niedziela, 12 maja, 2024

Ostatnie posty

Orzeczenia Sądu Najwyższego wstrząsnęły – i zjednoczyły – szczyt CAA Amplify w 2022 r

W południowym L.A. pięć minut od USC, gdzie Storm Reid chodzi na studia, znajduje się Planned Parenthood.

„Mam przyjaciół, którzy byli w sytuacjach, w których musieli udać się do Planned Parenthood”, powiedziała gwiazda Euphoria w rozmowie z Avą DuVernay i Niną Shaw w czwartkowe popołudnie w Ojai. „To prawo mogłoby być ewentualnie odebrane ludziom, na których mi zależy i ludziom, którzy nie mają zasobów, aby móc być normalnym młodym człowiekiem i popełnić błąd lub cokolwiek innego.

„To, że [possibility] nie mają możliwości wyboru tego, co robią ze swoim ciałem, jest druzgocące” – kontynuował Reid, zaczynając płakać na scenie. „Nienawidzę nazywać siebie aktywistą, ponieważ nie jestem na ziemi wykonując pracę, którą robią aktywiści, ale staram się poprzez moją sztukę wybierać projekty i tworzyć projekty, a nawet oglądać projekty, które coś mówią. I tylko dlatego, że coś nie dotyka bezpośrednio mnie, fakt, że bezpośrednio dotyka kogoś innego, [I choose] aby coś zrobić.”

Reid, DuVernay i Shaw przemawiali podczas szczytu CAA Amplify, osobistego spotkania, które było opóźnione przez dwa lata, w pracach od miesięcy i pojawiło się na dzień przed tym, jak Sąd Najwyższy obalił Roe v. Wade, przełomową decyzję z 1973 roku, która dała konstytucyjną ochronę aborcji.

Od środowej kolacji powitalnej do zakończenia sesji ogólnych w czwartek, Amplify był intymnym, jedynym zaproszeniem dla 200 dyrektorów, twórców i liderów myśli, aby dowiedzieć się o społecznych i biznesowych kwestiach, zarówno pilnych, jak i ponadczasowych, oraz znaleźć wspólnotę wśród sojuszników. Ale w piątek rano, kiedy uczestnicy zebrali się na pożegnalne śniadanie w Ojai Valley Inn, Amplify stał się centrum kontroli misji.

Wśród „gniewu, odrętwienia, niedowierzania i strachu przed tym, co będzie dalej”, jak opisał to jeden z gości, była też nadzieja i wezwanie do broni, według innych. Uczestnicy, czując się nie tylko zainspirowani, ale i aktywowani przez wczorajsze sesje, zebrali się w grupach, aby przedyskutować, co jest prawdopodobnie potrzebne: Czy Hollywood nie zrobił wystarczająco dużo, by zmienić narrację na temat praw reprodukcyjnych? Czy produkcje powinny odmówić kręcenia filmów w stanach, w których obowiązuje zakaz aborcji? Jak mężczyźni powinni się zachować? Jedna z prawniczek przyniosła na śniadanie swój laptop, przeglądając linijka po linijce opinię większościową sędziego Samuela Alito. Inni pracowali nad swoimi telefonami, aby ustalić z kolegami z Ojai, jak reagować na wszystkich frontach, zbierając fundusze na ostre wyścigi w lokalnych, stanowych i federalnych wyborach śródterminowych oraz na konkretne organizacje non-profit i rzecznicze.

„Nasza sieć jest zaciekła, i musimy być”, powiedział prezes CAA Richard Lovett w swoich uwagach otwierających sesje ogólne w czwartek rano, kiedy to sąd również uderzył w nowojorskie prawo dotyczące kontroli broni, orzeczenie, które później zostało przywołane przez prokurator Stanów Zjednoczonych z Massachusetts Rachael Rollins podczas rozmowy panelowej. „Niestety, siły zła w tym kraju zyskują na sile: rasizm, Wielkie Kłamstwo, ci, którzy uczynili ze swojego życia dzieło demontażu Roe v. Wade. Musimy być bardziej skoncentrowani, bardziej napędzani. Wspaniale jest składać deklaracje i mówić właściwe rzeczy, ale jesteśmy teraz pięć lat w środku i obiecujemy, że nigdy nie przestaniemy.”

