Leah McSweeney pozywa Bravo i Andy’ego Cohena, twierdząc, że celowo wykorzystali jej problem alkoholowy, cynicznie próbując przekuć jej cierpienie w rekordową oglądalność.
Była gwiazda „Real Housewives of New York City” twierdzi w złożonym we wtorek pozwie, że program zdobył najlepsze wyniki oglądalności w historii dzięki niesławnemu odcinkowi znanemu jako „Scary Island”, w którym jedna z jego gwiazd wyglądała na zdezorientowaną, irracjonalną i tracącą kontakt z rzeczywistością.
Prawnicy McSweeney twierdzą w dokumentach sądowych, że – wiedząc, że walczyła z uzależnieniem od alkoholu, gdy dołączyła do programu i miała w przeszłości poważne problemy ze zdrowiem psychicznym – postrzegali jej wrażliwy stan jako okazję do ponownego zdobycia jackpota oglądalności poprzez mieszanie jej w głowie, dopóki nie wypadnie z torów w podobny sposób.
W rzeczywistości, dokumenty przedstawiają obraz producentów, którzy byli zdesperowani, by doprowadzić do nawrotu nadużywania alkoholu, próbując wielokrotnie doprowadzić ją do picia różnymi metodami – od namawiania do przymusu, przez odmawianie jej czasu w harmonogramie, aby udać się do AA, po odwet na niej za odmowę picia.
A potem, jak twierdzą gazety, kiedy „odmówiła” picia, po prostu próbowali innych sposobów, aby zdestabilizować ją psychicznie w nadziei, że uda im się doprowadzić do załamania, którego tak bardzo pragnęli.
McSweeney – która otwarcie mówi o swoich problemach ze zdrowiem psychicznym, a nawet prowadzi podcast, w którym przeprowadza wywiady z najlepszymi ekspertami medycznymi na temat uzależnień i innych kwestii – twierdzi w dokumentach sądowych, że ich rzekome wykorzystywanie wylądowało w szpitalu psychiatrycznym.
Wiadomość ta pojawia się wśród lawiny działań prawnych dotyczących Bravo, narkotyków, alkoholu i molestowania seksualnego.
Zaledwie kilka dni temu, gwiazda „Real Housewives” Brandi Glanville twierdziła w liście prawnym, że „wyraźnie nietrzeźwy” Cohen molestował ją seksualnie, mówiąc jej, że chce „przespać się z inną gwiazdą Bravo”, „myśląc” o Glanville, i zaprosił ją do oglądania tego aktu przez FaceTime. (Cohen twierdził, że ta uwaga była „żartem”, ale przyznał, że była „niewłaściwa”)
A kilka tygodni wcześniej Caroline Manzo, inna gwiazda „Real Housewives”, również pozwała Bravo, twierdząc, że sieć i jej producenci „regularnie częstują obsadę 'Real Housewives’ alkoholem, doprowadzają ich do poważnego upojenia alkoholowego, a następnie kierują, zachęcają i/lub pozwalają im na molestowanie seksualne innych członków obsady, ponieważ jest to dobre dla oglądalności.”
McSweeney – która jest reprezentowana przez Adelman Matz, kancelarię prawną, która w zeszłym roku wygrała dla Cardi B sprawę o zniesławienie o wartości 4 milionów dolarów przeciwko YouTuberowi Latashy Kebe – twierdzi, że sieć naruszyła jej prawa, nie pozwalając jej szukać odpowiedniej opieki dla jej uzależnienia od alkoholu, mimo że kierownictwo było świadome problemu. Domaga się ona nieokreślonego odszkodowania.
Nie masz dość „Real Housewives”?
- 10 najdroższych domów należących do gospodyń domowych
- Dlaczego tak wiele gospodyń domowych rozwodzi się ze swoimi mężami
- Którą „prawdziwą gospodynią domową” jesteś na podstawie swojego znaku zodiaku
41-letnia projektantka Married To The Mob zagrała w dwóch sezonach flagowego programu Bravo „The Real Housewives of New York City” od 2020 do 2021 roku oraz w jednym sezonie spinoffu „Real Housewives: Ultimate Girls Trip” w 2023 roku. Pozew twierdzi, że producenci naciskali na nią, aby piła we wszystkich trzech.
McSweeney twierdzi w dokumentach, złożonych w południowym dystrykcie Nowego Jorku, że jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć do swojego pierwszego sezonu programu Bravo – sezonu 12, w którym wystąpiły między innymi Luann de Lesseps, Sonja Morgan i Ramona Singer – powiedziała producentom, że jest trzeźwa od 30 dni i że pracuje nad utrzymaniem trzeźwości.
