piątek, 17 maja, 2024

Ostatnie posty

gwiazda serialu „Morderstwo na krańcu świata”, Emma Corrin, opowiada o odkrywaniu postaci prokuratora dla nowego pokolenia

[Ta historia zawiera spoilery do Morderstwo na końcu świata do „Rozdział 6: Widziana zbrodnia.”]

Od Lady Diany Spencer w The Crown do hakera-detektywa o imieniu Darby Hart w A Murder at the End of the World, najnowsza rola Emmy Corrin jest odpowiednim zwrotem w lewo dla dobrze prosperującego aktora.

Współtworzony przez Brit Marling i Zal Batmanglij, A Murder at the End of the World jest kroniką detektywa-amatora Corrina, gdy Darby próbuje dotrzeć do sedna śmierci swojego byłego kochanka (Harris Dickinson’s Bill Farah) w ekskluzywnym islandzkim odosobnieniu. Sześć lat wcześniej Darby i Bill stali się partnerami w prawdziwej zbrodni poprzez subreddit o zimnych sprawach, zanim wyruszyli w podróż na Zachód w pogoni za seryjnym mordercą. Limitowana seria jest opowiadana za pomocą podwójnej narracji, a retrospekcje głównie z Utah mają częściowo pokazać, że ten nietypowy gumshoe ma umiejętności niezbędne do rozwiązania współczesnej tajemnicy na Islandii.

Wiedząc, że Darby może być niedoceniany, Corrin chciał na nowo wyobrazić sobie P.I. dla współczesnej publiczności.

„Odkrycie tej postaci na nowo to świetna sprawa. To postać, którą tak dobrze znamy. Otaczają nas detektywi płci męskiej, którzy rozwiązują morderstwa w bardzo typowy sposób. Nie ma znaczenia, ile razy ta historia jest przerabiana; zawsze w jej centrum jest podobna osoba” – powiedział Corrin The Hollywood Reporter. „Więc to było wspaniałe wyzwanie i ważne było dla mnie, aby nie zaszczepiać mojej chęci odkrycia tej postaci na nowo z chęcią Darby, ponieważ nie sądzę, że ona to ma.”

Finał A Murder at the End of the World jeszcze nie nadszedł, więc los Darby nie został jeszcze przesądzony, ale Corrin daje jasno do zrozumienia, że chcieliby ponownie wcielić się w tę postać w jakikolwiek sposób, na jaki pozwoli finał. W końcu Batmanglij powiedział niedawno THR, że limitowana seria stała się „nowym pilotem”, więc okaże się, czy Murder pójdzie drogą Fargo, Big Little Lies i wielu innych.

„Zawsze chciałbym ponownie zagrać Darby. To najbardziej intrygująca postać do zagrania, a ja tak bardzo rozwinąłem się jako aktor” – mówi Corrin. „To nie znaczy, że będzie [więcej]; nic nie słyszałam. Ale oczywiście chciałbym [zagrać ją ponownie].”

Poniżej, podczas niedawnego czatu z THR, Corrin, która obecnie kręci Deadpool 3, omawia również, jak to było wrócić na plan Marvela po 118-dniowym strajku SAG-AFTRA.

Dorastając w stanie Iowa, Darby była wychowywana przez samotnego ojca w jego biurze koronera. Jej matki nie było na świecie. Dorastała w czasach, gdy prawdziwa zbrodnia była w modzie. Jak więc te elementy układanki wyjaśniają jej nieustanne dążenie do rozwiązywania morderstw i zimnych spraw?

Wiele z nich ma związek z pytaniami bez odpowiedzi z jej własnego życia, przed którymi ucieka, co serial trochę porusza, ale sporo z nich również pozostaje bez odpowiedzi. Pojawia się pytanie o jej matkę, a także o jej relacje z ojcem. Wydaje się, że intymność jest tam bez większego języka, ale nie wydaje się to również najcieplejszą relacją. A jej obecność w czasach, gdy tak wiele naszego życia toczy się w Internecie i tak wiele naszej komunikacji odbywa się za jego pośrednictwem, daje jej coś, za czym może się ukryć. Daje jej wiarę w siebie i swoje umiejętności, a także daje jej cel. W dużej mierze jej motywacją jest to, że nie chce nikogo zostawić, co sugeruje, że mogła się tak czuć w pewnym momencie swojego życia.

