niedziela, 19 maja, 2024

Ostatnie posty

Netflix nabywa amerykańskie prawa do niezależnego serialu „Penelope” Marka Duplassa i Mela Eslyna

Penelope, napisany przez pandemię, niezależnie finansowany i wyprodukowany serial dla młodzieży od współtwórców Marka Duplassa i Mela Eslyna, znalazł dystrybutora.

Netflix nabył amerykańskie prawa do ośmioodcinkowego pierwszego sezonu serialu, ogłosił duet w niedzielę, występując na SeriesFest. Duplass nazwał sześciomiesięczny proces poszukiwania dystrybutora dla serialu po jego debiucie na Festiwalu Filmowym Sundance w 2024 roku „szalonym” i powiedział tłumowi w Denver, że „wiele osób było bardzo, bardzo zainteresowanych” serialem, a zatem „miał wiele różnych rodzajów ofert”

„Robiliśmy już wcześniej niezależne filmy, gdzie masz kilkaset tysięcy dolarów, wychodzisz, kręcisz film i sprzedajesz go. Naprawdę nie ma jeszcze modelu niezależnej telewizji, w której tworzysz cały sezon i próbujesz go sprzedać” – powiedział o procesie niezależnego finansowania, a następnie dystrybucji Penelope . „Nikt nie wie, jak to zrobić, począwszy od wyjęcia serialu i zastanowienia się, jak go sprzedamy lub zawarcia umów z naszymi aktorami. … Więc to była taka dziecinna zabawa. Wymyślaliśmy nowe struktury umów na bieżąco”

Nabycie serialu, którego współscenarzystami są Duplass i reżyser Eslyn, a producentami wykonawczymi Jay Duplass i Shuli Harel, jest następstwem czteroodcinkowej umowy braci Duplass z Netflixem i tego, co Mark opisał jako wieloletnią relację ze współzarządzającym Netflixem Tedem Sarandosem. Duplass Brothers Productions planuje sprzedać zarówno krajowe, jak i międzynarodowe prawa do niezależnego serialu w modelu „kawałek po kawałku”, który pozwoli im zachować nad nim kontrolę, w tym uruchomić drugi sezon.

„Zasadniczo zwolniliśmy [Netflix] … z odpowiedzialności za uczynienie nas ich flagowym programem” – powiedział Duplass. „Mówimy … 'Po prostu umieść nas w serwisie. Podpiszemy z wami bardzo krótką umowę i zobaczymy, jak nam pójdzie”. W ten sposób Netflix nie podejmuje zbyt dużego ryzyka związanego z serialem. Nie będziesz wkurzony, jeśli to nie zadziała i odwrócisz się i powiesz: „Niezależna telewizja nigdy nie zadziała. Nie zrobimy tego ponownie” Zmniejszyliśmy ich ryzyko.”

Czytaj również:  Dawn Hudson, odchodząca prezes Akademii, wysyła członkom "ostatnią notę" (Exclusive)

Mark dodał, że Duplass Brothers Productions będzie „właścicielem reszty praw” poza Stanami Zjednoczonymi, w tym „praw VOD do wypożyczania”, przyjmując partnera, który sprzedaje je reszcie świata.

„Idealnie byłoby, gdybyśmy zobaczyli, jak radzimy sobie na Netflix. Jeśli okaże się sukcesem, być może zobaczymy większy zakres drugiego sezonu. W przypadku umiarkowanego sukcesu, możemy napisać go na mniejszy zakres, ale przynajmniej jesteśmy teraz na miejscu kierowcy, jeśli chodzi o to, czy będziemy mogli kontynuować tworzenie tego serialu” – powiedział.

„Jeśli za kilka lat serial okaże się sukcesem, będą mieli okazję ponownie go licencjonować. … Reszta praw nadal będzie należeć do nas” – kontynuował. „To był dla nas najlepszy układ.”

Podczas panelu Mark i Eslyn długo rozmawiali o swoim podejściu zarówno do dystrybucji, jak i finansowania serialu, co, jak podkreślali, było nowym terytorium, nawet dla weteranów niezależnego kina.

„Kiedy robisz niezależny program telewizyjny, nikt nie wie, jak do niego podejść” – powiedział Duplass o procesie poszukiwania dystrybutora. „Ludzie podnosili rękę i mówili: 'Widzieliśmy Penelope w Sundance. Chcemy zobaczyć resztę serii” Wysyłaliśmy linki do reszty serii, a oni mówili: „Jesteśmy tym zainteresowani” Kiedy przyszedł czas na negocjowanie umowy i warunków, wszyscy byli jak na podwórku w gimnazjum – jak „Ty pierwszy. Nie wiem, co robić.” [śmiech] To było takie zagmatwane.”

Mark rozpoczął pracę nad serialem, wyreżyserowanym przez Eslyna, podczas pandemii. Przed premierą na tegorocznym Sundance, Mark krótko przypomniał drogę serialu do produkcji na Instagramie, pisząc, że „wiedział, kiedy przyniosłem scenariusze kupującym, że będzie wojna licytacyjna. Ale tak się nie stało. Nikt nie dałby nam pieniędzy na jego realizację”

Podczas niedzielnego panelu omówił te reakcje i szerszy krajobraz telewizji YA, który opisał jako niekoniecznie szukający czegoś, co jest „bardziej zbliżone do tego, co dzieje się w norweskim ruchu slow TV niż do nowoczesnej telewizji”

Czytaj również:  Byron Janis, jeden z największych pianistów XX wieku, umiera w wieku 95 lat

„Panteon telewizji dla młodych dorosłych nie mówi mi, co teraz kupują” – powiedział. „Mimo to jesteśmy Duplass Brothers Productions i sprzedaliśmy gówno HBO i Netflixowi, a my powiedzieliśmy: „Pieprzyć to. Sprzedajmy ten serial” – wspominał. „Przynieśliśmy go i wszyscy mówili: „To jest tak piękne i wyjątkowe, tak głęboko związane z czymś, co straciłem. Nie możemy tego zrobić.”

„Szukamy następnej Euphorii„, dodał Eslyn, który reżyseruje serial.

Duplass dodał, że zastanawiali się, czy mogą „wepchnąć to do gardła tradycyjnego nabywcy, ale będzie to wymagało wiele rozwoju i wielu zmian” – coś, czego nie chcieli robić z serialem, który był dla nich zarówno pasjonujący, jak i cenny.

„Był moment, w którym myślę, że Mark i ja powiedzieliśmy: 'Czy powinniśmy to zmienić na to, o co proszą? To był dość szybki moment. Bardzo szybko powiedzieliśmy: „Nie”, a potem powiedzieliśmy: „Czy powinniśmy zrobić cały własny sezon i za niego zapłacić – po prostu to zrobić i nie czekać, aż ktoś powie „tak”?” – wspomina Eslyn. „Zrobiliśmy to i myślę, że był to dla nas odważny moment”

Latest Posts

Nie przegap