Ale zamiast pomóc jej pozostać na wozie – lub zapewnić „rozsądne udogodnienia” dla jej niepełnosprawności związanej z uzależnieniem, jak mówi prawo – twierdzi, że producenci „nie tylko dostarczali pani McSweeney nieograniczone, bezpłatne napoje alkoholowe przez cały okres zatrudnienia pani McSweeney jako członka obsady w sezonie 12 'RHONY’, ale także zachęcali ją do spożywania tych napojów alkoholowych” Pozew dodaje: „To środowisko spowodowało, że pani McSweeney popadła w uzależnienie od alkoholu wkrótce po dołączeniu do 12. sezonu RHONY.”
Dokumenty mówią, że rzeczywiście McSweeney „zachorowała psychicznie i fizycznie, co objawiło się skrajnymi objawami depresyjnymi” podczas kręcenia wycieczki obsady – podobnie jak w przypadku wycieczki obsady „Strasznej wyspy”, podczas której była gwiazda Kelly Bensimon wydawała się być rozchwiana psychicznie.
Jej prawnicy twierdzą, że odcinek z tej podróży, który Bravo nazwało „Hurricane Leah”, stał się najwyżej ocenianym odcinkiem sezonu „wszystko z powodu [oskarżonych] zaostrzenia wyraźnej niepełnosprawności pani McSweeney.”
Prawnicy McSweeney twierdzą, że niektórzy z jej kolegów z obsady nawet „wyrazili obawy dotyczące nieobliczalnego zachowania pani McSweeney” Ale jeden z producentów „zadzwonił do pani McSweeney i powiedział jej, że pomimo nawrotu zaburzeń związanych z używaniem alkoholu, pani McSweeney powinna nadal spożywać alkohol, o ile „pozostanie przytomna” podczas filmowania”
Mama jedynaka twierdzi, że po sezonie 12 odzyskała trzeźwość i zgłosiła się do kolejnego sezonu „ponieważ czuła, że może poprawić swoje doświadczenie.”
Ale kiedy spotkała się z producentami w restauracji, aby omówić sezon 13, zauważyli, że nie pije podczas lunchu i – pomimo obserwowania jej rozpadu w sezonie 12 i otwartej dyskusji na temat jej problemów z alkoholem – próbowali zignorować jej oczywiste problemy z uzależnieniem, mówiąc: „Cóż, nie masz problemu… prawda?”
A ona twierdzi, że po rozpoczęciu kręcenia Cohen i producenci „postawili panią McSweeney w sytuacjach, w których czuła się pod presją, by powrócić do zaburzeń związanych z używaniem alkoholu”
Dokumenty mówią również, że czuła, że producenci dawali jej częste wskazówki – w tym chwaląc członków obsady, którzy pili i „gloryfikując ich używanie alkoholu” – że lepiej jest w telewizji, gdy pije i zmartwiła się, że straci pracę z powodu swojej abstynencji.
W pozwie napisano, że „obawiała się, że jej trzeźwość spowoduje efekt ściekania, w którym jeśli nadal nie będzie pić… Cohen, [producenci] i publiczność pomyślą, że jest nudna [i] Cohen nie będzie już chciał jej w programie.”
A McSweeney twierdzi w gazecie, że kiedy „odmówiła powrotu do nałogu”, producenci „próbowali pogorszyć stan psychiczny pani McSweeney”. McSweeney w nadziei, że pogarszający się stan zdrowia psychicznego pani McSweeney spowoduje, że wykaże ona nieobliczalne zachowanie, którego oczekiwali.”
Na przykład, jak czytamy w pozwie, „podczas wycieczki obsady do Hamptons, pani McSweeney doświadczyła znacznego pogorszenia stanu zdrowia psychicznego z powodu zbliżającej się śmierci jej babci. W szczególności, niepełnosprawność pani McSweeney przejawiała się w postaci powtarzających się ataków paniki, których [producenci] byli świadkami.”
Zgodnie z pozwem, McSweeney poprosiła producentów o „rozsądne dostosowanie się do jej niepełnosprawności poprzez pozwolenie jej na opuszczenie [Hampton’s] i tymczasowe zaprzestanie kręcenia 'RHONY'” Pani McSweeney poprosiła o to zakwaterowanie, aby odwiedzić umierającą babcię i ponieważ ataki paniki pani McSweeney zakłócały jej zdolność do pracy „. ”
Twierdzi jednak, że „zamiast tego [producenci] powiedzieli pani McSweeney, aby 'rozluźniła się’ i 'miała więcej zabawy’ oraz że jej 'osobowość jest o wiele inna, kiedy [ona] pije'”
Pozew mówi, że producenci „sfilmowali panią McSweeney, gdy powiedzieli jej, że może” odejść, jeśli chce ” Dodano jednak, że „po przepracowaniu dla [producentów] ponad dwóch lat, pani McSweeney zrozumiała, że jeśli odejdzie, będzie musiała ponieść poważne konsekwencje”
Przy innej okazji, pozew twierdzi, że McSweeney otrzymała „wiadomości od fanów mówiące jej, że jej córka powinna popełnić samobójstwo” i że McSweeney powiedziała producentowi, że wiadomości te sprawiły, że sama McSweeney poczuła się samobójczo.