A Murder at the End of the World (l-r) Emma Corrin jako Darby Hart, Harris Dickinson jako Bill Farrah. Chris Saunders/FX

Poznaje Billa Farraha (Harris Dickinson) za pośrednictwem subreddita poświęconego prawdziwym zbrodniom, a wkrótce zabierają swój program w trasę i zakochują się w sobie. Ostatecznie jednak nie udaje im się to, ponieważ ona jest bardziej zaangażowana w sprawę niż ich romans, co nie powinno go dziwić, biorąc pod uwagę, że poznali się w imię prawdziwej zbrodni. Ale co sądzisz o tym podziale, który widzimy już w pierwszym odcinku?

Czytaj również:  Cannes obdarza "Trójkąt smutku" ciepłym uściskiem i 7-minutową owacją na stojąco

Chociaż spotkali się w celu wytropienia seryjnego mordercy, myślę, że było to bardzo oczywiste od samego początku. Kiedy spotykają się twarzą w twarz po raz pierwszy pod koniec drugiego odcinka, jest tam coś elektrycznego i uwielbiam tę scenę z tego powodu. W tych retrospekcjach jest tak wiele nostalgii i są one tak pełne uczuć, podczas gdy islandzki rozdział jej życia jest napędzany prawdziwą chęcią znalezienia odpowiedzi i tego, kto jest zabójcą. Więc nie winię Billa za to, że dostał zły koniec kija. Te rozdziały w Utah, kiedy polują na tego mężczyznę, są tak przesiąknięte miłością i ogromną ilością intymności, a ja po prostu myślę, że Darby prawdopodobnie zbyt się tego boi. Ma jeden z tych mózgów, w których pewne rzeczy mają dla niej sens, a inne nie. I nawet nie zaczęła się zastanawiać, co to znaczy kochać kogoś, nie mówiąc już o osobie, z którą jesteś uwikłana w tę całą fantastyczną przygodę. Stawka jest prawie zbyt wysoka.

A Murder at the End of the World’s Emma Corrin Chris Saunders/FX

Nakręciłeś islandzką narrację przed retrospekcjami, więc doświadczyłeś tragicznej śmierci Billa, zanim zagrałeś ich pierwsze spotkanie osobiście sześć lat wcześniej. Czy ta trauma z przyszłości okazała się przydatna, gdy kręciłeś retrospekcje znacznie później?

Wbrew pozorom, naprawdę się przydało. Będąc w New Jersey i kręcąc wszystkie te fragmenty w hotelu [Iceland], naprawdę ugruntowały one to, co Bill dla niej znaczy, biorąc pod uwagę wysiłki, jakie podejmuje, aby uzyskać odpowiedzi na jego śmierć. A kiedy pojechaliśmy do Utah, było po prostu euforycznie być w tak szalenie odmiennym otoczeniu od sceny dźwiękowej w New Jersey. Utah po prostu zapiera dech w piersiach i napełniło nas wszystkich dziecięcą chęcią do zabawy i przeżycia tej przygody, a my wszyscy byliśmy na to gotowi.

Był taki niesamowity moment, kiedy kręciliśmy scenę w barze, w której [Darby i Bill] spotykają się po raz pierwszy, a Zal podszedł do mnie i powiedział: „Chcę, żebyś wyobraził sobie, że kiedy po raz pierwszy zamkniesz oczy z Billem, wiesz, że on umrze i że go stracisz” Właśnie powiedział „akcja”, a potem powiedział: „Czekaj, czekaj, czekaj” (Laughs.) Podbiegł do mnie i dał mi ten liścik, a potem uciekł. A ja myślałem: „O mój Boże, co?” Ale to była taka dobra notatka, ponieważ wyrażała to, co czułem w tamtej chwili i dlatego tak bardzo kocham tę scenę. Ona wie, że jest coś tak ciężkiego w tym pierwszym spotkaniu i jest coś tak przejmującego w ich związku nawet w tym momencie. Więc wcześniejsze zrobienie tych fragmentów [Islandii] było naprawdę pouczające.

