niedziela, 5 maja, 2024

Ostatnie posty

’Top Gun: Maverick” Zespół dźwiękowy przyznaje, że po zdobyciu Oscara nie ma już problemu z napisami w kategorii: „Byłoby świetnie, gdyby to było trochę bardziej elastyczne”

Porywająca praca Top Gun: Maverick zespołu dźwiękowego, który umieścił widzów w samolotach marynarki wojennej wśród akcji wysokich lotów, zdobył w niedzielę Oscara za najlepszy dźwięk, dostarczając nagrody Akademii zespołowi w składzie Mark Weingarten, James H. Mather, Al Nelson, Chris Burdon i Mark Taylor. Pomimo szczęśliwej chwili dla zespołu, inni, którzy pracowali nad dźwiękiem do Mavericka nie mieli triumfalnej chwili w Dolby Theatre, ponieważ nie było ich na karcie do głosowania.

W styczniu, The Hollywood Reporter podał informację, że dźwiękowy oddział wykonawczy Akademii znalazł się w spornej sytuacji podczas weryfikacji nazwisk, które miały pojawić się na karcie do głosowania na Mavericka. Źródła podają, że wynikało to z faktu, że nad filmem pracowały dwa zespoły w różnym czasie. Jednym z nich był zespół w Skywalker Sound w północnej Kalifornii, a drugim Twickenham Film Studios i Soundbyte Studios w Londynie. Przyjmując Oscara, nadzorujący montażysty/projektanta dźwięku Nelson podziękował wszystkim artystom dźwięku, „którzy dzielą z nami tę nagrodę.”

Przez lata inne produkcje stawały przed podobnymi wyzwaniami, a zespół został zapytany o obecne zasady przyznawania kredytów za kulisami w Dolby w niedzielę, przy czym zwycięzcy zauważyli, że chcieliby dzielić się kredytami.

„Poruszyłem tę kwestię już wcześniej z Akademią, ponieważ chciałem promować pewne wspólne kredyty”, powiedział mikser dźwięku produkcji Weingarten, który w niedzielę zdobył swojego drugiego Oscara po zwycięstwie za Dunkierkę pięć lat temu. „Ponieważ tak często film jest kręcony w połowie w Anglii, w połowie w Ameryce, a w połowie tu i tam… Przez lata mówiłem: 'Dlaczego nie możemy mieć wspólnych kredytów? Ale oni pozwalają tylko na jeden.”

Minęły już trzy oscarowe sezony, odkąd kategorie najlepszego montażu dźwięku i miksowania zostały połączone w jedną kategorię dla najlepszego dźwięku, ale nie zawsze jest jasne od początku, które nazwiska pasują do wytycznych kategorii. Według obecnych zasad, może to być do sześciu nazwisk: dwóch nadzorujących montaż dźwięku, jeden mikser dźwięku produkcji i do trzech mikserów nagrań.

Czytaj również:  Audiochuck zatrudnia Jasona Hocha z Imperative Entertainment do uruchomienia sieci podcastów

Tegoroczni zwycięzcy dźwiękowi widzą szansę na wyróżnienie większej liczby osób w przyszłości.

„Byłoby wspaniale, gdyby było to trochę bardziej elastyczne, tak aby można było pozwolić na wyróżnienie ludzi, którzy mieli swój wkład i jeśli było to uzasadnione. I myślę, że w tym przypadku było” – powiedział za kulisami nadzorujący montaż dźwięku/projektant Mather. „Zasady to zasady i tak musi być. Są pewne rzeczy, które się zmieniają. Zmienia się rozmiar filmów. Zmienia się też społeczność, która te filmy tworzy. Ufam więc, że Akademia całkowicie rozumie, jak musi wyglądać równowaga.”

Dodał Mather: „Ale potrzebują informacji zwrotnej od takich jak my i wszystkich innych zespołów dźwiękowych, aby zrozumieć, co to jest to, co postrzegamy jako sprawiedliwe i właściwe. Więc to wszystko jest naszą odpowiedzialnością, aby upewnić się, że każdy otrzymuje właściwą uwagę i właściwy rodzaj uznania.”

Latest Posts

Nie przegap