poniedziałek, 22 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Filmart: Poznaj najnowszego superbohatera z Hongkongu (zrobionego z kupy)

Dla świata znużonego znanymi superbohaterami, nie bój się! Nowy bohater jest w drodze – i jest zrobiony z kupy.

The Excreman – On the Road to roboczy tytuł nowej produkcji hongkońskiej firmy Bliss Concepts, która na początku XXI wieku wyprodukowała potężną serię McDull , i która była jedną z najczęściej omawianych produkcji podczas tegorocznego programu Hong Kong-Asia Film Financing Forum (HAF).

„To opowieść o życiu w kanałach i o tym, jak tamtejsze stworzenia walczą o przetrwanie” – mówi producent i dyrektor generalny Bliss Concepts Samuel Choy. „Tworzą bohatera Exremana, który ma ich uratować, ale kiedy staje się człowiekiem, odkrywa, że życie wśród ludzi jest takie samo jak w kanałach”

My Life as McDull był ogromnym hitem w Hongkongu i całej Azji w 2001 roku, zdobywając nagrody w kraju i za granicą oraz zbierając szacunkowo 14 milionów HK $ (1,8 miliona USD) w kasie krajowej. Film opowiadał o perypetiach małej, sympatycznej świnki, która marzyła o zostaniu mistrzem lekkoatletyki i doczekał się dwóch sequeli, niezliczonych zabawek i wystawy, która do dziś podróżuje po całym świecie.

The Excreman – On the Road wyznacza zupełnie inny kurs.

„Mamy nadzieję, że będzie to uniwersalny temat i skłoni ludzi do zastanowienia się nad tym, jak ludzie zawsze chcą niszczyć rzeczy, nawet swoją kupę” – powiedział Choy.

W sumie w tegorocznej edycji HAF zaprezentowanych zostanie 26 projektów w fazie rozwoju i 15 prac w toku (WIP), a także świeżo uruchomiona inicjatywa HKIFF Industry-CAA China Genre Initiative, w ramach której zaprezentowanych zostanie pięć chińskojęzycznych projektów gatunkowych.

Reprezentowany jest zróżnicowany wachlarz azjatyckich talentów filmowych, od debiutantów po doświadczonych weteranów.

Reżyserka Jiang Xiaoxuan ma swój pierwszy film fabularny w programie WIP HAF, a urodzona i wychowana w Mongolii Wewnętrznej twórczyni skierowała swoje kamery – i swoją historię – na opowieść, która jest blisko domu.

„Zabić mongolskiego konia” Manda Jiang Productions

To Kill A Mongolian Horse śledzi losy jeźdźca zmagającego się ze sprzecznościami między życiem, które prowadzi grając bohaterskiego kawalerzystę na oczach turystów, a tym, które prowadzi w domu, gdzie jego tradycyjna kultura jest zagrożona.

Czytaj również:  Anti-Defamation League publikuje nowy raport na temat wpływu antysemickich wypowiedzi Kanye Westa

„Wszyscy są tutaj i wszystko dzieje się na raz” – mówi Jiang, którego scenariusz powstał podczas 30 codziennych warsztatów pisania scenariuszy pod okiem malezyjskiego reżysera-producenta Tan Chui Mui (Barbarian Invasion). „Tan zdecydowała się pomóc, ponieważ bardzo spodobał jej się scenariusz. Chcielibyśmy myśleć, że jest to sceneria, której nigdy nie widziano w międzynarodowym kinie, w Mongolii Wewnętrznej. To spojrzenie na inną stronę mongolskiej męskości, która istnieje poza legendami”

Weteran japońskiego kina artystycznego Koji Fukada (zdobywca Nagrody Jury w Cannes w 2016 roku za Harmonium) w międzyczasie ma Nagi Notes w programie rozwojowym HAF, opowieść o trzech kobietach, wszystkie samotne i wszystkie na różnych etapach życia, które zostają przyciągnięte do wiejskiej wioski.

„Mamy nadzieję, że zdjęcia ruszą wiosną przyszłego roku i podobnie jak Au revoir l’été [2015], będzie to swego rodzaju hołd dla Érica Rohmera, utrzymany w tym samym stylu” – wyjaśnia producent filmu, Osanai Terutaro. „Kręcimy w Nagi, prawdziwej wiosce, a krajobraz jest bardzo podobny do europejskiego. Sądzimy, że ludzie na całym świecie będą odnosić się do tej historii i wioski, w której się rozgrywa.”

Latest Posts

Nie przegap