sobota, 18 maja, 2024

Ostatnie posty

USC Scripter Awards: „American Fiction” i „Slow Horses” zdobywają najwyższe wyróżnienia

Scenarzyści filmu fabularnego American Fiction i telewizyjnej adaptacji Slow Horses zdobyli najwyższe wyróżnienia w konkursie USC Scripter Awards, w którym nagradzane są najlepsze adaptacje filmowe roku. Zarówno oryginalni autorzy, jak i scenarzyści dzielą się nagrodą.

Autor Percival Everett, którego powieść Erasure z 2001 roku zainspirowała American Fiction , dołączył na scenie do scenarzysty i reżysera Corda Jeffersona. Jefferson chwalił Everetta jako mentora i zauważył, że autor dał mu sześciomiesięczną opcję na powieść za darmo. Przypomniał sobie, jak czytał Erasure w grudniu 2020 roku, pośród pandemii i po letnich demonstracjach Black Lives Matter. „Czułem się, jakbym czytał książkę napisaną specjalnie dla mnie” – powiedział Jefferson.

Jeśli chodzi o zwycięzców telewizyjnych, powieściopisarz Mick Herron, którego powieść Real Tigers zainspirowała twórcę telewizyjnego Willa Smitha Slow Horses, przyjął zaszczyt, stając się pierwszym, który powtórzył dwa lata z rzędu w Scripters. Smith był zajęty pracą w Slow Horses i nie mógł uczestniczyć w uroczystości, ale poprosił Herrona o przeczytanie krótkiego oświadczenia w jego imieniu: „Ta nagroda jest dla mnie bardzo ważna, ponieważ celebruje również autora, bez którego serial by nie istniał”

W kategorii film American Fiction wyprzedził Killers of the Flower Moon (adaptacja książki Davida Granna Killers of the Flower Moon: The Osage Murders and the Birth of the FBI); Oppenheimer (Christopher Nolan’s adaptation of Kai Bird and Martin J. Sherwin’s book American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer); Origin (adaptacja książki Isabel Wilkerson Caste: The Origins of Our Discontents); oraz Poor Things (adaptacja powieści Aliasdaira Graya o tym samym tytule w reżyserii Tony’ego McNamary).

Po stronie telewizyjnej, odcinek Slow Horses Apple TV+ zatytułowany „Negotiating with Tigers” wygrał z odcinkiem The Crown Netflixa zatytułowanym „Sleep, Dearie Sleep” (zaadaptowanym przez Petera Morgana z jego sztuki scenicznej The Audience); odcinek serialu Amazona Daisy Jones and the Six zatytułowany „Fire” (adaptacja Scotta Neustadtera na podstawie powieści Taylor Jenkins Reid); odcinek serialu HBO Max The Last of Us zatytułowany „Long, Long Time” (adaptacja Neila Druckmanna i Craiga Mazina na podstawie gry wideo Druckmanna i Naughty Dog); oraz odcinek serialu HBO Max Winning Time: The Rise of the Lakers Dynasty zatytułowany „The New World” (adaptacja Rodneya Barnesa, Maxa Borensteina i Jima Hechta na podstawie książki Jeffa Pearlmana Showtime: Magic, Kareem, Riley and the Los Angeles Lakers Dynasty of the 1980s).

Czytaj również:  Dorian Film Awards: 'Wszystko wszędzie naraz' prowadzi w nominacjach od krytyków rozrywki LGBTQ

The Scripter wielokrotnie przewidywał Oscara za najlepszy scenariusz adaptowany, w tym dla zeszłorocznego zwycięzcy, Women Talking, a także Schindler’s List, Sense and Sensibility, L.A. Confidential, A Beautiful Mind, No Country for Old Men, Slumdog Millionaire, The Social Network, The Descendants, Argo, 12 Years a Slave, The Imitation Game, The Big Short, Moonlight i Call Me by Your Name

Latest Posts

Nie przegap