środa, 8 maja, 2024

Ostatnie posty

Disney+ Hotstar przewodzi wzrostowi liczby abonentów w Azji Południowo-Wschodniej w I kwartale (badanie)

Disney+ Hotstar zdobył 22% nowych abonentów usług streamingowych w Azji Południowo-Wschodniej w pierwszych trzech miesiącach 2022 roku, jako że szybko rozwijający się region dodał 2,8 miliona abonentów SVOD, osiągając łączną bazę 39,5 miliona klientów – wynika z raportu opublikowanego w tym tygodniu przez regionalną firmę konsultingową Media Partners Asia.

Wzrost był najbardziej zauważalny w Indonezji, gdzie Disney+ Hotstar osiągnął 5 milionów abonentów, co jest pierwszym wynikiem dla jakiejkolwiek platformy SVOD w Azji Południowo-Wschodniej. Indonezja, czwarty pod względem liczby ludności kraj na świecie, stała się pierwszym miejscem dla globalnych i regionalnych platform wideo, z liczbą 17,4 mln abonentów SVOD, która stale rośnie.

„Indonezja nadal jest areną konkurencji i skali dla streamerów, z rosnącą presją na operatorów zasiedziałych, aby się wyróżnić” – mówi autorka raportu MPA, analityk Dhivya T.

Disney+ Hotstar i lokalny serwis OTT Vidio, który obsługuje kanały niekodowane i subskrypcyjne, były liderami indonezyjskiego rynku wideo w I kwartale, zwiększając swój udział w konsumpcji premium odpowiednio do 15% i 28%, w porównaniu z 10% i 19% w IV kwartale 2021 roku. Na dalszych miejscach znalazły się WeTV, Netflix i Viu.

Dodaje Dhivya T: „Spodziewamy się, że konkurencja w segmencie wideo premium jeszcze bardziej się zaostrzy w tym roku, ponieważ na rynku pojawią się nowe podmioty, takie jak Amazon Prime Video, a operatorzy zasiedziali będą nadal inwestować w lokalne treści, partnerstwa, marketing i budowanie marki, aby zdobyć klientów.”

Z badania MPA wynika, że Netflix jest liderem pod względem udziału w konsumpcji wideo premium w pozostałych krajach Azji Południowo-Wschodniej, np. w Tajlandii, gdzie według szacunków firmy badawczej Netflix ma 24% udziału w całkowitej liczbie minut streamingu wideo premium, wyprzedzając międzynarodową platformę Tencent Video, WeTV, z 22% udziałem.

Jak twierdzi Vivek Couto, dyrektor wykonawczy MPA, w sytuacji, gdy operatorzy zasiedziali walczą o skalę działalności na kluczowych rynkach Azji Południowo-Wschodniej, nowi uczestnicy rynku i zmieniające się trendy makroekonomiczne mogą zwiastować nową erę po pandemii dla streamerów.

Czytaj również:  Jeffrey Jones nie zagrał w "Beetlejuice Beetlejuice" pomimo wielkanocnego jajka

„Wzrost liczby abonentów będzie prawdopodobnie umiarkowany, ponieważ w Azji Południowo-Wschodniej panują spowolnione warunki makroekonomiczne” – mówi Couto. „Presja inflacyjna może wpłynąć na portfele konsumentów, a także na przystępność cenową, podczas gdy nowe treści i hity oraz łatwość dostępu do nich poprzez pakiety telefoniczne i bezpośrednie pakiety detaliczne będą prawdopodobnie kluczem do pozyskiwania klientów i ograniczania rezygnacji” – dodaje.

Bankowalność koreańskich dram była wyraźnie widoczna w wynikach raportu MPA. Z badań przeprowadzonych przez grupę wynika, że treści koreańskie stanowiły 30 proc. całkowitej konsumpcji wideo premium w Azji Południowo-Wschodniej w pierwszym kwartale, na czele z bogatą ofertą K-dramatów Netflixa, do której przyczyniły się również Viu i Disney+ Hotstar. Udział treści hollywoodzkich w łącznej liczbie minut spędzonych w tym regionie wyniósł 23 proc.

Jednak na anglojęzycznych rynkach Filipin, Malezji i Singapuru treści amerykańskie stanowiły od 33% do 44% mierzonej konsumpcji. Autorzy badania zauważyli również, że popyt na treści z Indonezji, Tajlandii i Filipin rośnie, a jego siłą napędową są lokalne produkcje oryginalne i nabyte na Vidio, Disney+ Hotstar, WeTV i Viu. Z kolei chińskie dramaty stanowiły 14% całkowitej konsumpcji, napędzanej przez rosnący popyt w Tajlandii.

Latest Posts

Nie przegap