Wśród zaproszonych w tym roku uczestników Amplify znaleźli się: prezes MACRO Film Studios James Lopez; ICM Partners co-head of talent Lorrie Bartlett; producenci Effie Brown, Julie Oh, Heather Rae i Bird Runningwater; showrunnerzy Natalie Chaidez i Tanya Saracho; aktorzy Sasha Calle, Raul Castillo, Daniel Dae Kim i Harry Shum Jr.; gospodarz ESPN Bomani Jones; gwiazda YouTube Liza Koshy; współzałożyciel i dyrektor generalny Gold House Bing Chen; założyciel i dyrektor generalny Marginal MediaWorks Sanjay Sharma; założyciel i dyrektor generalny Enfranchisement Productions Brad Jenkins; Warner Bros. Discovery senior vice president of equity and inclusion Samata Narra i Muslim Public Affairs Council Hollywood Bureau director Sue Obeidi. Zarówno Lovett, jak i CAA cultural business strategy co-head Ruben Garcia, który zamknął sesję późnym czwartkowym popołudniem, wyrazili szczególne uznanie dla jednego konkretnego gościa: Christy Haubegger, która zarchitektowała Amplify, gdy była szefem rozwoju biznesu wielokulturowego w agencji. Odeszła z CAA w 2019 roku, aby zostać chief inclusion officer w WarnerMedia, stanowisko, które w obecnym wcieleniu zostało niedawno wyeliminowane w ramach restrukturyzacji fuzji Discovery.

Czwartkowe całodzienne sesje ogólne naprzemiennie odbywały się w formie moderowanych rozmów i solowych spotlightów „storytellerów”. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wydarzenia z sesji związanych z przemysłem rozrywkowym.

Partner McKinsey Sheldon Lyn i były menedżer Nony Onyeador (obecnie wiceprezes ds. operacyjnych w Endeavor Content), moderowani przez założyciela i dyrektora generalnego The Black List Franklina Leonarda

Leonard poprowadził ostrą rozmowę na temat implikacji stojących za przełomowym raportem firmy konsultingowej z marca 2021 roku, który ujawnił, że Hollywood pozostawia 10 miliardów dolarów przychodów na stole rocznie w wyniku odmowy usunięcia systemowej stronniczości przeciwko czarnym. Przed rozpoczęciem kariery w branży rozrywkowej Leonard był analitykiem w McKinsey i po tym, jak firma ogłosiła, że w lipcu 2020 r. przeznaczy 200 milionów dolarów na działania pro bono mające na celu zwiększenie równości rasowej i wzmocnienie ekonomiczne Czarnych, dyrektor generalny Black List wysłał e-maila do starego przyjaciela w McKinsey i tylko półżartem zasugerował, że firma wykorzysta część tego zobowiązania do zbadania reprezentacji Czarnych w przemyśle rozrywkowym.

Rozmawiając z Lynem i Onyeadorem, dwoma autorami raportu, Leonard przedstawił niektóre z jego kluczowych ustaleń, zaczynając od dysonansu poznawczego związanego z tym, że filmy z czarnoskórymi talentami poza ekranem nadal otrzymują mniejsze budżety, mimo że udowodniono, że generują średnio wyższy zwrot z inwestycji. „To samospełniająca się przepowiednia”, wyjaśnia Onyeador, mówiąc o mentalności studia. „’Osoba przed tobą zrobiła to za 10 procent mniej, więc ty też powinieneś’, zamiast 'To wypadło naprawdę dobrze, ciekawe co by się stało, gdybyśmy dali ci więcej pieniędzy?””

Onyeador powiedział, że filmowcy bez władzy i dźwigni akceptują mniej zasobów tylko po to, by mogli zrealizować swoje projekty, więc jest to kwestia zmniejszenia postrzegania ryzyka wśród szeregowych członków, którzy posiadają władzę nad zielonym światłem i sznurki do portfela. „Odkryliśmy zaskakujący brak polegania na twardych faktach i metrykach, a większe poleganie na doświadczeniu i jelitach” – dodaje Lyn o tym, jak hollywoodzcy strażnicy podejmują swoje decyzje. „To wraca do tego, jak bardzo branża wykorzystuje dane i fakty do alokacji kapitału”.

„Masz na myśli 'nadużywanie’ czy 'nieużywanie’?” zażartował Leonard, prowokator w stosunku do bardziej wyważonych opinii konsultantów. Wyjaśniając, dlaczego branża nie wykorzystała jeszcze 10 miliardów dolarów, które ujawniono w raporcie 15 miesięcy temu, Lyn zauważył, że jedną z komplikacji jest to, że Hollywood jest ekosystemem, a nie pojedynczym podmiotem, i to takim, w którym nawyki procesowe są „skumulowane” od prawie stulecia.

