piątek, 10 maja, 2024

Ostatnie posty

Najważniejszy mandat Boba Bakisha: Globalny sposób myślenia, „lokalne wykonanie”

Paramount chce coraz częściej podchodzić do swoich sieci, streamerów i innych aktywów z prawdziwie globalnym nastawieniem. Konglomerat pracuje nad strukturą linii raportowania w organizacji z myślą o tym – zamiast polegać na tradycyjnych regionalnych klastrach – a kierownictwo dzieli się teraz dodatkowymi szczegółami tej strategii.

Na przykład „pilotowanie” treści z międzynarodowych firm lokalnie, np. w Wielkiej Brytanii, z myślą o ewentualnej ekspansji na inne rynki, w tym amerykański, jest obecnie regularnym celem. „Rozmawiałem z Benem Frowem, który prowadzi program dla [U.K. broadcast network] Channel 5,” Paramount CEO Bob Bakish powiedział The Hollywood Reporter. „Jego teza jest taka, że prawdziwą szansą jest pilotaż w Wielkiej Brytanii jako krok w kierunku globalnej franczyzy, a nie próba uruchomienia globalnej franczyzy od razu, co często okazywało się trudne

Wskazał na 2 sezon CBS remake’u BBC Ghosts. „To wychodzi z Wielkiej Brytanii, więc to jest przykład, nawet jeśli nie był to przykład in-house,” Bakish powiedział. „Ale jest to przykład pilotażu serialu, stworzenia go na potrzeby Wielkiej Brytanii, a następnie zwiększenia jego skali. Myślę, że to jest właśnie ta najbliższa możliwość. Myślę, że Ben ma rację. A dobra wiadomość jest taka, że teraz prowadzą rozmowy z myślą o takim zakończeniu, a nie o tym, że to się dzieje przypadkowo.”

„Oni”, w tym przypadku, obejmuje Pam Kaufman, prezes i dyrektor generalny rynków międzynarodowych, globalnych produktów konsumenckich i doświadczeń, a także kierownictwo nadzorujące duże, bezpłatne sieci telewizyjne firmy w Stanach Zjednoczonych (CBS), Australii (Network 10), Wielkiej Brytanii (Channel 5), Argentynie (Telefe) i Chile (Chilevision), którzy mówili podczas niedawnego „Bob Live”, regularnej serii wewnętrznych wydarzeń Paramount dla pracowników, które przedstawiają Bakisha i innych kierowników mówiących o swoich firmach. George Cheeks, prezes i dyrektor generalny CBS oraz szef działu wiadomości i sportu w Paramount+, Maria Kyriacou, która pełniła funkcję prezesa Paramountu w Australii, Kanadzie, Izraelu i Wielkiej Brytanii, a teraz nadzoruje wszystkie międzynarodowe treści scenariuszowe i cztery sieci niekodowane poza USA, oraz Dario Turovelzky, który prowadzi treści scenariuszowe w Ameryce Łacińskiej wraz z Telefe i Chilevision, podlegające Kyriacou

Bakish powiedział, że kiedy był międzynarodowym dyrektorem generalnym firmy – prowadził Viacom International Media Networks od 2011 do 2016 roku – najwyższe kierownictwo w USA nie było w pełni gotowe na globalne podejście do biznesu free-to-air, kablowego i streamingowego. „Duża różnica polega na tym, że nasz zespół nazwał wtedy coś 'glokalnym’, częściowo globalnym, częściowo lokalnym, ale naprawdę tak nie było. To było międzynarodowe i lokalne. Miałem więc tę warstwę międzynarodową, ponieważ chłopaki z USA nie dbali o międzynarodowość. Dziś mamy zgrany zespół kierowniczy i działamy globalnie. Nadszedł więc czas, aby naprawdę zająć się globalnym przywództwem sieci niekodowanych, streamingowych i kablowych, w połączeniu z lokalną realizacją” – opisuje Bakish.

Czytaj również:  Netflix's 'Love Is Blind' Live Reunion Special doświadcza opóźnienia

Dla refocus, miał kluczowego sojusznika w Kaufman, którego stuknął do jej nowej roli pod koniec lipca i który znał nową formułę z doświadczenia. „Firma była historycznie zarządzana przez geografię. Mieliśmy biznes w Ameryce Łacińskiej, biznes w Europie, biznes w Azji itd. I to była świetna decyzja biznesowa w tamtym czasie. Jednak branża ewoluowała” – powiedział Kaufman w rozmowie z THR. „Nasz model operacyjny dla biznesu produktów konsumenckich jest od lat prawdziwie globalny, z liderami na każdym kluczowym rynku, którzy podlegają scentralizowanym liderom biznesowym. Ta struktura działa. Dostarczyła ogromnych wyników.”

