środa, 8 maja, 2024

Ostatnie posty

Poznajcie YouTube’owego impresario horroru: James A. Janisse

W czasie, gdy horror wykazuje ciągłą dominację w kasie – Nope, Smile, Scream, Barbarian, Halloween Ends i The Black Phone znalazły się w pierwszej czterdziestce premier 2022 roku, zanim M3GAN rozpoczął nowy rok z otwarciem na poziomie 30 milionów dolarów – James A. Janisse chętnie jedzie na krwawej fali.

Twórca treści założył popularny kanał YouTube Dead Meat w 2017 roku i zobaczył, że jego baza subskrybentów osiągnęła 5,94 miliona do końca 2022 roku, w górę z 4,5 miliona dwa lata wcześniej. Treści – które obejmują wywiady z reżyserami i aktorami, podcasty i pełne ciekawostek spojrzenia na filmy – zanotowały ponad 2 miliardy wyświetleń.

Pochodzący z Detroit-area, który przeniósł się do L.A. w 2012 roku, Janisse (znany również jako Dead Meat James) jest nie tylko gospodarzem, ale także prezesem i producentem wykonawczym Dead Meat, który jest współwłaścicielem wraz z żoną, Chelsea Rebecca. W 2018 roku Rebecca założyła Dead Meat Podcast, który jest obecnie na 182 odcinku.

Podejście Janisse łączy miłość do horroru z poczuciem humoru, tworząc rozrywkę, która jest również edukacyjna dla oddanych fanów horroru i horror-curious.

Reżyser Mike Flanagan (The Haunting of Hill House, Doctor Sleep) jest fanem. „To nie tylko komentarz, to nie tylko krytyka, to doskonała rozrywka sama w sobie, a do tego pięknie wyprodukowana przez Jamesa i Chelsea” – mówi THR.

Janisse – który przypisuje Scream za wciągnięcie go w gatunek (choć kiedy oglądał go po raz pierwszy jako dziecko, „scena otwierająca była tak przerażająca, że wybiegłem z salonu i ukryłem się przed resztą filmu”, mówi) – uważa, że horror jest dziś masowo popularny z powodu „wysokiej jakości horrorów w ciągu ostatnich pięciu-dziesięciu lat” Janisse kontynuuje: „Zaczęło się w 2017 roku, kiedy krytyczny sukces Get Out, oraz komercyjny sukces It przyniosły podwójny whammy uwagi do gatunku. Horror wydaje się zdobywać popularność, gdy świat rzeczywisty czuje się najstraszniejszy. Jest wiele powodów, dla których ludzie szukają wyrazu swojego strachu w bezpieczny, filmowy sposób.”

Dead Meat videos include a podcast about The Menu

Filmy Dead Meat zawierają podcast o The Menu Dzięki uprzejmości Dead Meat

Najpopularniejszym programem na Dead Meat jest The Kill Count, seria filmów, w których Janisse wylicza zgony w filmie, jednocześnie przedstawiając zakulisowe fakty, dając widzom głębsze zrozumienie i docenienie sztuki i technicznych aspektów horroru. Filmy, które zostały ostatnio poddane Kill Count to Prey, Gremliny, Malignant, Bride of Chucky i Dude Bro Party Massacre III.

Janisse, 33, dzieli się tym, że 60 procent rocznych przychodów Dead Meat pochodzi z reklam na YouTube; inne źródła dochodów to umowy sponsorskie (25 procent), darowizny od sympatyków na Patreonie (8 procent) oraz reklamy i sponsoringi dla podcastu Dead Meat (5 procent).

Dead Meat Founders - James A. Janisse - Chelsea Rebecca

Dead Meat’s James A. Janisse i Chelsea RebeccaSela Shiloni

W zeszłym roku serwis streamingowy Shudder sponsorował pierwsze Dead Meat Horror Awards (wybrane przez Janisse i Rebeccę), w których gwiazdy horroru takie jak The Nun Bonnie Aarons ogłosiły zwycięzców. Dead Meat pracuje nad komedią grozy w reżyserii Maxa Deleo i ze scenariuszem Nicka Skardarasy’ego, która „koncentruje się na dorastaniu i tym, co to oznacza dla starych przyjaźni z college’u”, mówi. Jeśli chodzi o to, dlaczego Dead Meat wciąż się rozwija, Janisse zauważa, że „fani horrorów potrafią wyczuć, kiedy ktoś jest prawdziwym fanem. Mogą powiedzieć, że naprawdę kocham to, o czym mówię.”

Czytaj również:  Berlin Fest prezentuje koprodukcję, Perspektive Deutsches Kino, tytuły retrospektywne

Aktualizacja: Wyjaśniono, że Chelsea Rebecca rozpoczęła Dead Meat Podcast w 2018 roku.

Ta historia po raz pierwszy pojawiła się w wydaniu z 18 stycznia magazynu The Hollywood Reporter. Kliknij tutaj, aby zasubskrybować.

Latest Posts

Nie przegap