Lyn jednak sam zadał co najmniej jedno pytanie. Powracając do stwierdzenia, że kadra kierownicza w branży rozrywkowej jest bielsza (92 procent kadry kierowniczej w branży filmowej to biali) niż w wielu innych branżach, w tym w finansach, dobrach konsumpcyjnych, transporcie i energetyce, Lyn zauważył, że według ostatniego spisu powszechnego biali stanowią obecnie około 60 procent populacji Stanów Zjednoczonych. „To 1,5 raza sprawiedliwy udział” – powiedział. „Chyba że wierzysz, że jest coś wrodzonego w talentach [among certain races], wtedy coś jest nie tak. Słyszeliśmy o akcji afirmatywnej wśród mniejszości, ale warto zbadać, jak przechodzisz od 60 procent populacji do 90 procent najlepszych miejsc pracy.”

Lazy loaded image

Tracy Brennan, Leslie Grace, Stephanie Hsu i Yara ShahidiDzięki uprzejmości Willa Navarro

Aktorki Leslie Grace, Stephanie Hsu i Yara Shahidi, moderowane przez agentkę CAA ds. talentów filmowych Tracy Brennan

Czytaj również:  Najlepsze zakupy mody i urody od marek AAPI w tym sezonie

Hsu, która przeżywa przełomowy rok dzięki występowi w Everything Everywhere All at Once, wygłosiła szereg komentarzy, które odbiły się szerokim echem w sali, a wielu prelegentów wracało do jej kwestii przez cały dzień. „Przez całe życie chodziłam z ogromnym syndromem oszusta” – wyznała, dodając, że wątpliwości dręczyły ją nawet wtedy, gdy pięć lat temu udało jej się dostać na Broadway. „Czułam się jakby to był przypadek, bo nigdy nie widziałam wersji [someone who looked like me on this path]. Czytam scenariusze i to co widzę w głowie to nie ja.”

„Czuję to, mocno”, zgodziła się Grace, nominowana do Latin Grammy piosenkarka, która zadebiutowała aktorsko w In the Heights zeszłego lata, zanim została obsadzona w roli Batgirl.

„To krępujące,” kontynuowała Hsu. „Wyobrażenie sobie tego dla siebie wymaga innej pracy i rygoru. Weszłam ostatnio do pokoju, rozejrzałam się [at the other auditioners] i pomyślałam, 'O tak, byłabym drugim wyborem… gdyby poszło w tę stronę .’

„Teraz przechodzę przez podróż, próbując zdecentralizować białość w moim umyśle”, powiedział Hsu, który spotyka się z napływem zainteresowania od czasu, gdy najlepiej zarabiający film A24 został wypuszczony wiosną tego roku. „Myśląc o różnorodności w Hollywood, kiedy ktoś po prostu wchodzi w te drzwi, [people say], 'Masz tyle szczęścia, to rzadko się zdarza’ To szalona rzecz do powiedzenia osobie: 'Jesteś tak szczęśliwy; jest jedno krzesło, a ty je dostałeś!’ Jest wzrost, który myślę, że się dzieje, i jestem podekscytowany, aby nikt nie czuł, że ma takie szczęście, że dostał się tutaj.”

Grace i Shahidi, jako jasnoskóre Czarne i brązowe kobiety, omówiły również potrzebę zrozumienia przez przemysł szerokości różnorodności w obrębie ich grup rasowych i etnicznych, z których pochodzą. „Nie jestem twarzą Czarnych ludzi lub doświadczeń, a zatrudniając mnie, nie osiągasz czegoś, używając mnie jako czarnej irańskiej osoby Gen Z. Jak nie uznajesz faktu, że w naszej społeczności jest tyle wewnętrznej różnorodności?” Powiedziała Shahidi. „Jako ktoś, kogo wielka stara głowa jest na billboardzie, dostanę flak za coś, czego zespół exec nie przemyślał. Jestem wdzięczny za moją mamę, tę, która odciąga ich na bok i mówi: 'Jest tak wiele osób wykluczonych.’ Jest tyle bardziej zniuansowanych rozmów do przeprowadzenia, więc ludzie nie czują się spełnieni, przekazując tylko jedną szansę ludziom takim jak my.”