Tak więc, kiedy ona i Bakish po raz pierwszy rozmawiali o jej rozszerzonej roli prowadzącej rynki międzynarodowe, „natychmiast rozmawialiśmy o wprowadzeniu tej samej struktury do naszego szerszego biznesu, pracując razem nad ujednoliceniem segmentów biznesowych i organizacji jeszcze bardziej w różnych krajach i kulturach.”

Po tym wszystkim, powiedział Kaufman, w Paramount Global „naprawdę cenimy międzynarodowe treści, a także mamy nasze globalnie rozpoznawalne franczyzy powerhouse, takie jak Star Trek, SpongeBob, Paw Patrol, Teenage Mutant Ninja Turtles i tak dalej, które kochają fani na całym świecie, a także hity takie jak Yellowstone, Tulsa King z uznanymi na całym świecie supergwiazdami, takimi jak Sylvester Stallone, czy nadchodzący 1923. Mamy też niesamowite formaty, takie jak NCIS, The Challenge i franczyzę MTV Shore – te seriale dobrze podróżują po całym świecie, a także tworzą świetne treści lokalne.”

W tym samym czasie treści pochodzące z zagranicy, które zostaną lub zostały przeniesione do USA, obejmują Los Enviados z Paramount+ Mexico (który był emitowany jako The Envoys w USA na Paramount+, a sezon 1 stał się najczęściej oglądanym hiszpańskojęzycznym serialem na streamerze), A Gentleman in Moscow (Wielka Brytania) i Yonder (Korea Południowa).

Ale jest miejsce na więcej programowania, aby podróżować z i do różnych miejsc, tak długo, jak kierownicy mają oko na możliwości, powiedział Kaufman. Nazwa gry w zglobalizowanym i streamingowym wieku jest taka, że często jest związana z przejęciami. „Chodzi o wykorzystanie naszej skali”, powiedziała.

Czytaj również:  Emmy: gwiazda "The Bear" Ebon Moss-Bachrach całuje Matty'ego Mathesona po zwycięstwie w kategorii najlepszy serial komediowy

W całej branży, tradycyjnie, „było to coś w rodzaju: 'powodzenia tam w Anglii czy Australii'”, powiedział Kaufman w rozmowie z THR. „Teraz, świetna treść to świetna treść, bez względu na to, skąd pochodzi, a międzynarodowa treść jest bardziej popularna niż kiedykolwiek w USA. Jeśli serial pracuje poza USA, czy to z Wielkiej Brytanii, Australii czy Meksyku, ma możliwość podróżowania”

Dlatego też firma ma teraz globalnych liderów biznesowych. Tom Ryan, na przykład, nadzoruje globalny streaming, a dyrektorzy tacy jak Marco Nobili, szef Paramount+ oraz Olivier Jollet, szef Pluto TV, podlegają Ryanowi i Kaufmanowi. W międzyczasie Cheeks kieruje globalną działalnością nadawczą firmy, a Kyriacou nadzoruje sieci niekodowane poza USA, podlegające Cheeksowi i Kaufmanowi. Chris McCarthy kieruje markami i sieciami MTV oraz Showtime, a Kelly Bradshaw odpowiada za rynki międzynarodowe. Brian Robbins nadzoruje Paramount Pictures i Nickelodeon globalnie, oprócz wszystkich treści dla dzieci w streamingu, z Jules Borkent odpowiedzialną za Nickelodeon na rynkach międzynarodowych. „Wszyscy pracujemy niesamowicie blisko razem, aby wprowadzić w życie tę jednolitą, globalną strategię” – powiedział Kaufman.