Emma Corrin w A Murder at the End of the World Chris Saunders/FX

Brit powiedziała mi, że jednym z celów retrospekcji jest udowodnienie widzom, że ta młoda kobieta może być skutecznym detektywem w teraźniejszości.

Czytaj również:  Jak scena festiwali muzycznych w Ghanie, z udziałem Chance'a the Rappera, Burna Boy'a, Meek Mill'a i SZA, jednoczy afrykańską diasporę

Tak, ponieważ tak wiele osób w nią wątpi.

Dokładnie. Gdyby wyglądała jak Daniel Craig, nikt nie zastanawiałby się dwa razy i przypuszczam, że widzimy wersję tego w księgarni. Gdy tylko podeszła, by czytać, ludzie osądzali ją i odchodzili, dopóki nie zaczęła mówić o martwej kobiecie. Więc jak udało ci się na nowo wymyślić wizerunek detektywa?

Myślałem, że to było naprawdę fajne wyzwanie i jestem bardzo wdzięczny, że dostałem szansę, aby to zrobić, ponieważ, aby na nowo odkryć tę postać, co za fajna rzecz do zrobienia. To postać, którą tak dobrze znamy. Jesteśmy otoczeni przez tych męskich detektywów, którzy rozwiązują morderstwa w bardzo typowy sposób. Nie ma znaczenia, ile razy ta historia jest przerabiana; zawsze w jej centrum znajduje się podobna osoba. Więc to było wspaniałe wyzwanie i ważne było dla mnie, aby nie nasycać mojej chęci ponownego odkrycia tej postaci pragnieniem Darby, ponieważ nie sądzę, że ona to ma. Ta potrzeba rozwiązywania spraw to nie to. Pochodzi z czegoś naprawdę wrodzonego.

Morderstwo na końcu świata Emma Corrin i Brit MarlingChris Saunders/FX

Bardzo rzadko zdarza się, aby aktor występował naprzeciwko swojego scenarzysty, reżysera i szefa. Więc jaka była dynamika między tobą a Brit?

(Laughs.) To była świetna zabawa. Uwielbiam Brit. Uwielbiam ją jako reżysera i uwielbiam ją jako aktora. Ma taką spokojną aurę na planie. Kiedy jest na planie jako aktor, a także kiedy reżyseruje, a czasami w tym samym czasie, nauczyło mnie to, jak reżyser nadaje ton na planie. Mówi wszystko naprawdę spokojnie i cicho, a wszyscy natychmiast jej słuchają. To niezwykłe. Energia wszystkich również się zmienia, aby dopasować się do niej, a ona ma po prostu najbardziej przekonującą obecność. Jest także bardzo obecna jako aktor, co bardzo mnie zadziwiło, ponieważ kręciła tak wieloma płytami naraz. Więc pomyślałem, że to najfajniejsza rzecz, że mogła to wszystko puścić. Potrafiła porzucić wszystko, o czym musiała myśleć jako reżyser w danej scenie i po prostu być Lee naprzeciwko mojego Darby’ego i dać niesamowity występ.

Kiedy słyszysz, jak ktoś kicha blisko ciebie…

Natychmiast słyszę Vivaldiego. (Laughs.)

To też! Czy ty też szukasz lekkiego przejścia?

Właściwie to nie, ale nigdy nie spotkałem nikogo, kto miałby tę przypadłość. I zastanawiam się nad ludźmi, którzy ją mają [Autosomal Dominant Compelling Helio-Ophthalmic Outburst]. Ale myślę, że to świetna zabawa i dobry zwrot akcji. Brit i Zal są geniuszami. To taka specyficzna rzecz, którą ktoś mógłby mieć, a jednak eksploduje i imploduje fabułę w takim stopniu. To jest ogromne.

Morderstwo na końcu świata Emma Corrin i Kellan Tetlow Chris Saunders/FX

Czy kiedykolwiek zapytałeś Brit lub Zal o inspirację stojącą za tą potworną miksturą Coca-Coli i kawy?