Gwiazda Black-ish i Grown-ish ukończyła w zeszłym miesiącu Harvard ze specjalistyczną koncentracją, która łączyła wydziały studiów społecznych i afroamerykańskich: Czarna myśl polityczna w neokolonialnym krajobrazie. (Przypisała Leonardowi, koledze z Crimson, że zainspirował ją do stworzenia własnego kierunku studiów) Jako nastoletnia gwiazda sitcomu, zapisała się na studia częściowo dlatego, że wiedziała, że reprezentacja na ekranie była tylko „jedną częścią rozmowy” o włączeniu, a jej studia będą motywować jej pracę jako aktora i producenta w przyszłości. „Szkoła przypomniała mi, że informujemy o narracji”, powiedziała Shahidi, która napisała swoją pracę dyplomową na temat pracy dramatopisarki, która stała się teoretykiem kultury, Sylvii Wynter. „[Wynter wrote that] jedną rzeczą, którą zrobiły kraje zachodnie, jest utrzymanie władzy nad definicją człowieka”.

Lazy loaded image

Lauren RidloffDzięki uprzejmości Willa Navarro

Storyteller: Lauren Ridloff

Z tłumaczem zapewniającym tłumaczenie mówione poza sceną (inny zapewniał tłumaczenie ASL podczas wszystkich pozostałych sesji), gwiazda Eternals, której supermocą jest generowanie dźwiękowych bumów, które nie robią jej krzywdy, przedstawiła publiczności koncepcję „Deaf gain”.

„To zabawny, wesoły zwrot, który odwraca narrację 'utraty słuchu’: Deaf gain,” podpisała. Na przykład, mieszka w Nowym Jorku naprzeciwko remizy strażackiej. „Spokojne miejsce do życia, kocham je!” Inny: płaczące dzieci podczas lotów czerwonym okiem. „Żadnych zmartwień, żadnego problemu! Wciąż mogę spać. Głuchy zysk!”

Ridloff powiedziała, że entuzjastyczna reakcja reżysera Chloé Zhao na naukę o Deaf gain podczas Eternals press tour uświadomiła jej potencjał rozwoju postaci, gdyby osoby niesłyszące były zaangażowane wcześniej w proces za kulisami. „O ile więcej badassów mogliśmy włożyć w moją postać Makkari?” zastanawiała się. „Potrzebujemy więcej osób niesłyszących zaangażowanych w rozwój historii. To właśnie wtedy zdarza się prawdziwa reprezentacja.”

Aktorka zauważyła, że o ile jej własny sukces i sukces CODA przełamały podstawy ekranowej reprezentacji, to te projekty nie miały głuchych scenarzystów. „Moim marzeniem jest przedstawienie światu głuchej kobiety, która jest czarna i meksykańska,” powiedziała Ridloff, która będzie mogła to zrobić nie tylko jako gwiazda, ale również producent wykonawczy (wraz z DuVernay i Joshuą Jacksonem) niezatytułowanego dramatu romantycznego, który już otrzymał zobowiązanie do realizacji trzech sezonów w Starz. „Jest to okazja, aby wprowadzić głuchych pisarzy do pokoju. Jest już głuchy EP w procesie. Więc ten soniczny boom robi wrażenie.”

Storyteller: Crystal Echo Hawk

Założycielka i dyrektor wykonawczy organizacji zajmującej się sprawiedliwością rasową i społeczną zauważyła, że pomimo popularności „rdzennej” estetyki i przodków („każdy chce zrobić swoje 23andMe”), dominującą narracją wokół rdzennych ludzi jest to, że „jesteśmy znikającą, umierającą rasą, jesteśmy pijakami, jesteśmy kobietami, które mają być podbite, a nasza ziemia ma być zabrana.”

Echo Hawk zwróciła uwagę na ostatnie osiągnięcia w wielu sektorach, które były wynikiem dziesięcioleci wysiłków: zmiana nazw NFL’s Washington Guardians i MLB’s Cleveland Guardians, pomoc w uzyskaniu nominacji i potwierdzenia sekretarza Departamentu Spraw Wewnętrznych USA Deb Haaland jako pierwszego w kraju sekretarza gabinetu dla rdzennych Amerykanów, oraz krytyczny sukces seriali debiutantów Reservation Dogs i Rutherford Falls.

„Ale to nie wystarczy. Musimy poszerzyć krąg reprezentacji nie dlatego, że powinniśmy, ale dlatego, że nasze historie są dobre”, powiedział Echo Hawk, zachęcając publiczność do opowiadania historii stworzonych przez „pierwotne ludy tej ziemi”.

Lazy loaded image

Anthony RamosDzięki uprzejmości Willa Navarro

Storyteller: Anthony Ramos

Wielu uczestników, w tym Garcia, nazwało sesję gwiazdy In the Heights najważniejszym punktem dnia. Odrzucając punkty wpisane do swojego telefonu, Ramos szczerze opowiedział o swojej drodze dorastania jako dziecko uzależnionego od narkotyków ojca i matki alkoholiczki w dzielnicy Bushwick na Brooklynie oraz o tym, jak wytrwałość jego nauczycielki z liceum, Sary Steinweiss, zmieniła jego życie.

