wtorek, 16 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Były szef UFA Nico Hofmann i Jan Mojto z Beta Film o nowym partnerstwie

Dwóch prawdziwych gigantów niemieckiej produkcji łączy siły. Nico Hofmann, wieloletni dyrektor generalny niemieckiej firmy produkcyjnej UFA i producent takich nagradzanych i cieszących się popularnością niemieckich seriali jak Generation War, Deutschland 83 i Charité, opuszcza firmę należącą do Fremantle, aby działać samodzielnie. Podpisał też umowę z firmą Beta Film Jana Mojto. Mojto, który przekształcił Beta w jedną z wiodących niezależnych firm produkcyjnych i sprzedażowych w Europie – z takimi programami jak Babylon Berlin, Professor T, Sisi i Hudson & Rex, oraz producent Beta Jan Wünschmann będą współpracować z Hofmannem przy koprodukcji niemieckich i europejskich seriali i filmów na rynek międzynarodowy.

Hofmann i Mojto mają historię sięgającą dziesięcioleci wstecz. Duet ten był pionierem telewizji eventowej w Niemczech i pomógł podnieść niemiecki dramat na małym ekranie do rangi międzynarodowej dzięki limitowanym serialom, w tym The Tunnel (2001), The Tower (2012) i Generation War (2013), koprodukowanym przez Mojto’s Beta i należącą do Hofmanna grupę produkcyjną TeamWorx (obecnie UFA Fiction), które sprzedawały się na całym świecie i były hitami oglądalności zarówno w Niemczech, jak i za granicą.

Mojto, który nazwał umowę „najlepszą decyzją, jaką podjąłem w mojej karierze”, a Hofmanna „jednym z najlepszych niemieckich producentów”, powiedział: „Jest utalentowanym gawędziarzem. Jego profesjonalne i osobiste cechy, które znam od ponad 25 lat, stanowią idealną podstawę dla wielu przyszłych projektów – opowieści dla Europy z Niemiec.”

W swoim pierwszym międzynarodowym wywiadzie od czasu ujawnienia umowy, Hofmann i Mojto rozmawiali z The Hollywood Reporter o swoich wielkich planach dotyczących małego ekranu.

Nico, dlaczego opuściłeś UFA i dołączyłeś do Jana w Beta?

Nico Hofmann We wrześniu ubiegłego roku z własnej inicjatywy przekazałem stery UFA Saschy [Schwingelowi], a on wykonał świetną robotę, restrukturyzując firmę. Byłem zaangażowany w transformację, ale każdy, kto mnie zna, wie, że samo zasiadanie w zarządzie firmy to nie ja. Mam świetne połączenie z UFA, z Bertelsmannem, z [właścicielką Bertelsmanna] Liz Mohn, którą uważam za niesamowitą kobietę i prawdziwą feministkę. Ale życie korporacyjne, ostatecznie, jest skończone. Na tym etapie mojego życia, w wieku 64 lat, muszę robić to, co naprawdę mnie interesuje.jan i ja spędziliśmy razem ponad 25 lat tworząc telewizję. Odkąd się znamy, zawsze naszym pragnieniem było znalezienie sposobu na zintensyfikowanie naszego związku. Podjąłem decyzję o odejściu z UFA 1 marca i spędziłem dużo czasu zastanawiając się, jakiego rodzaju struktury chcę dla mojej własnej firmy. Zdecydowałem się zawrzeć tę umowę na wyłączność z Jan. Nadal będę miał kilka projektów z UFA, rzeczy, które pomogłem stworzyć, takie jak Ku’Damm, ale przyszłość jest z Jan i Beta. Stworzyliśmy razem ponad 20 produkcji i mamy bardzo podobny pomysł na to, jak tworzyć filmy dla telewizji poza Niemcami.

Czytaj również:  "Autentyczność była kluczem do absolutnie wszystkiego": 'THR Presents' Q&A z ekipą "All Quiet on The Western Front

Jan Mojto Chcieliśmy to zrobić, odkąd zaczęliśmy razem pracować. Od pierwszego spotkania z Nico i pracy z nim, moim celem była bliższa współpraca. Ponieważ uważam, że ma niesamowity talent jako producent. Nie jest jedyną osobą na świecie z takim talentem, ale jest jednym z niewielu. I o to w końcu chodzi w tym biznesie. Wtedy, z The Tunnel, obaj pomyśleliśmy, że nadszedł czas, aby zrobić show z eventowym charakterem z Niemiec. Mieliśmy tę samą wizję. Nico zajmował się produkcją, a ja upewniałem się, że projekty są finansowane.

