środa, 8 maja, 2024

Ostatnie posty

Dlaczego Writers Guild West zamknęła programy dla początkujących pisarzy

Michael J. Dougherty był nowy w Los Angeles w 2010 roku, świeżo po ukończeniu studiów magisterskich z zakresu scenopisarstwa w Irlandii, kiedy dowiedział się o programie Writers Guild of America West’s Caucus.

Uczestnicząc w otwartych spotkaniach Komitetu Pisarzy Niepełnosprawnych Gildii , Dougherty, który ma rozszczep kręgosłupa, usłyszał o programie dla wykwalifikowanych członków spoza WGA, który zapewniałby pewne zasoby gildii i możliwości nawiązywania kontaktów, w tym możliwość uczestniczenia w spotkaniach komitetu WGA West, za skromną roczną opłatą. Zgłosił się do Independent Writers Caucus, otwartego dla początkujących i uznanych scenarzystów, i został przyjęty. „Od momentu otrzymania karty do tego roku, zbudowałem chyba 95 procent mojego całego życia zarówno zawodowego jak i osobistego z tej organizacji,” mówi Dougherty.

Ale w grudniu ubiegłego roku, w decyzji, która nie była szeroko komentowana, WGA West nagle poinformowało członków, że trzy z czterech programów caucusowych – Independent Writers Caucus, Nonfiction Writers Caucus i Videogame Writers Caucus – zostaną rozwiązane, co wpłynęło na setki szacowanych uczestników. Caucusy zakończyły się 31 grudnia 2021 roku, a byli uczestnicy mogą brać udział w programach członkowskich WGA West do końca 2022 roku. (WGA West’s Animation Writers Caucus jest nadal w mocy; WGA West nie odpowiedziało na The Hollywood Reporter’pytanie z pytaniem dlaczego. Writers Guild of America East prowadzi również aucus w dziedzinie filmu indie, nowych mediów, dokumentu i animacji i „nie wprowadza żadnych zmian do naszego programu caucus”, mówi rzecznik) W e-mailu, który niektórzy członkowie caucusów otrzymali w 2021 roku, podano wyjaśnienie, że te programy, które w dużej mierze promowały interesy pisarzy w dziedzinach, które nie były szeroko uzwiązkowione przez gildię, „nie okazały się skutecznym narzędziem do organizowania się”.

Ta nagła decyzja pozostawiła członków caucusów , z których kilku mówi THR, że było jasne, że ich caucusy miały pomóc w organizacji ich dziedzin, podczas gdy inni twierdzą, że nie było to zakomunikowane zdezorientowani, z niektórymi tworzącymi własne grupy pisarzy, aby zachować społeczność, która kiedyś gościła w WGA West. Jako początkujący scenarzysta, Dougherty mówi: „Musisz walczyć i iść dalej, ale to, co było zawsze uspokajające, to fakt, że miałem miejsce [in the caucus], które było bezpieczne, do którego mogłem wrócić, gdzie mogłem się przegrupować i porozmawiać z ludźmi i uzyskać poradę, jeśli potrzebowałem. Teraz to zabierają.”

W oświadczeniu dla THR, gildia powiedziała: „Zrozumiałe jest, że są pisarze, którzy są rozczarowani, że wkrótce nie będą już mogli uczestniczyć w komitetach członków gildii, ale członkowie zarządu i personel komunikowali się z każdym, kto dotarł do nich, aby upewnić się, że są świadomi, że gildia będzie pomagać pisarzom, którzy są gotowi i chętni do zorganizowania swoich miejsc pracy lub projektów.”

Czytaj również:  'Star Wars': Steven Knight zajmie się pisaniem nowego filmu po odejściu Damona Lindelofa

Od czasu założenia w latach 90-tych, WGA West caucuses oferowały początkującym i uznanym pisarzom – z których wielu pracuje poza głównymi obszarami działania związku – możliwości nawiązywania kontaktów i zasoby branżowe. Po stronie gildii była nadzieja, że „organizowanie się w obszarach pracy, które nie są tradycyjnie objęte MBA gildii, będzie promowane przez pisarzy spoza związku, którzy spotykają się z członkami gildii i uzyskują dostęp do programów i komunikacji tylko dla członków”, powiedziała gildia w swoim oświadczeniu. Gildia dodaje, że ostatecznie ta struktura nie zadziałała, mówiąc, że „w ciągu dziesięcioleci tylko bardzo niewielu pisarzy z caucus stało się uprawnionych do członkostwa w gildii” Gildia kontynuuje, „Koniec caucuses pozwala na przestrzeń dla bardziej dynamicznych i uświęconych czasem podejść do organizowania.”