Szczegóły narracji – z pominięciem niepowtarzalnego osobistego przekazu Ramosa – można znaleźć w zeszłorocznym profilu THR , z wyjątkiem najnowszego, porywającego wydarzenia: Nieco ponad dziesięć lat po tym, jak Steinweiss zgłosił swoje nazwisko do Fundacji Rodziny Jerry’ego Seinfelda, która dała mu czteroletnie stypendium na uczęszczanie do American Musical and Dramatic Academy (złamał się, był w przeciwnym razie związany z marynarką wojenną), Ramos teraz pomaga innym dzieciom płacić za studia. Steinweiss prowadzi jego stypendium, które jest administrowane przez Scholarship Plus, organizację zapewniającą studentom z Nowego Jorku o niskich dochodach czteroletnie stypendia na studia. Dyrektor wykonawczy organizacji, Kate Fenneman, prowadziła fundację Seinfelda i to ona dzieliła łzy z Ramosem, kiedy ten jako licealista siedział naprzeciwko niej, prosząc o szansę na lepszą przyszłość.

Czytaj również:  Koordynatorzy postprodukcji w stanie Nowy Jork głosują za przystąpieniem do związku zawodowego CWA

„Dzięki Bogu zostałem pobłogosławiony, by robić różne rzeczy, ale nic z tego nie byłoby możliwe bez nich i bez [other teachers],” powiedział Ramos. „Teraz staram się być nadzieją dla kogoś innego. Młodzi ludzie, nie możemy ich ignorować. Mówimy o tych wszystkich statystykach i jest to ważne, ale to te dzieciaki są tymi, które zmienią to gówno.”

Reżyserka Ava DuVernay, partnerka-założycielka Del Shaw, Nina Shaw i aktor Storm Reid, moderowani przez szefową CAA motion pictures Maha Dakhil

Poza empatią i żalem Reid z powodu zbliżającej się utraty praw reprodukcyjnych dla osób wrażliwych, rozmowa po lunchu była naznaczona silną międzypokoleniową więzią pomiędzy kobietami na scenie. W 1999 roku, po tym jak media ogłosiły, że ówczesna publicystka DuVernay otwiera swój własny sklep, otrzymała telefon od „the Niny Shaw”, która była już wtedy prawniczą legendą w mieście.

„Jesteś młoda, ledwo cię znam, pewnie nie masz pieniędzy, ale jestem tutaj” – powiedziała jej Shaw. „Kto robi twoje kontrakty?”

Przez następną dekadę była to Shaw – pro bono, DuVernay powiedziała tłumowi, ku zdenerwowaniu adwokata (choć każdy, kto już zna Shaw, zna jej hojność ducha). Z kolei DuVernay wzięła teraz pod swoje skrzydła młodsze kobiety, przede wszystkim Reid, którą obsadziła w swojej przełomowej roli w A Wrinkle in Time. „Storm Reid czuje się dla mnie najbliżej jakiejkolwiek postaci córki w moim życiu. Jej matka była tak hojna w pozwalaniu mi na odrobinę”, powiedziała. „Zawsze jestem tutaj, aby podtrzymać cię w filmie i w życiu, i to jest to, co Nina znaczyła dla mnie.”

Ze swojej strony, Shaw zauważyła, że dokonała wyborów, które dokonała – otwierając drzwi i broniąc siebie i innych – ponieważ zawsze było to konieczne. „Słyszę, jak ty [DuVernay] mówisz o Storm; myślę o [Eve’s Bayou director] Kasi Lemmons mówiącej o Jurnee Smollett w ten sam sposób”, powiedziała. „To jest coś, co robimy dla siebie nawzajem jako Czarne kobiety, mamy poczucie, że będziemy dbać o siebie nawzajem.

„Po prostu czułam, że jeśli odejdę, to zamknę drzwi i nie będzie nikogo innego jak ja”, kontynuowała Shaw. „Czułem, że jeśli nie zostanę wystarczająco długo, aby uczynić to konkurencyjnym dla klientów, nie miałem nadziei, że będzie jeszcze jedna osoba taka jak ja, która będzie chciała to zrobić”.

DuVernay, Shaw i Dakhil wszyscy chwalili Reid za to, co uznali za niezwykłą etykę pracy wśród jej rówieśników. Podczas gdy młodszy aktor przyznał, że jej napęd pochodzi po części z pragnienia wywarcia wpływu na innych, delikatnie broniła też swojego pokolenia. „Musi być więcej łaski z młodymi ludźmi”, powiedziała. „Jak powiedziałaś, pani Maha, staramy się tworzyć rzeczy i rozgryzać je”.