„Wykorzystujemy siłę jednego Paramountu i naszego globalnego śladu, aby poszerzyć zasięg i wypełnić naszą misję rozrywki na całej planecie” – powiedział Ryan. „Uwielbiane na całym świecie franczyzy, takie jak Star Trek, Top Gun i Paw Patrol odgrywają ważną rolę w napędzaniu pozyskiwania abonentów na nowych rynkach. Jednak zaangażowanie i utrzymanie abonentów wymaga mieszanki programowej obejmującej międzynarodowe seriale oryginalne [Paramount+ tego lata postawił sobie za cel zlecenie 150 międzynarodowych seriali oryginalnych do 2025 roku], takie jak The Envoys, regionalne wersje hitowych seriali, takie jak The Challenge: War of Worlds, oraz lokalne wydarzenia i sporty na żywo, takie jak MTV EMAs i mecze piłki nożnej UEFA”

Kluczowe jest również wykorzystanie filmów w różnych krajach i na różnych platformach. „Silna franczyza jest jak latarnia morska, która przyciąga lojalnych i pełnych pasji widzów z całego świata i może budować marki oraz rozwijać platformy na całym świecie” – powiedział Brian Robbins, prezes i dyrektor generalny Paramount Pictures i Nickelodeon, a także chief content officer, movies & kids & family w Paramount+. „Jako przykłady, zarówno Paw Patrol, jak i Sonic napędzają rozmach i wzrost, podróżując z platformy na platformę i rynku na rynek, gdzie wciąż budują swój zasięg i popularność dziesięciokrotnie.”

Czytaj również:  Box Office: "Kung Fu Panda 4", "Dune 2" na czele weekendu, a nowe pozycje nie zyskały popularności

Operacje telewizyjne Paramountu również polowały na okazje do globalnych sukcesów. „Dzięki naszemu nowemu globalnemu podejściu, lokalne hity mogą być szybko przekształcone w globalne hitowe franczyzy, co pozwala nam wykorzystać nasze lokalne zespoły ds. treści, aby służyły jako globalny rozwój – to nowe podejście pozwala nam poruszać się szybciej, bardziej efektywnie i mieć wyższy współczynnik hitów”, powiedział Chris McCarthy, prezes/CEO Paramount Media Networks & MTV Entertainment Studios.

W telewizji niekodowanej nowe podejście wymagało jednak dużej zmiany. „Nasz biznes free-to-air jest naprawdę silny” – podkreślił Kaufman. „Mamy jedne z największych kanałów na świecie z Chilevision, Telefe, Channel 5, Network 10 i oczywiście CBS. Ale były one bardzo oddzielne w sposobie rozwijania treści i podejmowania decyzji. Tak więc, zjednoczyliśmy nasz biznes free-to-air pod kierownictwem George’a Cheeksa, jednego z najlepszych liderów w branży. Do jego kompetencji należy nie tylko prowadzenie biznesu globalnie, ale także upewnienie się, że jesteśmy skoncentrowani na tym, jak dzielimy się naszymi treściami i zasobami.”

Wyjaśnił Cheeks: „Budujemy ramy i strategię dla naszych pięciu bezpłatnych sieci telewizyjnych, aby współpracować w zakresie rozrywki, wiadomości i sportu, aby skalować więcej treści z lokalnym naciskiem i globalnym potencjałem. Przyglądamy się globalnemu rozwojowi IP, ekspansji franczyzy, ośrodkom produkcyjnym i wspólnym zakupom treści, aby wymienić tylko kilka obszarów.”

Bakish pochwalił swoich liderów za to, że są gotowi i chętni do przyjęcia tak globalnego spojrzenia. „W tej chwili patrzymy na niesamowite show, które wyskakuje w Argentynie i określa, jakie inne kraje i platformy możemy przynieść do”, powiedział Kaufman, nie podając dalszych szczegółów. „Tego rodzaju migracja treści jest priorytetem. Wszyscy trzymają się Squid Game jako złotego standardu. Mamy niesamowite międzynarodowe dramaty w przygotowaniu, a naszym zamiarem jest wprowadzenie ich więcej do Paramount+ na wielu rynkach.”

Zapytany o korzyści z tworzenia treści, które mogą podróżować poza pojedyncze rynki w czasie, gdy Paramount rozszerza swoją międzynarodową oryginalną produkcję, dyrektor generalny Paramount wyjaśnił: „Będziemy mieli pomysł i wiemy, że ma on kolejną iterację, i planujemy to. Planujesz dla sukcesu.”

Bakish powiedział THR, że potrzeba jeszcze trochę czasu, aby ten wysiłek przyniósł jednak pełne owoce. „To jest całkiem fajne,” powiedział. „Ale spojrzymy na to dwa lata od teraz i będzie to bardzo fajne”

Latest Posts

Nie przegap