Zawsze pracowaliśmy razem nad tematami, które wykraczały poza czystą rozrywkę i poruszały większe tematy historyczne lub polityczne.

„Generation War”, koprodukcja między TeamWorx Hofmanna i Beta Film Mojto, była globalnym hitem, zdobywając międzynarodową nagrodę Emmy.Beta Film

Nico Hofmann Zawsze wierzyliśmy, że silne krajowe seriale, takie jak Generation War czy The Tower, znajdą międzynarodową widownię, że ludzie chcą takiej jakości. Nie wszystkie wielkie sukcesy Netflixa pochodzą z Ameryki. Sukces wynika z jakości opowiadanych historii, niezależnie od tego, skąd pochodzą. Spędziłem 25 lat w Bertelsmannie, firmie, z którą nadal czuję się bardzo związany. Z Jan łączy nas przyjaźń, ale także bardzo podobne gusta kulturowe – książki, treści, które nas interesują. Zrealizowaliśmy razem ponad 20 projektów. Dla mnie Jan jest jednym z największych żyjących Europejczyków. Czerpie z całego bogactwa europejskiej historii i kultury, w tym z własnej historii osobistej. Jan rozumie, jak opowiadać lokalne historie, które wykraczają poza granice i są opowiadane w taki sposób, że mogą dotrzeć do całego świata. To, w połączeniu ze strukturą finansową, produkcyjną i sprzedażową Beta, jest kombinacją, która jest dla mnie jak eliksir życia.

Czy masz już nazwę dla firmy?

Hofmann Mam wiele pomysłów na nazwę, ale w tej chwili najważniejsza jest współpraca z Janem i rozpoczęcie projektów. Wtedy będę mógł wymyślić świetną nazwę. Chcę jednak wyjaśnić, że nie jest to TeamWorx część 2 ani żadne inne odrodzenie starych struktur tego, co robiłem w przeszłości. To współpraca z Janem jako ważnym partnerem i doradcą.

Mojto Myślę, że imponujące jest to, że u szczytu swojej władzy, wpływów i sławy [jako CEO UFA] znalazł odwagę, by powiedzieć: „Skończyłem” i rozpocząć coś nowego, na własną rękę. Byłem tam 25 lat temu, kiedy [opuściłem Kirch Group i] założyłem Beta. Myślę, że to właściwy moment, a energia, którą wyzwoli ta współpraca, pozwoli nam stworzyć coś wyjątkowego.

Czytaj również:  dramat "Ferrari" na torze wyścigowym i poza nim

Jakiego rodzaju projekty będziesz wykonywać?

Hofmann Aby dać ci wyobrażenie o tym, jakiego rodzaju rzeczom się przyglądamy: Około dwa lata temu usiadłem z [kultowym berlińskim zespołem] Rosenstolz, aby porozmawiać o projekcie Queer Berlin w latach 80-tych, historii o AIDS, śmierci, ale także zmartwychwstaniu i uwolnieniu pozytywnej energii, także seksualnej z tamtych czasów. To głęboko „berlińska” historia. Wiąże się z tamtymi czasami, kiedy również mieszkałem w Berlinie, to dla mnie bardzo osobista historia. Jan i ja omawiamy kilka pomysłów na epickie historie niemieckich rodzin, które można by porównać do The Crown, historie rodzinne, które odzwierciedlają epokę, w której żyli.

Mojto Dwie duże historie rodzinne, w szczególności osadzone w XX wieku – w dwóch bardzo specyficznych środowiskach. Jedno to środowisko artystyczne, a więc niemiecki wiek poprzez świat sztuki, a drugie w świecie niemieckiego biznesu i przemysłu.

Beta Film jest znana z wysokiej klasy europejskich seriali, takich jak „Babylon Berlin”Dzięki uprzejmości X Filme

Hofmann Mam ten luksus, że nie muszę robić 10, 20 seriali. Nie jestem już w UFA, gdzie muszę zajmować się całym spektrum, od lekkich programów rozrywkowych, takich jak Germany’s Got Talent, po wysokiej klasy seriale, takie jak Where’s Wanda? dla AppleTV+. Mogę wybierać najlepsze projekty, które chcemy wspólnie zrealizować.

Czy masz konkretne talenty, z którymi chcesz pracować?