Autorzy i scenarzyści Tomi Adeyemi (Children of Blood and Bone) i Soman Chainani (The School for Good and Evil), prowadzeni przez agentkę literacką CAA Cindy Uh

Dwaj pisarze fantasy zaangażowali się w to, co było najbliższe konfliktowi na scenie Amplify, kiedy Adeyemi (w zabawny sposób) oburzył się na pogardę Chainaniego dla binarnych charakterów bohatera i złoczyńcy w animowanych klasykach Disneya. Jego chęć podważenia tradycyjnych „zachodnich” wyobrażeń o bohaterstwie doprowadziła go do chwycenia za pióro i stworzenia narracji, w których „dobrzy” i „źli” faceci nie są przepisani. „Próbuję dać Voldemortowi i Vaderowi równe strony i backstory” – powiedział. „Ty decydujesz, komu kibicować”.

Tymczasem motywacja Adeyemi do tworzenia wzięła się z chęci zobaczenia siebie w opowieściach, co jest często słyszanym refrenem twórców z marginalizowanych środowisk. „Znałam psychologiczne konsekwencje tego, że nigdy nie widziałam siebie w Harrym Potterze czy moich serialach anime. Przyszłam z misją, że nie chcę, aby dziewczyny spędziły 10 lat nie żyjąc we własnej wyobraźni” – powiedziała. „Jestem tu również jako zemsta dla ludzi, którzy 10 lat temu tweetowali wredne rzeczy do Amandli Stenberg za The Hunger Games. Och, nie lubisz jednego Czarnego charakteru?”

Adeyemi dodał jednak, że nikt nie pyta twórców takich jak Quentin Tarantino czy Aaron Sorkin o rolę, jaką w ich pracy odgrywa różnorodność. „Ja jestem opowiadaczem historii. Rozmawiaj ze mną tak, jak rozmawiasz z J.R.R. Tolkienem” – powiedziała, przywołując wcześniejsze komentarze Hsu. „Patrzę na Aarona Sorkina [as a role model], ponieważ powiedziano mi, że jest najbardziej opłacany”.

Obaj autorzy rozmawiali również o różnych drogach, jakie przebyli, aby dostać się do adaptacji własnych prac na ekran. Chainani – który zauważył wcześniej, że antagoniści Disneya, tacy jak Scar, Jafar i Ursula, zawsze byli przedstawiani z nieco ciemniejszymi rysami, a dla kontrastu fabuła Netflixa oparta na jego książce będzie miała aktorów takich jak Laurence Fishburne i Kerry Washington jako autorytatywne „dobre” postacie – był wyszkolonym scenarzystą, który zwrócił się do powieści, aby móc kontrolować IP. „Będąc w stanie być pierwszym w ostatecznie dostaje to na właściwej drodze”, powiedział. „Nie może być ponownie wymyślone przez kogoś, kto wyrywa korzenie, zanim się zacznie”.

Dla kontrastu, Adeyemi miała znacznie dłuższą, krętą ścieżkę. Jej przebojowa powieść została opcjowana w 2017 roku przez Fox 2000 w jednej z największych umów w historii dla debiutu YA, ale po tym, jak Fox został przejęty przez Disneya w następnym roku, a Fox 2000 rozwiązał się, projekt został odebrany przez jego oddział Lucasfilm. W tym czasie do pracy nad scenariuszem zatrudniano różnych scenarzystów, a studio nie zgodziło się, by Adeyemi sama podjęła próbę jego realizacji. Dopiero gdy Lucasfilm porzucił film jesienią zeszłego roku i wylądował on w Paramount w styczniu tego roku, Adeyemi otrzymała w końcu stery kreatywności. „Musiałam podnieść rękę i powiedzieć: 'Hej, hej, HEJ!” powiedziała 28-latka. „Jestem młoda, kobieta, ciemnoskóra, ale byli tam ci wszyscy ludzie, którzy spieprzali moje gówno. Napisałam sześć szkiców w ciągu sześciu miesięcy i w końcu ruszyliśmy do przodu. Wszystko poszło dobrze, kiedy zabrałam się za pisanie.”

Banijay chair of the Americas and Endemol Shine Holdings president and CEO Cris Abrego, w rozmowie z CAA TV lit head Praveen Pandian

Abrego był prelegentem Amplify w 2017 roku i od tego czasu nie opuścił żadnego szczytu. Jeden z najwyżej postawionych latynoskich menedżerów w branży, nie jest obcy konferencjom – MIPCOM, NATPE – ale Amplify jest dla niego wyjątkowy, ponieważ przechodzi „od bycia jedynym w pokoju do bycia pokojem.”

