sobota, 13 lipca, 2024

Ostatnie posty

Dlaczego różowy jest ulubionym kolorem Hollywood po pandemii?

Na tegorocznym rozdaniu Oscarów Zoë Kravitz oczarowała w szampańsko różowej sukni od Saint Laurent, a na Met Gala Glenn Close olśniła w neonowej, magentowej bluzce i spodniach zwieńczonych haftowaną peleryną od Valentino. Z kolei Harry Styles i Lizzo na Coachelli założyli gorące różowe spodnie w połączeniu z kudłatymi płaszczami oversize. Gdziekolwiek spojrzeć tej wiosny, gdy wychodzimy z pandemicznego marazmu, świat zdaje się mówić nam jedno: myśl na różowo.

Nie wiadomo, gdzie zaczęła się ta niedawna obsesja na punkcie różu, ale można by wskazać Melrose Avenue w 2005 roku. W końcu to właśnie tam po raz pierwszy pojawiła się neonowa różowa ściana, dzieło projektanta Paula Smitha, który chciał w ten sposób odróżnić swój elegancki butik dla mężczyzn od otaczającej go brudnej, pokrytej graffiti zabudowy miejskiej.

„Pamiętam, jak wykrzyknąłem: 'Musimy zrobić wieżę Eiffla! ” – wyjaśnił niedawno projektant w e-mailu. „Chodziło mi o coś innego, co wyróżniałoby się na tle panoramy miasta” Kolor został zainspirowany, po części, radosnym odcieniem, który był ulubionym kolorem meksykańskiego architekta Luisa Barragána i pomysłem, że w kontraście z błękitnym niebem Los Angeles będzie on natychmiast zatrzymywał ruch. Oczywiście miał rację. I choć różowa ściana Paula Smitha zadebiutowała na pięć lat przed pojawieniem się Instagrama, była zwiastunem tego, co miało nadejść, wywołując falę niedoszłych influencerów i selfie-takerów szukających idealnego zdjęcia.

W ciągu ostatnich lat różowy jeszcze bardziej zdławił swoją gorącą potrzebę, a pewien szczególny odcień bladego różu stał się wszechobecny. Stał się ulubionym odcieniem marek, takich jak Acne Studios i Glossier, a także miejsc, takich jak Alfred Coffee w Zachodnim Hollywood czy restauracja Sketch w Londynie. Pojawił się na wybiegach, na ścianach mieszkań, na gadżetach (patrz: iPhone w kolorze rose gold, wprowadzony na rynek w 2015 roku) oraz na stronach internetowych i materiałach marketingowych, jak okiem sięgnąć. W 2016 roku pisarka Véronique Hyland przyporządkowała go nawet do jednego pokolenia, nazywając „różem millenialsów”, która to nazwa przylgnęła do niego na dobre i na złe. Jest to „ironiczny róż”, napisała wtedy dla The Cut. „Różowy bez przesłodzonej ładności. To kolor, który nie popełnia błędów, a jego półbrzydota jest dowodem na jego wyrafinowanie” W tym samym roku Pantone ogłosił pudrowo-łososiowy odcień Rose Quartz kolorem roku.

Lazy loaded image

Sklep Paul Smith na Melrose Avenue z niedawno przemalowaną różową fasadą, na której widać charakterystyczne dla marki paski.Dzięki uprzejmości Paula Smitha

„Millennial pink zdecydowanie zdefiniował pewną erę” – mówi Anjela Freyja, dyrektor kreatywny i historyk designu, która często wygłasza wykłady na temat kolorów i ich szerokiego znaczenia dla swoich 83 000 obserwatorów na TikTok. „Uważam, że ta era już się skończyła” Tiffany Howell z firmy Night Palm, zajmującej się projektowaniem wnętrz, twierdzi, że wystrój wnętrz często podąża za modą, i tak około pięć lat temu „wszyscy chcieli mieć wszystko w kolorze różowym” Nadal jest to jedno z głównych życzeń, a wielu klientów przychodzi do niej w poszukiwaniu swojego „różowego momentu”.

Czytaj również:  Laureat Złotego Niedźwiedzia Mohammad Rasoulof tymczasowo zwolniony z więzienia w Iranie

Clare Coulson, strateg ds. kolorów w firmie WGSN zajmującej się prognozowaniem trendów, twierdzi, że odcień ten reprezentował poczucie otwartości i pozytywności, które, co może być trudne do zapamiętania, przenikało do lat przed Trumpem, kiedy byliśmy jeszcze w rumieńcach (kalambur zamierzony) mediów społecznościowych. „Róż w stylu Millennial przesunął granice, stając się kolorem neutralnym płciowo, który sprawiał wrażenie mocnego, młodzieńczego i łatwego do noszenia” – mówi. „Milenialsi pokochali go za jego Instagrammability i otwartość tego odcienia na różnorodność płci” Freyja zgadza się: „Podejrzewam, że po raz pierwszy od ponad stu lat różowy mógł nabrać cech bezpłciowych, i było w tym coś bardzo nowatorskiego i świeżego” Wcześniej mężczyzna noszący różowy kolor mógł w pewnych kręgach budzić zdziwienie (choć raper Cam’ron z pewnością wywołał sensację i trend, gdy w 2002 roku założył swój Killa Pink).