Za 100 dolarów rocznie uczestnicy caucusu mieli dostęp do spotkań komitetu WGA West, projekcji, usługi rejestracji scenariuszy gildii ze zniżką oraz siedziby w Los Angeles. Animation Writers Caucus przyznaje coroczną nagrodę dla pisarzy z tej dziedziny. Wymagania kwalifikacyjne różniły się w zależności od grupy, ale od 2021 roku na stronie internetowej gildii można było znaleźć informację, że kaucje dla pisarzy gier wideo, pisarzy animacji i pisarzy non-fiction wymagały określonych kredytów pisarskich lub zatrudnienia pisarskiego członków, podczas gdy kwalifikujący się kandydat Independent Writers Caucus mógł również mieć premierę napisanego przez siebie filmu na „uznanym przez przemysł filmowy” amerykańskim festiwalu filmowym, mieć swój scenariusz nominowany do prestiżowej nagrody scenariuszowej lub napisać scenariusz w ramach ważnego programu edukacyjnego w zakresie scenariopisarstwa.

Dla niektórych uczestników program Caucus był kluczowym krokiem w kierunku możliwości zawodowych, a nawet członkostwa w gildii. Dougherty, który sam siebie określa jako pisarza o wciąż niezbyt ugruntowanej pozycji, po rozmowie na spotkaniu Disabled Writers Committee współtworzył L.A. chapter of the ReelAbilities Film Festival i mówi, że dzięki znajomościom zdobytym w ramach caucusu zgłosił się do dwóch różnych seriali telewizyjnych. David Radcliff (Waffles + Mochi), były członek Independent Writers Caucus, który obecnie jest członkiem WGA West i współprzewodniczącym Disabled Writers Committee, wspomina, że został zaproszony do przygotowania panelu dla komitetu, kiedy był członkiem caucus: „Pewność siebie, którą mi to dało, i niektóre znajomości, które nawiązałem dzięki takim wydarzeniom, doprowadziły do tego, że w następnym roku zgłosiłem się do programu pisarskiego Disneya i zostałem przyjęty.” Radcliff mówi, że ten program zaowocował jego pierwszą pracą w serialu ABC The Rookie. Inny były członek caucus, który został członkiem WGA i prosił o zachowanie anonimowości, również przypisuje sobie znajomości, które nawiązał dzięki caucus, do zdobycia pracy przy swoim pierwszym serialu.

Chociaż wielu zwolenników programu twierdzi, że nie wszyscy członkowie caucusu identyfikują się z większymi zgromadzeniami gildii, wierzą, że znaczna ich liczba uczestniczy w komisjach WGA West skupiających się na grupach marginalizowanych. (WGA West nie odpowiedziało na pytanie THR’czy organizacja posiada informacje demograficzne dotyczące caucus) Po odejściu członków caucus do końca roku, Radcliff szacuje, że 17 procent Komitetu Pisarzy Niepełnosprawnych odejdzie. Rob Forman, członek WGA West i współprzewodniczący gildiowego komitetu pisarzy LGBTQ+, zauważa, że nie ma konkretnych liczb, ale „mnóstwo” członków komitetu, którzy są stałymi bywalcami, jest członkami caucus: „Utrata ich to na pewno cios” – mówi, dodając, że kiedy dołączył do komitetu, jego wiceprzewodniczący był członkiem caucus.

Czytaj również:  Prezesi Gildii Producentów do scenarzystów: Dlaczego jesteśmy z wami w tej walce

W ostatnich latach, działania organizacyjne w ramach caucusów były mieszane, mówią członkowie. Były wiceprzewodniczący Videogame Writers Caucus Steven-Elliot Altman (Terminator: Mroczny los) napisał w oświadczeniu, że Videogame Writers Caucus pomogło stworzyć WGA West’s Interactive Program Contract (IPC), jednorazowy kontrakt, który zabezpiecza opłacane przez pracodawcę składki zdrowotne i emerytalne gildii przy pojedynczym projekcie i daje pisarzom gier wideo możliwość dołączenia do gildii. (Kilku innych członków Videogame Writers Caucus wspomina, że byli zachęcani do poproszenia swoich pracodawców o podpisanie IPC, ale dodają, że było to trudne zadanie, ponieważ pisarze indywidualnie mieli niewielką siłę przebicia, a firmy produkujące gry w większości nie należące do związków zawodowych były oporne na podpisanie umowy z gildią) Altman pisze również, że caucus sponsorował niektóre wydarzenia branżowe, takie jak GDC San Francisco, „gdzie działaliśmy jako ambasadorzy WGA dla wydawców gier, wyjaśniając korzyści z zatrudniania profesjonalnych pisarzy przy ich grach, łagodząc ich obawy przed związkami i organizując kilka piekielnie dobrych imprez.”