Czytaj również:  Alex Borstein mówi, że ma nadzieję, że 5. sezon "Cudownej pani Maisel" "nieco zmieni telewizyjny krajobraz"

Przypomniał sobie drugi szczyt, kiedy ówczesna prezesNAACP Legal Defense Fund, Sherrilyn Ifill, biła na bardzo szczególny – i teraz trafny – alarm: „Jeśli nie będziemy działać, zamierzają zwinąć Roe v. Wade”, powiedziała uczestnikom Amplify w czerwcu 2018 roku, tygodnie przed tym, jak prezydent Donald Trump nominował Bretta Kavanaugha do Sądu Najwyższego.

„To było naprawdę otwierające oczy i dla mnie, to specjalnie przeorientowało mój cel”, kontynuował Abrego. „Amplify ponownie ustawił zapalnik, zwłaszcza z miejsca, w którym siedziałem w tym momencie mojej kariery, aby być naprawdę wpływowym”.

Pochodzący z miasta El Monte na wschód od Los Angeles, Abrego dorastał bez żadnych powiązań z kimkolwiek z branży. Po studiach nie mógł się zatrudnić w mieście: „Osoba przeprowadzająca ze mną rozmowę kwalifikacyjną zadawałaby ogólne pytania w rodzaju: 'Gdzie jest twoje ulubione miejsce w Europie?’ Nigdy nie byłem. 'Gdzie obozowałeś?’ Tam, skąd pochodzę, oznacza to poprawczak.”

W końcu znalazł pracę w stacji telewizyjnej w Palm Springs, gdzie rozpoczął wspinaczkę, w której mocno odczuł poranne komentarze Hsu na temat syndromu oszusta. „Myślałem, że jestem w tym osamotniony” – powiedział. „Mówiąc ponownie o Sherrilyn Ifill, mówi o tym, jak system prawny nie został zbudowany dla niej. System rozrywkowy nie został zbudowany dla mnie. Ona mówi o roli infiltratora. Jeśli chcesz stworzyć wpływ, musisz to zrobić od środka. Cholera, nie jestem imposterem – jestem pieprzonym szpiegiem!”

Przywołując słynny tekst Jay-Z – „I’m not a businessman; I’m a business, man” – rzucił wyzwanie tłumowi: „Jak wielu z nas jest biznesem? Przez ostatnie kilka lat wszyscy spieszyli się, by ogłosić osobę koloru, z którą zawarli umowę. Wspaniale jest wykorzystać ten czas, ale musimy wyrównać poziom. Musimy zdać sobie sprawę, że jesteśmy biznesem.

„Patrzę, dlaczego nie ma więcej czarnych, brązowych, azjatyckich firm medialnych. Nigdy nie ufano nam z pieniędzmi. Nie byliśmy odpowiednio kapitalizowani,” kontynuował.

Abrego przywołał słabnący entuzjazm branży od czasu performatywnych obietnic z 2020 roku. „Jeśli spojrzysz na każde ogłoszenie, które pojawiło się tego lata, założę się, że 50 procent z nich zniknęło. Nawet w mojej firmie, ludzie, którzy przyszli, aby się zaangażować, do stycznia, lutego, połowa z nich była na zewnątrz”, powiedział. „Jeden z dyrektorów wysokiego szczebla w mojej firmie powiedział: 'Może powinniśmy przemyśleć, czy naprawdę musimy [launch another initiative].'”

Były zapaśnik ze szkoły średniej – zajmujący piąte miejsce w kraju – teraz włada swoją nieustępliwością z miejsca, w którym ma władzę, i skupia się na wpływie. „Musimy być w stanie zbudować infrastrukturę. Mentoring, rurociągi są wspaniałe, ale nie angażuję się, jeśli nie tworzy to zatrudnienia”, powiedział, odwołując się ponownie do uwag Hsu. „’Oto krzesło?’ Kurwa, jestem właścicielem tysiąca krzeseł. Moja firma robi krzesła i stoły. Doceniam to, ale jesteśmy dobrzy. Będziemy właścicielami tego biznesu.”

Lazy loaded image

Jeymes SamuelDzięki uprzejmości Willa Navarro

Storyteller: Jeymes Samuel

Filmowiec i muzyk radośnie zignorował licznik czasu na scenie, gdy przemawiał poza kopułą, wygłaszając żywiołowe napomnienie do tłumu Amplify, aby objąć ich tożsamość jako „czarnych bogów” i opowiadając profanacyjnie zabawną historię o włoskim producencie filmowym – którego nazwał – który powiedział mu The Harder They Fall był nie do zrobienia jako debiutancki film fabularny z Czarnego Zachodu.