Lazy loaded image

Lizzo i Harry Styles w skoordynowanych gorących różowych spodniach i sztucznym futrze na Coachella w kwietniu.Kevin Mazur/Getty Images

Howell zwraca uwagę na jej poruszający efekt i wszechstronność. „Wywołuje u ludzi duże emocje i ma dość szeroki zakres” – mówi. „Może być głęboko romantyczny, ale może też pełnić rolę neutralną, zmiękczając przestrzeń”

Odcień ten rozprzestrzenił się daleko i szeroko, co w ostatnich latach doprowadziło do wypalenia w niektórych kręgach projektantów. „Chociaż nadal uwielbiam pewne odcienie różu, osobiście używałam go bardzo często jako projektantka i znudziłam się nim” – przyznaje Howell. Jednak teraz, gdy (trzymamy kciuki!) pandemię mamy już za sobą, twórcy gustów zastanawiają się, co dalej z tym kolorem.

Werdykt jest taki, że róż jest daleki od śmierci, ale nie jest to już ten sam pudrowy odcień, co kilka lat temu. Wygląda na to, że kolor ten rozwarstwił się, zmierzając w kierunku dwóch skrajności (podobnie jak Stany Zjednoczone jako całość). Z jednej strony mamy jaskrawy neonowy róż, a z drugiej pastelowy odcień kitu, jeszcze bardziej stonowany niż wersja millenialsów.

Czytaj również:  Hulu's Chris Estrada Comedy 'This Fool' Renewed

„Zdecydowanie obserwujemy powrót do gorącego różu” – mówi Freyja. Na dowód tego wystarczy spojrzeć na kolekcję Valentino na jesień/zimę 2022, która w połowie była cała czarna, a w połowie w szokującym, uderzającym w twarz fluorescencyjnym różu, który marka nazwała Valentino Pink PP. Jest uroczysta i aż prosi się o post-pandemiczną imprezę. „Po dwóch latach uwięzienia w naszych domach, wydaje się, że jesteśmy spragnieni kolorów. Wszyscy potrzebujemy trochę koloru i radości” – mówi Freyja. „Jasne kolory poprawiają samopoczucie i zapewniają energetyczne wytchnienie od legginsów i spodni do biegania, w których pracujemy w domu.”

Lazy loaded image

Valentino Garavani Pink PP One Stud
Torba na ramię, $3,400; w butikach Valentino
Dzięki uprzejmości Valentino

Coulson twierdzi, że liczba odcieni różu na jesiennych wybiegach wzrosła o 138% w porównaniu z rokiem ubiegłym, wskazując na pokaz Valentino jako dowód. Portal streetwearowy Highsnobiety zasugerował niedawno, że ten nowy, jaskrawy odcień jest ognistą ripostą na kojący spokój różu millenialsów, nazywając go „Hot Pink Fury”.

Z drugiej strony, Howell twierdzi, że ostatnio w swojej pracy projektowej preferuje bardziej stonowane, kojące odcienie. „Używam bardziej ziemistych i marzycielskich odcieni różu, przypominających stare włoskie wille lub wyblakłe budynki w Paryżu” – mówi. „W tych odcieniach jest coś seksownego i egzotycznego. Myślę, że po tak długim czasie spędzonym w domu ludzie tęsknią za tym, aby wprowadzić do swoich domów elementy tych nostalgicznych miejsc”. Nie da się ukryć, że każdy wygląda cudownie w pięknie oświetlonym, miękkim różowym pokoju, a kto by tego nie chciał?” Przykładem łagodniejszych odcieni w świecie mody jest między innymi różowa suknia Armani Privé z koralikami, którą Elle Fanning właśnie zadebiutowała w Cannes. Coulson zauważa, że w swojej prognozie na lato 2024 przewiduje nie tylko odważniejsze odcienie różu, ale również stonowane (ich wdzięczne nazwy to Fondant Pink i Pink Diamond).

Czytaj również:  Prowadzący Fox NFL Curt Menefee będzie pełnił podwójną rolę jako gospodarz "Good Day New York

Co jeszcze Coulson widzi w swojej kryształowej kuli? „Nasza obsesja na punkcie różu będzie się nadal rozwijać” – mówi. „Na razie nigdzie się nie wybieramy”.

Ta historia ukazała się po raz pierwszy w wydaniu z 1 czerwca magazynu The Hollywood Reporter. Kliknij tutaj, aby zamówić prenumeratę.

Latest Posts

Nie przegap