piątek, 3 maja, 2024

Ostatnie posty

Hollywoodzka społeczność techniczna przedstawia zarys rozwoju kina HDR na NAB: „Pociąg opuścił stację”

Stowarzyszenie Inżynierów Filmowych i Telewizyjnych zbadało przyszłość wystawiania filmów w momencie otwarcia NAB w Las Vegas.

Annie Chang

Annie ChangDZIĘKI UPRZEJMOŚCI ©A.M.P.A.S.

Współpraca całej branży jest kluczem do udanego wprowadzenia obrazu o wysokim zakresie dynamicznym na wszystkich rodzajach technologii wyświetlania kinowego, zapewniła wiceprezes Universal ds. technologii kreatywnych Annie Chang podczas Future of Cinema Summit, który odbył się w sobotę podczas dnia otwierającego 100. targi NAB Show w Las Vegas.

Program, prezentowany przez Stowarzyszenie Inżynierów Motion Picture i Television, zawierał aktualizację prac, które są wykonywane za kulisami przez poszczególne firmy i organizacje wspierane przez Hollywood, nie tylko w celu wprowadzenia HDR do kin, ale w celu maksymalizacji jego kreatywnego potencjału z cechami takimi jak wyższa jasność, głębsza czerń i szersza gama kolorów.

HDR nie jest nową koncepcją, ale w przypadku kin, obecnie jest realizowany za pomocą projektorów laserowych. Tom Bert z Barco szacuje, że z około 200 000 ekranów kinowych na całym świecie, około 50 000-60 000 sal kinowych oferuje obecnie projektory laserowe, zamiast wcześniejszych systemów opartych na lampach. Szef Barco ds. przepływu treści HDR Joachim „JZ” Zell stwierdził, że „pociąg opuścił stację” i prognozuje, że HDR „stanie się po prostu standardową częścią kina”.

Chang przedstawił najnowsze prace Digital Cinema Initiatives (konsorcjum utworzone przez hollywoodzkie studia w 2002 roku w celu stworzenia i utrzymania technicznego planu dla spójnego i wysokiej jakości doświadczenia kina cyfrowego), w tym wprowadzenie dodatku do jego specyfikacji, aby wspierać HDR.

Te najnowsze dodatki do specyfikacji DCI powstały w wyniku licznych testów, w których uczestniczyli przedstawiciele Akademii Filmowej, Amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych i Narodowego Stowarzyszenia Właścicieli Kin.

„Filmowcy powinni myśleć o tym jak o płótnie” – podkreślił Chang. „Nie muszą używać pełnego zakresu HDR, ale to tworzy spójne płótno, dzięki czemu wiedzą, że ich wizja zostanie dokładnie przedstawiona” Prelegenci, w tym starszy naukowiec Pixara Dominic Glynn i reżyser/producent Jay Holben twierdzą, że potrzeba więcej edukacji, aby pokazać filmowcom potencjał HDR.

Czytaj również:  James Marsters mówi, że widzowie nie mieli zakochać się w jego postaci z "Buffy the Vampire Slayer": "Zabiłbym siebie"

Jest też nowe uzupełnienie DCI specyficzne dla kategorii znanej jako wyświetlacze „direct view”, czyli kategorii dla ścian LED, które zostały zaproponowane jako alternatywa dla projekcji teatralnych. Dla tych wyświetlaczy specyfikacja DCI zawiera wymagania dotyczące interoperacyjności i spójnej jakości obrazu. Samsung i LG są wśród producentów, którzy już oferują takie wyświetlacze zgodne z DCI.

Bill Mandel z firmy Samsung wezwał branżę do rozpoczęcia dyskusji na temat bezpieczeństwa treści w tych systemach direct-view.

Program szczytu zawierał również ukłon w stronę doświadczeń na dużą skalę, które wykraczają poza kino, co zostało podkreślone przez MSG Sphere w Las Vegas, którego otwarcie planowane jest na jesień tego roku. Po zakończeniu budowy, ten obiekt rozrywkowy ma stać się największą na świecie strukturą sferyczną, mieszczącą wewnątrz wyświetlacz LED o powierzchni 160 000 stóp kwadratowych, natomiast na zewnątrz znajdzie się wyświetlacz LED o powierzchni 580 000 stóp kwadratowych, przy czym oba te elementy będą mogły pomieścić obraz o rozdzielczości 16K na 16K.

„Sfera jest wyjątkowym przypadkiem użycia, ponieważ jest ogromna”, powiedział Roman Sick, dyrektor generalny Holoplot, berlińskiej firmy, która opracowała niestandardowy przestrzenny system audio, który będzie używany w Sferze.

„Technologia, która działała dla starego świata, nie działa dla nowego świata”, ostrzegł, informując, że technologia Holoplot napędzana oprogramowaniem ma na celu kontrolowanie dźwięku za pomocą algorytmów „aby doświadczenie było takie samo w każdym miejscu” wewnątrz Sfery. Odniósł się do tego, że w przyszłości firma może rozważyć zastosowanie tej technologii w kinach.

Targi NAB Show trwają do środy.

Biuletyny THR

Zapisz się na wiadomości THR prosto do swojej skrzynki pocztowej każdego dnia

Subskrybuj Sign Up

Latest Posts

Nie przegap