sobota, 27 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Przychody reklamowe AMC Networks w USA spadają o 20 procent, a liczba abonentów streamingu spada do 11,5 mln

AMC Networks, firma stojąca za takimi markami kanałów kablowych jak AMC, IFC i Sundance TV, a także za takimi usługami streamingowymi jak AMC+, Acorn TV i Shudder, powiedziała, że jej subskrybenci streamingu spadli o około 300 000 do 11,5 miliona na koniec pierwszego kwartału.

Liczba na koniec marca spadła z 11,8 mln na koniec 2022 roku i 11,1 mln na koniec września. Zarząd wcześniej prognozował, że subskrybenci kolekcji niszowych streamerów firmy uderzą w 12 milionów na koniec 2022 roku, a docelowo do 2025 roku osiągną 20 milionów-25 milionów.

Tymczasem przychody AMC Networks z reklam w USA spadły o 20 procent w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku po spadku w czwartym kwartale o 12 procent.

Firma powiedziała, że jej ostatnie kwartalne wyniki zawierają również dalsze „restrukturyzacje i inne powiązane opłaty” o wartości 5,93 mln USD w następstwie zwolnień, które prawdopodobnie dotknęły około 20 procent pracowników, oraz innych cięć kosztów. Wyniki AMC za czwarty kwartał zawierały już 449 milionów dolarów w restrukturyzacji i powiązanych opłatach, głównie związanych z operacjami krajowymi i niegotówkowymi odpisami programowymi.

Oryginalne seriale AMC w pierwszym kwartale obejmowały Mayfair Witches, oparty na trio powieści Anne Rice o lekarce (Alexandra Daddario), która odkrywa, że jest spadkobierczynią rodziny czarownic. Sieć już wybrała drugi sezon serialu.

AMC odnotowało wzrost przychodów w pierwszym kwartale o 1 proc. do 717 mln dolarów, „w dużej mierze napędzany przez wzrost dystrybucji i innych przychodów, częściowo zniwelowany przez niższe przychody z reklam” Przychody z reklam w USA spadły do 161 mln USD „ze względu na przewidywane spadki ratingów, miękkość rynku reklamowego i mniejszą liczbę odcinków programów oryginalnych w ciągu kwartału, częściowo skompensowane przez wzrost przychodów z reklam cyfrowych i zaawansowanych”

Zysk na akcję spadł o 2 centy, czyli mniej niż 1 procent, do 2,36 USD, natomiast skorygowany zysk na akcję wzrósł o 3 procent do 2,62 USD w pierwszym kwartale.

Czytaj również:  Japońska dyrektor Naomi Kawase oskarżona o stosowanie przemocy wobec pracowników

Kwartalny dochód operacyjny AMC spadł o 1 proc. do 173 mln dolarów, podczas gdy skorygowany dochód operacyjny wzrósł o 2 proc. do 216 mln dolarów, korzystając z „znaczących środków redukcji kosztów, w tym niższych poziomów inwestycji w marketing i pozyskiwanie abonentów” – zauważyła spółka.

W sumie przychody i zyski okazały się lepsze od oczekiwań Wall Street. Akcje AMC Networks skoczyły o ponad 14% we wtorkowym handlu przedsprzedażowym.

„AMC Networks zawsze był znany ze wspaniałych treści, które przebijają się w kulturze popularnej, otrzymują uznanie krytyków i angażują fanów”, powiedział w aktualizacji zysków nowy dyrektor generalny Kristin Dolan, który wypowie się na swojej pierwszej konferencji AMC Networks później we wtorek rano. „W środowisku zmieniających się sposobów konsumpcji, jesteśmy zobowiązani do udostępniania naszych treści w całym ekosystemie dystrybucji. Podczas gdy ponownie oceniamy ścieżki monetyzacji treści, strategicznie redukujemy koszty i usprawniamy naszą organizację. Te wysiłki przyczyniły się do osiągnięcia w pierwszym kwartale silnych marż i wzrostu przychodów ze streamingu, ponieważ priorytetowo traktowaliśmy abonentów o wyższej wartości w naszym portfolio streamingowym. Pozostajemy skoncentrowani na ogólnej rentowności spółki, ponieważ nadal utrzymujemy silny bilans, napędzamy wolne przepływy pieniężne i maksymalizujemy wartość dla akcjonariuszy.”

Kristin Dolan, żona prezesa Jamesa Dolana, przejęła rolę CEO pod koniec lutego. Christina Spade krótko piastowała najwyższe stanowisko w firmie, zaczynając od 9 września. Jednak 29 listopada AMC ogłosiło, że Spade „ustąpiła z funkcji” bez podania przyczyny. Później tego samego dnia James Dolan, który tymczasowo przejął codzienny nadzór nad firmą, wysłał notatkę do pracowników, ujawniając „zwolnienia na dużą skalę, jak również cięcia w każdym obszarze operacyjnym” Wyjaśnił: „To było nasze przekonanie, że straty związane z cord-cuttingiem zostaną zrównoważone przez zyski w streamingu. Tak się nie stało.”

Analityk Guggenheim Michael Morris w swoim wstępie do wyników zauważył, że wtorkowa rozmowa zarządu z analitykami z Wall Street prawdopodobnie przyniesie zarys planów Kristin Dolan. „Ostatnie doniesienia sugerują, że spółka planuje uruchomić wspieraną reklamami warstwę swojej usługi abonamentowej AMC+ jeszcze w tym roku” – napisał. „Spodziewamy się, że inwestorzy skupią się na aktualizacjach strategii niszowego streamingu spółki, trendach reklamowych, trajektorii linearnego cord-cuttingu i timingu treści wokół zarówno nadchodzącego slate’u, jak i licencji.”

Czytaj również:  Jimmy Kimmel mówi, że gwiazdy jedzące w In-N-Out po rozdaniu nagród to już tradycja

Latest Posts

Nie przegap