

Spike Lee i Giancarlo Esposito występują w nowej kampanii Fiata.Dzięki uprzejmości FIAT

Oni wiedzą jak tam żyć. Spike, wiem, że dorastałeś w sąsiedztwie wielu Włochów. Spędziłeś dużo czasu we Włoszech?

Lee: O tak. Spędziłem dużo czasu we Włoszech, ale Leesowie byli pierwszą czarnoskórą rodziną, która wprowadziła się do dzielnicy Cobble Hill na Brooklynie w Nowym Jorku. Mieszkali tam głównie Amerykanie włoskiego pochodzenia, tuż przy dokach. Pracownicy doków kupowali domy w Cobble Hill, więc byliśmy pierwsi. Wiele rzeczy, które można zobaczyć w filmie Do the Right Thing, a później w Summer of Sam, wzięło się z moich doświadczeń dorastania jako jedyna czarnoskóra rodzina we włosko-amerykańskiej dzielnicy na Brooklynie.

Czytaj również:  Jimmy Fallon Addresses Death Rumors on 'Tonight Show': "I'm Alive!"

Wracając do FIAT-a: Czy kiedykolwiek posiadałbyś pojazd elektryczny lub pojazd elektryczny na baterie, czy też posiadasz go teraz?

Esposito: Obecnie nie posiadam żadnego, ale posiadałbym pojazd elektryczny. To dobre dla planety, dobre dla naszego środowiska. W końcu zainteresowałem się rowerami elektrycznymi i zdałem sobie sprawę, o ile są one płynniejsze, cichsze i bardziej wydajne. Posiadałbym pojazd elektryczny w mgnieniu oka.

Lee: Ja też.

Esposito: Będąc w Nowym Jorku, ten Fiat to samochód miejski, który mieści się w małych przestrzeniach. Jest praktyczny, wydajny i chroni nasze środowisko. Jestem za, a ten Fiat 500 jest piękny.

Spike, widzieliśmy Cię przed kamerą w kilku kultowych reklamach na przestrzeni lat. Pomijając spędzanie czasu z Giancarlo, w jaki sposób ktoś przekonuje cię do wystąpienia przed kamerą w reklamie w dzisiejszych czasach?

Lee: Jeśli podoba mi się produkt, jeśli wierzę w produkt, historię. Również jeśli jestem dostępny. To ważna rzecz, dostępność. Wiele z tych firm ma coś w planach i muszą to nakręcić. Ale to jest doświadczenie, w którym wszystko się zgrało. A potem zjednoczyć się z moim bratem tutaj, G-money, wielkim bratem wszechmogącym. Jestem podsłuchiwany. To znaczy, to wspaniałe. Kiedy możesz pracować z ludźmi, których kochasz, to wygrywasz.

Esposito: Dodam coś do tego, bo choć mnie nie pytałeś, to powiem ci dlaczego tu jestem…

Zamierzałem zapytać cię o to samo, ponieważ, po pierwsze, widząc cię w jednym miejscu, czuję się jak prezent, biorąc pod uwagę wszystko, co się ostatnio dzieje. Jesteś bardzo poszukiwany…

Popyt! Popyt!

Esposito: Naprawdę, czuję się błogosławiony, że jestem poszukiwany i czuję się błogosławiony, że mogę robić to, co robię każdego dnia w moim życiu, będąc przed kamerą i tworząc ze wspaniałymi ludźmi. Jestem tu nie tylko po to, by nadrobić zaległości, ale chcę pracować ze wspaniałymi ludźmi. Na mojej liście przebojów są tacy reżyserzy jak Spike Lee…

Lee: Widziałem cię w Atlancie.

Esposito: O tak, pracuję nad Megalopolis Francisa Forda Coppoli. Premiera wkrótce.

Lee: Widziałem 90 minut.

Esposito: Widziałeś! Zrobiłem ADR tamtego dnia. Przywitał się. Chodzi o uczciwość. To wspaniałe, gdy masz szansę pracować z ludźmi, którzy są uczciwi, którzy nie robią tego tylko dla pieniędzy lub tylko dlatego, że zostali poproszeni o wsparcie projektu, którego nie mogą poprzeć. Robią to, by tworzyć i pociągać za sobą innych twórców. Chcę pracować z najlepszymi, ale chcę też dobrze się przy tym bawić i czegoś nauczyć.