„Zamiast angażować się w interaktywny proces z panią McSweeney w celu dostosowania się do jej niepełnosprawności i pogarszającego się stanu zdrowia psychicznego”, producent twierdzi, że „wykorzystał niepełnosprawność pani McSweeney, próbując zmanipulować panią McSweeney do nawrotu zaburzeń związanych z używaniem alkoholu”
Dodano, że producent „w diametralnej sprzeczności z [ich] obowiązkami jako pracodawcy” w rzeczywistości „zachęcał panią McSweeney do nawrotu choroby i powiedział jej, że fani 13 sezonu 'RHONY’ polubiliby ją bardziej w trakcie sezonu, gdyby pani McSweeney nadal spożywała alkohol.”
Pozew twierdzi, że producent powiedział jej, w związku z groźbami wobec jej córki, że „fani polubiliby ją bardziej w trakcie sezonu, gdyby pani McSweeney nadal spożywała alkohol.”
Później zgłosiła się do spin-offu programu „Real Housewives: Ultimate Girls Trip” i, jak donoszą gazety, spotkała się z podobnym traktowaniem podczas kręcenia zdjęć w Tajlandii.
Dokumenty twierdzą również, że McSweeney powiedziała producentom tego programu – którzy pracują dla tej samej firmy produkcyjnej co „RHONY” – że musi chodzić na spotkania AA podczas kręcenia „RHUGT”, a producenci powiedzieli jej, że „nie będzie to problemem”
Ale kiedy dotarła do azjatyckiego kraju, producent powiedział McSweeney, że firma produkcyjna „odmówiła zapewnienia transportu, aby dostać się na spotkania AA w Tajlandii i że nie będzie czasu, aby uczestniczyć w spotkaniach AA, biorąc pod uwagę harmonogram filmowania.”
McSweeney pozywa Cohena, Bravo, Shed Media – firmę producencką, która tworzy oba programy – oraz Warner Media, która jest właścicielem Shed. (Manzo również pozywa Shed i Warner Media, a Glanville skierowała swoje pismo prawne do wszystkich czterech podmiotów).
Bravo i producenci „dyskryminowali, dręczyli, demoralizowali, poniżali, nękali i podejmowali działania odwetowe wobec pani McSweeney, ponieważ jest ona kobietą niepełnosprawną, taką jak osoba nadużywająca alkoholu i cierpiąca na różne zaburzenia psychiczne, a wszystko to w imię sprzedaży dramatu” – czytamy w pozwie, dodając: „Ale bycie w branży telewizji reality nie zwalnia ich z obowiązku przestrzegania przepisów prawa pracy, które zabraniają dokładnie takiego rodzaju dyskryminacji, wrogiego środowiska pracy i działań odwetowych, jakim pozwani poddali panią McSweeney”. Teraz pani McSweeney szuka sprawiedliwości.”
To niezwykłe, że szczegóły sporów między Bravo a jego gwiazdami wychodzą na jaw. Zazwyczaj umowy przewidują, że takie sprawy są rozwiązywane prywatnie w ramach „arbitrażu” Jeśli jednak pracownik wnosi pozew o dyskryminację ze względu na płeć, wyjątek pozwala na rozpatrzenie sprawy w sądzie (a tym samym na upublicznienie dokumentów sądowych). McSweeney wnosi również pozew o dyskryminację seksualną, twierdząc między innymi, że Cohen zasypywał ją na antenie pytaniami o jej ciało i życie seksualne, podczas gdy, jak twierdzą dokumenty, nie pytał męskich gwiazd o ich ciała i życie seksualne w podobnych okolicznościach.
Oprócz niedawnych pozwów sądowych Manzo i Glanville’a, Vanity Fair i Rolling Stone opublikowały w ostatnich miesiącach historie budzące obawy dotyczące agencji i spożywania alkoholu przez gwiazdy programów.
Bravo i siostrzany streamer Peacock wyemitowały 11 serii „Real Housewives”, począwszy od „Real Housewives of Orange County” w 2006 roku i cztery sezony „Real Housewives: Ultimate Girls Trip.”
Przedstawiciele nie odpowiedzieli od razu na nasze prośby o komentarz.