piątek, 10 maja, 2024

Ostatnie posty

Jennifer Lawrence zachwyca w kamizelce z głębokim dekoltem w szpic na pokazie mody Dior jesień-zima 2024

Mroźna zima pozostała silna w Mieście Świateł. Nie powstrzymało to jednak setek osób przed pojawieniem się na wtorkowym pokazie gotowej do noszenia odzieży damskiej Dior jesień-zima 2024 w Paryżu, aby zobaczyć, jak gwiazdy i kto jest kim w modzie wchodzą do ogromnego białego budynku przypominającego pudełko, położonego w samym środku Jardin des Tuileries.

Gdy goście weszli do budynku, pierwszą rzeczą, którą napotkali, był bambus spływający kaskadami wokół pokoju, tworzący kwadratowy kształt, a także krzyżujący się z sufitu, a także bambusowe figury ustawione na środku pokoju. Instalacja została opracowana przez indyjską artystkę Shakuntalę Kulkarni, ale wymyślona przez Marię Grazię Chiuri, dyrektor kreatywną domu mody haute couture i damskiej odzieży gotowej do noszenia. Zanim światła zostały przyciszone, fanfary otoczyły aktorki Jennifer Lawrence (w kamizelce z głębokim dekoltem w szpic) i Anyę Taylor-Joy, gdy siedziały razem. Podczas gdy Maisie Williams, The Crown Elizabeth Debicki, Monica Barbaro z Top Gun: Maverick i Kelly Rutherford wyglądały szykownie, gdy siedziały w pierwszym rzędzie. Koreańska aktorka i piosenkarka Jisoo również była obecna.

Przed pokazem, na backstage’u panowało zamieszanie związane z fryzurami i makijażem. Peter Phillips, szef działu makijażu w Dior, wyjaśnił, że jego proces i inspiracja do stworzenia pięknych stylizacji były generalnie bezstresowe.

„Maria Grazia robi swoje badania i wie, czego chce” – powiedział Phillips. „Ta kolekcja była nieco bardziej rozmyta, ponieważ, podobnie jak w przypadku scenografii, jedna rzecz tak naprawdę nie ma nic wspólnego z drugą. Rozmawialiśmy więc o czymś nieoczekiwanym. Kiedy robiliśmy przymiarki, była tam półka ze wszystkimi torbami i miała dziwny limonkowy kolor z różem. Pomyślałem, że możemy zrobić coś z różem, ponieważ kolekcja jest beżowa, złota i monotonna z błyskiem. To było jak wykalkulowany błąd, aby zrobić coś z różem i po prostu bawiliśmy się. I tak jak w kulturze indyjskiej [zamężne] kobiety noszą [bindi], moim procesem myślowym było dodanie tej kropki w kąciku oka. To jak płatek róży.”

Czytaj również:  Jenna Ortega o tym, dlaczego wystąpiła w 'Wednesday' po przejściu "kilku razy"

Każdy aspekt urody został zaplanowany dla modelek, od pielęgnacji skóry po makijaż. Capture Totale Le Sérum marki Dior był częścią przygotowań do pielęgnacji skóry, podczas gdy podkład Dior Forever Skin Glow zapewniał równomierny koloryt, a Dior Addict Lip Glow Oil 000 Universal Clear zapewniał prostą opcję ust, która podkreślała naturalny kolor ust.

Modelki chodzą po wybiegu podczas pokazu Christiana Diora w ramach Paryskiego Tygodnia Mody.Peter White/Getty Images

Gdy pokaz się rozpoczął, zza kulis wyłoniły się sylwetki z napisem „Miss Dior” dodanym dużymi literami z boku trenczów i spodni, jako rodzaj podpisu manifestu. Chiuri skupił się na późnych latach 60-tych, kiedy to – jak nazwał to dom mody – nastąpiła era „kiedy moda opuściła atelier i podbiła świat”. To właśnie w tym czasie w 1967 roku narodziła się linia odzieży damskiej Miss Dior, która ostatecznie ustąpiła miejsca odzieży gotowej do noszenia, z ideą, że modę można łatwo odtworzyć, pod ówczesnym kierownictwem twórczym Marca Bohana i jego asystenta Philippe’a Guibourgé. Butik Miss Dior, który został otwarty w Paryżu, zainspirował nowy sposób ubierania się, łącząc kobiety z różnymi punktami mody poprzez akcesoria, takie jak szalik i sylwetki w kształcie litery A, które pozwalały kobietom poruszać się w nowy sposób bez krępowania ruchów.

Był to czas, w którym muzyka, sztuka, moda i architektura zderzyły się ze sobą. Był to również moment, w którym Gabriella Crespi, artystka i projektantka, zainspirowała Bohan, a ostatnio także Chiuri, która jest pasjonatką feminizmu i niezależności kobiet.

Czerpiąc wskazówki od Crespi, Chiuri została zainspirowana faktem, że późne lata 60. przyniosły pokolenie kobiet, które były zdeterminowane, aby być kimś poprzez swoją pracę.

Podczas pokazu na wybiegu jesień-zima 2024 paleta kolorów w większości pozostawała w typowym beżowym trenczu. Ale Chiuri zapożyczył również od Bohana gamę bieli, pomarańczy, różu i neonowej zieleni. Wykorzystując gabardynę i podwójny kaszmir, aby opowiedzieć tę sartorialną historię z końca lat 60. w postaci płaszczy, kurtek, małych sukienek, spodni i spódnic powyżej kolan, które są połączone z koralikami i haftami, to sposób dyrektora kreatywnego na powiedzenie, że kobieca sukienka w tym sezonie wciąż podbija świat.

Czytaj również:  'The Porter', 'Sort of' zdobywają główne nagrody telewizyjne na Canadian Screen Awards

A jeśli wkrótce znajdziesz się w Paryżu, odwiedź wystawę Galerie Dior, aby przyjrzeć się z bliska kostiumom z oryginalnego serialu Apple TV+ The New Look, który cofa się w czasie, aby przedstawić życie i karierę Christiana Diora, który założył i prowadził swój słynny dom mody.

Latest Posts

Nie przegap