Sharon Acker, kanadyjska aktorka, która portretowała niewierną żonę Lee Marvina w klasyku neo-noir z 1967 roku Point Blank i prawą rękę Della Street naprzeciwko Monte Markhama w zrestartowanym Perry Mason w latach 70-tych, zmarła. Miała 87 lat.
Acker zmarła 16 marca w domu spokojnej starości w jej rodzinnym Toronto, jej córka Kim Everest, dyrektor castingu, powiedziała The Hollywood Reporter.
Fani Star Treka znają Acker z jej roli ze stycznia 1969 roku jako Odony, zdesperowanej kobiety z przeludnionej planety, w odcinku trzeciego sezonu „The Mark of Gideon”
Wystąpiła również w adaptacji CBS z 1976-77 roku Executive Suite, grając żonę Dana Wallinga granego przez Mitchella Ryana. (Acker i Ryan przejęli role grane przez Williama Holdena i June Allyson w filmie MGM z 1954 roku w reżyserii Roberta Wise’a.)
W filmie Johna Boormana Point Blank, postać Ackera podejmuje współpracę z Malem Reese’em Johna Vernona po tym, jak ten strzela do Walkera (Marvin) i zostawia go na pastwę losu po tym, jak okradają kuriera na Alcatraz. Kiedy Walker wraca, szukając zemsty i swojej części łupu, obmacuje ją i zasypuje jej łóżko kulami.
Siedem lat po tym, jak serial Erle Stanleya Gardnera Perry Mason , z Raymondem Burrem w roli ikonicznego prawnika i Barbarą Hale jako jego lojalną sekretarką, zakończył swój dziewięciosezonowy żywot, CBS zrestartowało serię z Markhamem i Ackerem w 1973 roku. Jednakże, trwało to tylko 15 odcinków, zanim zostało anulowane.
Sharon Eileen Acker urodziła się w Toronto 2 kwietnia 1935 r. i została adoptowana, gdy miała 9 lat. Uczęszczała do Davisville Public School, John Fisher Public School i Northern Vocational School, gdzie studiowała sztukę i ukończyła ją w 1953 r.
W 1956 roku zagrała nauczycielkę panią Stacey w adaptacji CBC z 1956 roku Ania z Zielonego Wzgórza i dołączyła do zespołu Stratford Shakespeare Festival, grając rolę Anne Page naprzeciwko przyszłej gwiazdy Star Trek William Shatner w produkcji Wesołych żon z Windsoru.
Pojechała do Europy, aby wystąpić z zespołem ze Stratfordu w Henryku V i pozostała tam, aby zadebiutować na dużym ekranie w Lucky Jim (1957), w którym wystąpili Ian Carmichael i Terry-Thomas. Brytyjscy producenci John i Ray Boulting nazwali ją „świeżo pociągającą” i podpisali z nią siedmioletni kontakt, ale zerwała go po wyjściu za mąż i urodzeniu dziecka.
Po powrocie do domu pojawiała się często w uznanym serialu CBC Festival, a w 1961 roku zagrała Lady MacDuff u boku Seana Connery’ego i Zoe Caldwell w pięcioczęściowej adaptacji Makbeta, w reżyserii Paula Almonda.
Boorman zatrudnił ją po tym jak zobaczył ją w CBC, a Point Blank była jej pierwszą rolą w USA. Aby promować film, ona i Angie Dickinson (która grała w filmie jej siostrę) pojawiły się na stronach magazynu Life w sierpniu 1967 roku modelując „Well-Dressed Moll Styles in Alcatraz.”
Potem była mile widziana w gościnnych występach w odcinkach The Wild Wild West, Get Smart, It Takes a Thief, Lancer i Star Trek.
Acker była rozwódką, która ma krótki romans z biznesmenem (Arthur Hill) w kanadyjskim dramacie Don’t Let the Angels Fall (1969), który grał w konkursie w Cannes. Została wybrana przez Motion Picture Exhibitors of Canada jako ich Filmowa Gwiazda Jutra tego samego roku.
A w 1970 roku sportretowała żonę idealistycznego Senatora Haysa Stowe’a Hala Holbrooka w dramacie NBC The Bold Ones: The Senator.
W telewizyjnym CV Ackera znalazły się również takie seriale jak Alias Smith i Jones, Gunsmoke, Mission: Impossible, Mod Squad, Marcus Welby, M.D., Cannon, Barnaby Jones, Ulice San Francisco, The Rockford Files, Police Story i Quincy, M.E.
Jej ostatnim filmem był horror Happy Birthday to Me (1981), a jej ostatni występ telewizyjny pojawił się w The Young and the Restless w 1992 roku. Przeszła na emeryturę aktorską w ’94, wróciła do Kanady ze swoim drugim mężem, Peterem Elkingtonem, by zamieszkać w domku w Muskoka, Ontario i kontynuować swoją pasję malowania i rzeźbienia.
Elkington zmarła w 2001 roku. Ocalały jej dzieci, Kim i Gillian; wnuczka Alexis; prawnuczka Berkeley; oraz pasierbice Kim i Caitlin.