Czytaj również:  recenzja "Grimsburga": Jon Hamm na czele zabawnej, ale podrzędnej animowanej komedii detektywistycznej Foxa

To zabawne dziwactwo, prawda? Ludzie uwielbiają dziwactwa w bohaterach, których stawiamy na czele tych seriali i filmów. Jeśli dodasz im dziwactwa, stają się coraz bardziej lubiani, więc część z tego była zdecydowanie taka. Częścią tego jest też po prostu praktyczność. Jeśli mieszasz kawę z colą, to w zasadzie Adderall w kubku, prawda? Będziesz na nogach przez wieki, a to zdecydowanie część Darby. [Dopisek: Widzimy też, jak Darby nadużywa Adderallu w pewnych momentach, zwłaszcza gdy pochłania ją sprawa] Skłania się ku pragmatyzmowi, z czym zmaga się również Bill. Mogłaby pójść i wypić naprawdę dobrą owsianą latte, ale tak naprawdę wypije kawę z colą. Mogliby też zamienić tę przygodę w naprawdę romantyczny romans, ale ona nie może. Musi być pragmatyczna. Musi twardo stąpać po ziemi i dokładnie wiedzieć, co robi, a podążanie szlakiem martwych ciał do seryjnego mordercy ma dla niej znacznie więcej sensu niż miłość. I to jest trochę odzwierciedlone w tym drinku.

Odkąd skończyłeś w grudniu ’22, rozmowa na temat sztucznej inteligencji tylko się nasiliła ze względu na zagrożenie dla źródeł utrzymania w przemyśle rozrywkowym i nie tylko. Czy twoje spojrzenie na sztuczną inteligencję i ten materiał z udziałem postaci AI zmieniło się w ciągu ostatniego roku?

Tak, kręcenie tego w zeszłym roku było naprawdę przerażające, a nawet rozmowy, które się wtedy odbywały, myśleliśmy: „O mój Boże, naprawdę kręcimy coś niesamowicie istotnego” Dyskurs ewoluuje każdego dnia i to było naprawdę niesamowite. Rozmawialiśmy o tym na planie, co było po prostu przerażające. Mam więc nadzieję, że nasz program pojawił się w takim momencie, by być pewnym ostrzeżeniem, bez względu na to, jak pomocna może się wydawać sztuczna inteligencja w sposobie, w jaki może przyspieszyć pracę i zaoferować nowe rozwiązania. To, co nasz program robi naprawdę dobrze, to ujawnienie faktu, że nie może być sędzią moralnym. Nie może replikować ludzkiej duszy i w tym tkwi problem.

Zal powiedział mi, że limitowana seria jest w zasadzie „nowym pilotem”, ponieważ wiele limitowanych serii powraca po więcej. Chciałbyś kolejną szansę dla Darby’ego?

Zawsze chciałbym ponownie zagrać Darby. To najbardziej intrygująca postać do zagrania, a ja tak bardzo rozwinąłem się jako aktor. Uwielbiałem pracować z Brit i Zalem, więc tak, chciałbym. To nie znaczy, że będzie [więcej]; nic nie słyszałem. Ale oczywiście chciałbym [zagrać ją ponownie].

Nie zamierzam pytać o „chamber piece” [Deadpool 3], który obecnie kręcisz, ale po miesiącach bezczynności z powodu strajku, czy otrząśnięcie się z rdzy zajęło ci chwilę?

Tak, naprawdę. To bardzo istotne pytanie, ponieważ naprawdę tak było. Naprawdę odczuwałem to w ciągu ostatnich kilku tygodni. Odkąd zacząłem pracować, nie miałem tak długiej przerwy. To było pięć lub sześć miesięcy. Pierwszego dnia po powrocie na plan zastanawiałem się: „Co ja, do cholery, robię? Zupełnie zapomniałem, jak to działa” Powrót do tego zajął więc trochę czasu, ale powinienem był się tego spodziewać.

A Murder at the End of the World jest teraz transmitowany przez FX na Hulu.

Latest Posts

Nie przegap