poniedziałek, 6 maja, 2024

Ostatnie posty

Japońska dyrektor Naomi Kawase oskarżona o stosowanie przemocy wobec pracowników

Japońska autorka i ulubienica Cannes Naomi Kawase została oskarżona o brutalne zachowanie wobec swoich pracowników i ekipy, w tym o napaść, w wyniku której twarz jednego z pracowników spuchła.

W maju 2019 roku na planie filmu True Mothers, asystent reżysera dotknął Kawase, aby zwrócić uwagę na problem z ujęciem. Choć nie ma żadnych sugestii, że kontakt był niestosowny, Kawase podobno krzyknął „Co ty sobie wyobrażasz?” na asystenta reżysera i kopnął go w brzuch.

Po tym incydencie cały zespół zdjęciowy, kierowany przez Yutę Tsukinagę, zrezygnował z udziału w zdjęciach. Po tym, jak tokijski tygodnik i wytwórnia filmowa Shukan Bunshun opublikowały tę historię, Kawase oświadczyła na stronie internetowej swojej firmy, że sprawa została rozwiązana wewnętrznie.

Magazyn napisał jednak o incydencie z października 2015 roku, kiedy to Kawase podobno zaatakowała pracownika w biurze swojej firmy produkcyjnej Kumie w mieście Nara. Wielokrotnie nagradzana reżyserka uderzyła pracownika, powalając go na ziemię i kontynuując bicie, podczas gdy inni pracownicy uciekli z biura w popłochu.

Kiedy pracownicy wrócili, twarz ofiary była wyraźnie opuchnięta. Pracownik, który natychmiast zrezygnował z pracy, potwierdził w rozmowie z Shukan Bunshun, że atak miał miejsce, ale powiedział, że nie chce publicznie komentować tej sprawy.

Japoński przemysł filmowy również ucierpiał w tym roku z powodu serii oskarżeń o wykorzystywanie seksualne aktorów przez reżyserów.

Kawase został mianowany ambasadorem dobrej woli UNESCO w listopadzie, mówiąc na konferencji prasowej w Paryżu: „Wierzę, że moją rolą jest rzucenie światła na ludzi, o których nie mówi się na całym świecie i przedstawienie ich na światowej scenie.”

W piątek film Kawase Tokyo 2020 Side A, oficjalny film zeszłorocznych Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio, został otwarty w Japonii bez entuzjazmu, bez publicznego wystąpienia reżysera i przy słabej sprzedaży biletów.

Nie jest jasne, czy kontrowersje wokół Kawase wpłynęły na entuzjazm widzów. Japońska opinia publiczna miała bardzo ambiwalentny stosunek do przełożonych letnich igrzysk, które odbywały się w samym środku pandemii koronawirusów, choć nastroje poprawiły się, gdy kraj-gospodarz zdobył wiele medali i nie pojawiły się żadne większe skupiska infekcji.

Czytaj również:  Współpraca Adidasa i Gucciego wychodzi we wtorek - oto najlepsze rzeczy do kupienia

W piątek wieczorem film zajmował 13. miejsce w rankingu zaawansowanej sprzedaży, sprzedano zaledwie 2 716 biletów, w porównaniu z ponad 60 000 sprzedanymi przez zdobywcę pierwszej pozycji na liście przebojów Top Gun: Maverick w drugi weekend wyświetlania.

Sprzedaż biletów wzrosła w sobotę, ale dwugodzinny dokument, który miał swoją premierę w Cannes, nie zdołał znaleźć się w pierwszej dziesiątce weekendu.

Suzaku przyniósł Kawase nagrodę Camera d’Or dla najlepszego nowego reżysera na festiwalu w Cannes w 1997 roku, dzięki czemu stała się znana na arenie międzynarodowej. 10 lat później zdobyła Grand Prix za film The Mourning Forest, a od tego czasu zasiadała w jury i pokazywała inne filmy w konkursie festiwalu.

Nowy dokument Kawase niemal z góry skazany był na porażkę w porównaniu z Olimpiadą w Tokio Kona Ichikawy, ambitną i przełomową kroniką Olimpiady w Tokio w 1964 roku, która była rekordzistą pod względem liczby sprzedanych biletów na japoński film (23,5 miliona widzów), dopóki nie został pobity 35 lat później przez Spirited Away Hayao Miyazakiego.

Mimo że film Ichikawy był o wiele bardziej artystyczny, niż chcieli lub oczekiwali tego organizatorzy, nastrój Igrzysk w Tokio był radosny, ponieważ Japonia powróciła na scenę światową po zniszczeniach, jakie miały miejsce po II wojnie światowej, co stanowiło wyraźny kontrast z pozbawionymi widzów zeszłorocznymi zawodami, na które nałożyły się skandale, przekroczenie kosztów i obawy związane z koronawirusem.

Druga część olimpijskiego filmu Kawase, Tokyo 2020 Side B, skupiająca się na wydarzeniach z dala od sportowców, w tym na opozycji wobec igrzysk, ma wejść na ekrany kin w przyszłym roku.

THR skontaktowało się z biurem Kawase w celu uzyskania komentarza na temat doniesień o napaści i braku wystąpień promocyjnych jej nowego filmu, ale nie otrzymało odpowiedzi w czasie pisania tego tekstu.

Latest Posts

Nie przegap