piątek, 17 maja, 2024

Ostatnie posty

James Gunn stworzył 600 unikalnych wersji „Strażników Galaktyki 3” dla różnych typów kin (na wyłączność)

James Gunn chce w pełni wykorzystać różne proporcje obrazu dostępne we współczesnych kinach, gdy Strażnicy Galaktyki vol. 3 pojawi się w kinach 5 maja. Aby to osiągnąć, twórca podjął ambitne podejście, tworząc wiele wersji filmu, aby uzyskać bardziej niestandardowe wrażenia dla każdego rodzaju konfiguracji kina.

„To zdecydowanie najbardziej złożona dostawa, jaką Marvel kiedykolwiek zrobił”, powiedział Evan Jacobs, wiceprezes Disneya ds. wykończenia i stereo, w wywiadzie dla The Hollywood Reporter. Celem twórczym, mówi Jacobs, było „zapewnienie każdemu wystawcy w Stanach Zjednoczonych i na większości terytoriów międzynarodowych [możliwości] zmaksymalizowania rozmiaru ekranu dla publiczności. Więc gdziekolwiek pójdziesz go zobaczyć, zobaczysz najlepszą wersję”

Wersje są dostosowane do formatu ekranów każdego kina, ale to wykracza poza to.

„Co więcej, ponieważ [Gunn] ma tę dodatkową nieruchomość, zasadniczo powiedział: 'Będę kreatywnie wskakiwał i wychodził [a ty] nagle zobaczysz coś bardziej wciągającego i większego, co wypełni twój ekran'” – zauważa Jacbos

W wersji zaprojektowanej ze zmiennymi proporcjami obrazu, około 45 minut filmu jest otwarte do płaskich proporcji 1,85, podczas gdy reszta filmu jest w formacie 2,39. Ta wersja będzie dostępna w wybranych „tradycyjnych” kinach i niektórych salach Dolby Cinema.

Gunn „zaprojektował go, nakręcił i wykadrował [mając to na uwadze]. To była jego twórcza intencja”, wyjaśnia Jacobs, zauważając, że czasami te momenty, w których ekran „otwiera się”, były wybierane na podstawie wizualizacji, ale nie było żadnych prawdziwych zasad. „Czasami chodzi o muzykę, czasami o to, co się dzieje, a czasami o cokolwiek innego” Jacobs dodaje, że „naprawdę fajna” wersja 3D również w szczególny sposób wykorzystuje opcje zmiennego kadrowania.

„Współczynnik proporcji to coś, co James naprawdę lubił, będąc częścią procesu opowiadania historii”, relacjonuje Jacobs, zauważając, że Gunn stworzył wersje Imax o zmiennych proporcjach dla pierwszych dwóch filmów Strażników (inne produkcje Marvela eksperymentowały z Imax, jak donosi). Tym razem reżyser chciał, aby było to szerzej dostępne.

Czytaj również:  Byli dyrektorzy HBO Europe uruchamiają rumuńską spółkę telewizyjną

Zespół stworzył również wersję Strażników 3, która wykorzystuje proporcje obrazu 2,39 tylko w niektórych „tradycyjnych kinach” i wybranych salach Dolby Cinema; i opanowali wersję Imax 1,90, zaprojektowaną specjalnie dla bardziej kwadratowych proporcji widowni Imax.

Dzięki takiemu podejściu Gunn bierze przykład z Jamesa Camerona i Jona Landaua, którzy stworzyli bezprecedensowe 1065 wersji Avatar: The Way of Water , w tym kombinacje 3D, HDR, 4K, różnych poziomów oświetlenia, proporcji i wysokiej liczby klatek na sekundę (a także, oczywiście, lokalnych języków), aby zaoferować niestandardowe wrażenia dla każdego rodzaju konfiguracji kina

Nie jest niczym niezwykłym, że premiery Marvela mają 500 wersji, co jest już uważane za dużą liczbę w dystrybucji kinowej. Według Jacobsa Guardians 3 przekroczy 600.

Zapytany o harmonogram związany z ostatnimi tygodniami, aby ukończyć te wersje filmu, Jacobs przyznaje: „Marvel stał się niemal legendarny w społeczności postprodukcyjnej, ponieważ bardzo mocno naciskał na terminy i czekał do ostatniej chwili, aby film był tak wspaniały, jak to tylko możliwe. [Ale] film był całkiem solidny. To był film, który zamierzał zrobić na początku. … Nie musieliśmy gonić za wieloma szaleństwami, a efekty wizualne wylądowały w racjonalny, rozsądny sposób. Wszyscy się szczypaliśmy.”

„Szczerze mówiąc, trudniej byłoby dostosować tego rodzaju kreatywną wizję do innego harmonogramu dostaw” – dodaje. „Ale mieliśmy czas i byliśmy w stanie to zrobić.”

Jacobs twierdzi, że partnerzy dystrybucyjni Disneya byli „niesamowici” w ukończeniu tej pracy, „a fakt, że Avatar [The Way of Water ] niedawno zrobił coś podobnego, oznaczał, że byli gotowi do pracy”

Latest Posts

Nie przegap