„To jest zbyt duże”, powiedział Samuelowi w 2017 roku. „Dam ci 5 milionów dolarów. Zrób coś mniejszego. Odniesie sukces, dam ci 6 milionów dolarów i może twój siódmy film to The Harder They Fall.”

Cztery lata później, Samuel wysłał sms-a do producenta przed upadkiem zwiastuna, aby powiedzieć mu, że za godzinę sprawdzą Internet. ” Jak tylko ktoś powie ci, że nie da się tego zrobić? Do it. Zrób to z wigorem” – brzmiał morał jego lekcji. „Niech twoje duchowe „ja” wyskoczy z twojej sylwetki i spoliczkuje tę osobę, aż do królestwa.”

I z tym, dosłownie, opuścił mikrofon przy burzliwej owacji.

Sesje ogólne zakończyły się szeregiem przemówień ad hoc od uczestników, którzy zostali zaproszeni do podzielenia się swoimi reakcjami z całodziennych sesji: członek obsady Saturday Night Live Ego Nwodim, dyrektor generalny The Parent Company Troy Datcher, wiceprezes Amazona ds. towarów konsumpcyjnych Carla Vernon, Samata Narra z Warner Bros. Discovery, wiceprezes Lifetime ds. filmów i limitowanych serii Tanya Lopez oraz Daniel Dae Kim.

Specjalna sesja została dodana z byłym Time’s Up CEO Tina Tchen biorąc scenę z Women’s National Basketball Players Association dyrektor wykonawczy Terri Jackson, aby upamiętnić 50. rocznicę podpisania Title IX, ale także dostarczyć ponury apel do petycji prezydenta Biden administracji do podjęcia działań w celu sprowadzenia do domu WNBA gwiazda Brittney Griner, który został niesłusznie zatrzymany w Rosji od lutego.

Griner podróżowała do Rosji, aby grać dla swojej rosyjskiej drużyny Euroligi, co robi podczas offseason WNBA. „Jesteśmy poważni w kwestii wspierania kobiet i dziewcząt w sporcie i zajmowania się nierównością płacową, która prowadzi do tego, że tak wiele naszych członkiń wyjeżdża za granicę, gdy sezon WNBA się kończy” – powiedziała Jackson. „Dzisiaj jest 126 [days since Griner was detained]. W dniu WNBA All-Star Game, będzie to dzień 143. Modlę się, żeby była w domu do tego czasu, ale bezczynność administracji prowadzi mnie do przekonania, że możemy dostać się na mecz i nie zobaczyć BG, a ona powinna być All-Star. Potrzebuję, żebyście weszli na stronę WeAreBG.org i powiedzieli im, żeby sprowadzili BG do domu.”

Amplify 2022 zawierało również ekskluzywny pokaz zwiastuna i sceny z filmu Giny Prince-Bythewood The Woman King, sesje opowiadania ze strategiem kultury LaToshą Brown, komikiem Amber Ruffin (które prasa przegapiła wracając z lunchu), Zawodnik MLB, który stał się artystą i twórcą NFT Micah Johnson oraz autor i inwestor Shaka Senghor, którego kampania pisania notatek Love, Dad (aktywacja została ustawiona na szczycie) została zainspirowana listami miłości i zachęty, które pisał do niego jego ojciec, gdy Senghor był osadzony w izolatce.

Rozmowy zorientowane na politykę obejmowały dyskusje na temat zdrowia psychicznego z zawodnikiem UFC Khalilem Rountree i Nancy Santiago, zastępcą dyrektora ds. zaangażowania w biurze chirurga generalnego USA (moderowane przez dyrektora wykonawczego Fundacji CAA, Natalie Tran); edukację z kuratorem L.A. Unified School District. Unified School District superintendent Alberto Carvalho i Center for Black Educator Development CEO Sharif El-Mekki (moderowany przez Kaya Henderson, Pod Save the People co-host i CEO Reconstruction US, który zapewnia program nauczania K-12 na temat historii i kultury Czarnych); i sprawiedliwość z Southern Poverty Law Center senior fellow Eric Ward, White House senior advisor i były burmistrz Atlanty Keisha Lance Bottom i Massachusetts U.S. attorney Rachael Rollins (moderowane przez CAA motion picture lit agent Christina Chou).

Latest Posts

Nie przegap