Hofmann Powinieneś pamiętać, że Jan i ja zawsze popychaliśmy formę [telewizyjną] do przodu, styl Generation War czy Mogadishu to zupełnie inne światy. Zawsze szukaliśmy najbardziej atrakcyjnych młodszych talentów, które mogą poprowadzić fabułę dalej. Takich jak Christian Schwochow, który rozpoczął swoją karierę z nami [jako reżyser The Tower] i wyreżyserował wiele odcinków The Crown.chcemy pracować z absolutnie najlepszymi talentami w niemieckojęzycznym świecie. Akademia Filmowa Badenii-Wirtembergii, w której uczyłem przez ostatnie 25 lat, jest skarbnicą nowych talentów.

W tej branży nie można stać w miejscu, jest niezwykle dynamiczna, dlatego chcemy polegać na młodych talentach. Moją największą konkurencją są moi uczniowie. Jeśli nie jesteś gotowy na współpracę z tymi młodymi talentami, z pokoleniem, które jest o 30 lat młodsze i ma zupełnie inne podejście do tematów, do estetyki, do opowiadania historii, to nie masz żadnego interesu w robieniu filmów i telewizji.

Czego obecnie wymaga ten rynek, co różni się od niedawnej przeszłości?

Czytaj również:  Syn Gary'ego Sinise'a, McCanna Anthony Sinise, zmarł w wieku 33 lat

Mojto W przyszłości decydującym elementem będzie jakość, a nie, jak to miało miejsce w niedawnej przeszłości, to, jak inny lub wyjątkowy jest projekt. Tak więc decydującym czynnikiem będzie to, jak dobrze serial jest zrobiony. Jakość zwycięży.

Hofmann Rywalizacja o jakość jest obecnie najbardziej ekscytującym elementem i jest taka sama w USA, jak i tutaj. Stary model produkowania wszystkiego i sprawdzania, co działa, skończył się wraz ze streamerami lub sieciami. Presja na dostarczanie wysokiej jakości stała się coraz większa. Seriale takie jak Charité czy Ku’Damm mogą być dziś zamówione przez Netflix. Obecnie istnieje interesująca konkurencja między nadawcami publicznymi, sieciami komercyjnymi i streamerami. Ostatecznie chodzi o to, kto opowiada historię, jak radykalne jest jego podejście i kto ma talent, by to osiągnąć.

Mojto Finansowanie stanie się znacznie ważniejszym aspektem niż kiedykolwiek wcześniej. Kiedyś mieliśmy prowizję od jednego głównego nadawcy, która pokrywała większość budżetu, z niewielką minimalną gwarancją sprzedaży międzynarodowej, aby uzupełnić lukę. Jednak rozwój nowych projektów i zwiększone budżety na seriale doprowadziły do bardziej złożonej struktury finansowania. Dlatego też rośnie zapotrzebowanie na krajowe i międzynarodowe koprodukcje oraz połączenie krajowych i regionalnych miękkich pieniędzy. Jest to kwestia tego, kto może współpracować. Drugie pytanie brzmi: czy pozostali streamerzy skierują się w stronę szerszej, bardziej mainstreamowej publiczności? Myślę, że tak. Trudniej będzie na przykład połączyć finansowanie od niemieckiego nadawcy i niemieckiego streamera. Będą coraz bardziej konkurować o tę samą widownię. Ale zmiany przynoszą nowe możliwości. W przypadku The Swarm byliśmy świadkami jednej z najbardziej złożonych form międzynarodowego finansowania jakiegokolwiek serialu telewizyjnego.

Czy myślisz, że zaczniemy widzieć współpracę między streamerami i sieciami publicznymi, współfinansowanie i współdystrybucję programów?

Hofmann To już się dzieje. Od prawie roku widzimy wszystkie formy sojuszy między nadawcami i streamerami, projekty streamingowe dla kin lub współpracy, limitowane serie tworzone dla kin, a następnie streamerów, wszystko jest omawiane.

Mojto Ze względu na presję ekonomiczną, będzie więcej tego rodzaju współpracy. Nie wiadomo jeszcze, jakie formy przybiorą.

Jak poważna była utrata Sky Deutschland, który w zeszłym roku wycofał się z oryginalnych produkcji, dla rynku dramatów w Niemczech?

Mojto Już odczuwamy stratę Sky Deutschland. Myślę, że Sky jest oznaką szerszej konsolidacji na rynku. Musimy zobaczyć, co stanie się z innymi graczami. Ilu streamerów przetrwa? Spodziewam się kurczenia. Ubiegły rok już był trudny. Wszystkie duże firmy to odczuły i nadal będą to odczuwać. W tej chwili trwa cięcie kosztów. Myślę jednak, że jest to trend krótkoterminowy. Środowisko jest trudne, wymagania są wysokie. Atutem Nico i moim jest doświadczenie. Kiedy mówimy, że coś zrobimy, ludzie nam wierzą.

Latest Posts

Nie przegap