środa, 21 lutego, 2024

Ostatnie posty

Mercedes-Benz za 142 miliony dolarów stał się najdroższym samochodem, jaki kiedykolwiek został sprzedany

To rzecz, którą tylko Mercedes-Benz mógłby zrobić.

W czwartek, w nowym hotelu Maybourne Riviera na Lazurowym Wybrzeżu nad Monte Carlo, Mercedes-Benz zakończył swój szczyt Capital Markets Day dla inwestorów kilkoma przełomowymi odkryciami. Zawodnicy Formuły 1 Lewis Hamilton i George Russell pomogli zadebiutować całkowicie elektrycznemu samochodowi koncepcyjnemu Vision AMG, co przy każdej innej okazji byłoby naprawdę wielkim finałem. Tym razem jednak, to ujawnienie zostało zastąpione przez odsłonięcie Mercedesa-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku, który stał się najdroższym samochodem w historii, gdy przekroczył blok aukcyjny za zdumiewającą kwotę 142,8 miliona dolarów wcześniej w tym miesiącu.

Trudno uwierzyć, że samochód reprezentujący tak kluczową zmianę dla AMG może zostać upstaged, ale rzeczywiście tak było. Niecałą godzinę po tym, jak Vision AMG został upubliczniony, Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedes-Benz, oficjalnie ogłosił, że jest to nie tylko najdroższy samochód na świecie sprzedany na aukcji, ale najdroższy, w ogóle. Opływowe coupé osiągnęło rekordową sumę 142,8 miliona dolarów podczas imprezy organizowanej wyłącznie na zaproszenie RM Sotheby’s w muzeum Mercedesa w Stuttgarcie, w Niemczech, 5 maja.

Samochód jest jednym z zaledwie dwóch prototypów wyścigowych opracowanych przez inżyniera Rudolfa Uhlenhauta i jego zespół na Carrera Panamericana w 1955 roku. Tegoroczny konkurs został jednak odwołany, a Mercedes całkowicie porzucił sporty motorowe, a wszystko to z powodu niesławnej tragedii w Le Mans w czerwcu, kiedy to Pierre Levegh i jego SLR katapultowali się w tłum, zabijając kierowcę wraz z 83 widzami. Projekt Uhlenhauta został następnie zamknięty, a ten konkretny egzemplarz, wyposażony w silnik rzędowy o mocy 297 KM połączony z pięciobiegową skrzynią biegów, trafił w jego ręce. Fakt, że jego prędkość maksymalna wynosiła około 186 mil na godzinę, tylko zwiększył mistykę tego 300 SLR.

Lazy loaded image

Ten Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z 1955 roku sprzedał się za 142,8 mln dolarów na aukcji 5 maja.Mercedes-Benz AG

„Jak mówi przysłowie: Nigdy nie mów nigdy”, powiedział Källenius podczas przekazywania wiadomości. „Przez lata wielokrotnie zwracali się do nas kolekcjonerzy, muzea i inni zainteresowani chcący kupić Ulenhaut; zawsze odpowiadaliśmy „nie”. Ale stawało się dla nas coraz bardziej jasne, że posiadanie naszego dziedzictwa ukrytego w świętych salach jest w pewnym sensie straconą szansą. Te niesamowite samochody są dziełami sztuki i powinny być szerzej celebrowane. Pomyśleliśmy: 'Czy nie byłoby interesujące zobaczyć, ile naprawdę są warte … i co by było, gdybyśmy zrobili coś dobrego z tymi pieniędzmi, coś dla społeczeństwa?'”

Lazy loaded image

Inżynier Mercedesa Rudolf Uhlenhaut ze swoim imiennikiem 300 SLR Coupé.Mercedes-Benz AG

Ten proces myślowy doprowadził do utworzenia Funduszu Mercedes-Benz, który dzięki sprzedaży Uhlenhaut Coupé został zapoczątkowany. Renata Jungo Brüngger, członek zarządu Mercedes-Benz ds. integralności i prawnych, określa uzyskane środki jako „kapitał zalążkowy” dla tego, co w oficjalnym oświadczeniu opisuje jako „globalny program stypendialny wspierający młodych ludzi w ich studiach, zaangażowaniu i działaniach na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości”

Czytaj również:  Apple AirTags są teraz w dużej sprzedaży online - ta oferta jest nawet lepsza niż ceny w Czarny piątek

To dobrze, że lokalizacja na Riwierze Francuskiej, niedaleko miejsca, gdzie Mercedes po raz pierwszy pojawił się na torze wyścigowym w Nicei w 1901 roku, była sceną dla najstarszego producenta samochodów na świecie, aby zwrócić uwagę na te dwie różne maszyny. Choć dzieli je prawie siedem dekad, każda z nich spełnia teraz ten sam cel, jakim jest oświetlanie drogi Mercedesa.

Ta historia pierwotnie ukazała się w Robb Report.

Lazy loaded image

Zbudowano tylko dwa egzemplarze Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé.Mercedes-Benz AG

Latest Posts

Nie przegap