Lee: Dołączę się do tego, co powiedział mój brat. Jestem profesorem w szkole filmowej NYU. Pracuję tam od 30 lat. Ang Lee i Ernest Dickerson byli moimi kolegami z klasy. Szkoła filmowa NYU trwa trzy lata, a ja mówię moim studentom pierwszego dnia zajęć, że jeśli możesz zarabiać na życie, robiąc to, co kochasz, jesteś błogosławiony. Większość mieszkańców ziemi Boga idzie do grobu pracując w pracy, której nienawidzą. My jesteśmy błogosławieni. Nie bierzemy tego gówna za pewnik. Wybacz moje wulgaryzmy, ale nie biorę tego za pewnik, ponieważ to nie musiałem być ja. To znaczy, jeden krok w lewo, jeden krok w prawo. Schodzisz z klifu.

Czytaj również:  Busta Rhymes daje Janet Jackson swoje kwiaty na koncercie w NYC: "Czekałem 25 lat, by dzielić z tobą tę scenę"

Spike, wspomniałeś o ponownym spotkaniu z Denzelem w swoim następnym filmie, High and Low. Jak do tego doszło?

Lee: Kiedy powstał pierwszy scenariusz, nie byłem częścią projektu. Zrobiłem jednak przeróbkę. Denzel był częścią projektu przede mną. Denzel był też przede mną częścią Malcolma X. Mamy świetną historię. Wiem, co mu odpowiada, a co nie. [Jeśli panu Denzelowi Washingtonowi coś się nie spodoba, da ci o tym znać. Bez żadnych wątpliwości powie: „To nie działa”

Giancarlo, jak tam Megalopolis?

Esposito: Naprawdę niesamowite doświadczenie. Jedno z najważniejszych w mojej karierze. Pracowałem z Francisem przy The Cotton Club. Praca z nim przy Megalopolis przez te wszystkie lata pokazała jego wizję świata. To bardzo, bardzo wyjątkowy film. Uważam go za geniusza. Niedawno robiłem trochę ADR.

Lee: Widziałem więcej niż on. Kręciliśmy na tej samej scenie w Atlancie, gdzie robiłem spoty Capital One z [Samuelem L. Jacksonem i Charlesem Barkleyem] i powiedzieli mi, że kręcą w pobliżu, więc pobiegłem ich zobaczyć. Francis zajął cały hotel. Miałem kilka plakatów, które poprosiłem go o podpisanie, a on to zrobił. Potem powiedział: „Spike, pokażę ci 10 minut” Było świetnie, a po 10 minutach powiedział: „Zobaczmy jeszcze 10” Skończyło się na tym, że pokazał mi 90 minut – niesamowite.

Esposito: Wyjątkowy człowiek w wyjątkowym momencie swojego życia.

Last question: Wspomniałeś o skręcaniu w lewo lub skręcaniu w prawo i staczaniu się z klifu, ten opis może odnosić się do miejsca, w którym obecnie znajduje się branża. Przed branżą stoi wiele wyzwań, w tym sztuczna inteligencja. Jakie jest Twoje zdanie na temat zagrożenia, jakie sztuczna inteligencja stanowi dla branży filmowej?

Lee: Jeśli mógłbym przeformułować to pytanie: Zagrożenie, jakie sztuczna inteligencja może wyrządzić kinom, jest niczym w porównaniu z tym, co może zrobić światu. To coś większego niż kino. To coś większego niż muzyka. Muszę to przyznać mojemu bratu, Stevenowi Spielbergowi, który podglądał to wiele lat temu, kiedy wyszedł jego film A.I. Artificial Intelligence . Nawet nie wiedziałem, co to jest, dopóki ten film się nie ukazał. Żyjemy w bardzo niebezpiecznych czasach. To coś większego niż kino.

Esposito: Nie można zastąpić tego, co prawdziwe. Nie można zastąpić ludzkiej duszy, duszy. Nie można zastąpić człowieczeństwa. Maszyny mogą próbować, ale przykro mi..

Lee: To nie to samo.

Esposito: Będziemy musieli się trochę nauczyć, aby zrozumieć, jak używać go we właściwy sposób. To świadectwo dla tych, jak Steven Spielberg, którzy to przewidzieli.

Lee: Miał kryształową kulę. Co tam, Steven? Wiesz, że zrobiłeś swoje.

Wywiad zredagowany ze względu na długość i przejrzystość.

Latest Posts

Nie przegap