poniedziałek, 24 czerwca, 2024

Ostatnie posty

Twórcy Netflixa w Amsterdamie mówią o tym, dlaczego pracują z gigantem streamingu

Zebrani w poniedziałek w biurze Netflixa w Amsterdamie liczni twórcy mówili o tym, jak współpraca z gigantem streamingowym pozwoliła im autentycznie opowiadać historie i zapewnić swoim głosom zasięg na całym świecie.

Mandla Walter Dube z RPA (Jiva!, Silverton Siege), belgijsko-holenderski scenarzysta/producent Nico Moolenaar (Undercover, Ferry), norweski reżyser Roar Uthaug (Troll), jordańska reżyserka Tima Shomali (Al Rawabi School for Girls) oraz niemiecka pisarka Katharina Eyssen (The Empress) podzielili się swoimi doświadczeniami podczas imprezy zorganizowanej dla reporterów.

Shomali powiedziała, że tworzenie dla Netflixa to „wolność” do „opowiadania historii, w które wierzę i które chcę, aby zostały usłyszane” Dodała: „Zawsze nazywam Netflix globalną wioską świata, w której spotykają się wszystkie kraje”, a twórcy dostają szansę na bycie zauważonym.

Tymczasem Dube powiedział, że firma streamingowa otworzyła możliwości dla storytellerów. „Zawsze mówię moim studentom: nie idź już do Hollywood. Niech Hollywood przyjdzie do ciebie” – powiedział. „Myślę, że to jest przykład tego, co zrobił Netflix” I podzielił się, że on również odczuwa koniec tradycyjnych ograniczeń. „Dla mnie bycie wspieranym, że możesz opowiedzieć swoją historię w swoim własnym oryginalnym języku, a ty jesteś jak 'Czy jesteś poważny?’ 'Tak, możesz to zrobić’ I to jest dosłownie dekolonizujące, dla mnie, obiektyw. Nie muszę widzieć mojego świata, mojej duszy w angielskim rodzaju ustawienia.”

Uthaug podobnie powiedział, że tradycyjnie, gdy duża amerykańska firma podpisuje umowę na zrobienie filmu twórcy, martwią się, „że będą biegać po tobie i używać cię jako marionetki, ale to w ogóle nie miało miejsca” z Netflixem, powiedział. „Dano nam wielką swobodę” i „mnóstwo wsparcia w robieniu filmu, który chciałem zrobić i wspierania mojej wizji filmu” W rezultacie mógł zrobić dla Netflixa „autentycznie norweski” film o trollach, a nie zamerykanizowaną wersję swojej historii.

Czytaj również:  Cannes: gwiazdorska gala amfAR honoruje Roberta De Niro, zbierając miliony

Zapytany, jakie inne historie chciałby opowiedzieć, Uthaug powiedział: „Myślę, że może być tam więcej trolli”

Tymczasem niemiecki twórca Eyssen omówił sukces osadzonego w Niemczech i Austrii królewskiego dramatu The Empress. „To było bardzo poruszające i bardzo pokorne dla mnie, aby zobaczyć, że to nie tylko hit w Niemczech, ale także na całym świecie”, podzieliła się. „Byłam tak poruszona wiadomościami, które dostałam z całego świata, od ludzi z Nigerii i Ameryki Południowej, dużo z Kolumbii, ze Stanów dużo i z Wielkiej Brytanii i Kanady. Byłam całkowicie przytłoczona. I odnieśliśmy sukces na Ukrainie, co oczywiście jest bardzo ważne dla nas jako Europejczyków.”

Eyssen podkreśliła również intensywne back-and-forth z jej Netflix kontakt choć, aby zapewnić najlepszą wersję serialu. „Leżałam w pokoju montażowym płacząc, ponieważ mój kierownik i ja walczyliśmy tak mocno”, powiedziała, ale również pochwaliła informacje zwrotne za uczynienie jej pracy lepszą. „Naprawdę nauczyłam się podnosić poziom mojej pracy”

Podczas tego samego wydarzenia w poniedziałek Larry Tanz, vp, Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) treści w Netflix, omówił, co oglądają subskrybenci i jak historie coraz częściej pojawiają się z całego świata. Natomiast prezes wykonawczy Netflixa Reed Hastings i co-CEO Greg Peters mówili o podejmowaniu ryzyka, a także o ich skupieniu na satysfakcji członków i rentowności.

Netflix, który zakończył 2022 rok z 230,75 mln subskrybentów, rozszerza swoją obecność i działania produkcyjne na różnych rynkach międzynarodowych.

Europa, Bliski Wschód i Afryka (EMEA) po cichu stały się największym regionem streamera pod względem subskrybentów w 2022 roku, wyprzedzając łączną liczbę użytkowników 74,3 mln dla USA i Kanady z jej 76,7 mln. Jego przychody za zeszły rok osiągnęły 9,75 mld dolarów, przy średnim przychodzie na użytkownika (ARPU) na poziomie 10,99 dolarów, w porównaniu do 15,86 dolarów dla USA i Kanady.

Ampere Analysis podało, że Netflix stał się drugą największą firmą telewizyjną w Europie pod względem przychodów w Europie, stanowiąc 7,7 procent w 2022 roku, przed uwzględnieniem przychodów z reklamy wideo online, które streamer właśnie zaczął rejestrować. To było tylko za Comcastem z 10,3 procent wszystkich europejskich przychodów telewizyjnych w całym strumieniu subskrypcji, płatnej telewizji, telewizji publicznej i reklamy telewizyjnej, według analityków firmy.

Czytaj również:  recenzja "Najlepszych przyjaciół dla dorosłych": Ujmujący debiut porusza niezręczność starzejących się przyjaźni

Latest Posts

Nie przegap