Tymczasem członkowie Independent Writers Caucus mówią, że nie wiedzieli, że WGA West nawet chce ich zorganizować: „Gdybym wiedział, że mogę nawet przerzucić pokaz, miałem wiele okazji, gdzie mogłem podjąć taką próbę”, mówi były członek Independent Writers Caucus Glenn Gaylord (Leave It on the Floor).

Videogame Writers Caucus spotykał się nieregularnie w ostatnich latach, ale wielu członków uważa, że to krótkowzroczne ze strony WGA West, aby teraz wyciągnąć wtyczkę z grupy. „Gry wideo będą miały coraz więcej pisarzy, ponieważ coraz więcej studiów tworzy gry, które zarabiają coraz więcej pieniędzy, więc jest to frustrujące i dziwne”, mówi były członek caucusu i pisarz Nick Folkman (Massive Chalice, Neo Cab). Wskazując na tytuły takie jak interaktywny film Netflixa z 2018 roku Black Mirror: Bandersnatch, filmowiec i scenarzysta Graham Reznick (Until Dawn), twierdzi, że granice między pisaniem o grach wideo a filmem/telewizją „marnieją” Podczas swojego pobytu w Kaucusie, Reznick mówi: „Stało się jasne, że jeśli WGA nie poczyni pewnych postępów w dochodzeniu do tego, jak ustanowić pewne precedensy w pisaniu do gier wideo, bardzo prawdopodobne, że w ciągu najbliższych kilku lat, to nie będzie to tylko problem gier wideo, ale problem całej branży.”

Czytaj również:  Rzecznik Richarda Simmonsa wyjaśnia, że nie umiera po wpisie na Facebooku

Tymczasem, gdy Writers Guild kończy ten program, inny związek – Communications Workers of America – zaczyna robić postępy w organizowaniu pisarzy gier wideo. Nowo powstały związek CWA w niezależnym studiu Vodeo Games (Beast Breaker) obejmuje członków pisarzy; pracownicy studia gier i sztuki Tender Claws (Virtual Virtual Reality) złożyli wniosek o wybory do National Labor Relations Board, aby związać się z CWA z jednostką przetargową obejmującą również pisarzy. Według jednego ze źródeł znających Videogame Writers Caucus, „Prosiliśmy milion razy o to, by Writers Guild poszła w parze z CWA” – gdzie WGA West reprezentowałoby pisarzy, a CWA reprezentowałoby inne role – „gildia nigdy nie była bardzo entuzjastycznie nastawiona do tego podejścia. Więc teraz zostali ominięci” (THR dotarł do CWA z prośbą o komentarz. WGA West nie odpowiedziało na prośbę o komentarz w sprawie tego twierdzenia.)

Ponieważ zbliża się koniec 2022 roku – i ich przywileje caucus – kilku byłych uczestników mówi, że mają nadzieję, że zarząd ponownie rozważy. W międzyczasie, niektórzy tworzą nowe społeczności poza gildią: Grupa ponad 100 osób odbywa comiesięczne spotkania na Zoomie, a ostatnio zorganizowała mikser w cztery oczy; grupa zorganizowała również spotkania z przedstawicielami branży. Niektórzy byli członkowie Videogame Caucus również się zebrali i próbują nawiązać kontakt z innymi pisarzami gier. Jednym z początkowych pomysłów było przedstawienie gildii nowej propozycji, która mogłaby przynieść obopólne korzyści dla WGA West i pisarzy gier wideo.

Z WGA West przygotowuje się do renegocjacji swojego podstawowego porozumienia filmowego i telewizyjnego, wygasającego w 2023 roku, ze studiami i streamerami, a także z ostatnimi wyborami do zarządu WGA West kończącymi się we wrześniu, nie jest jasne, czy jakiekolwiek wysiłki mające na celu przekonanie gildii do ponownej oceny wypłyną. Mimo to, mówi Radcliff, „Pisanie może być tak izolującym doświadczeniem, że im więcej możliwości mamy w tych przestrzeniach gildii, aby budować społeczność i konwersację, a zwłaszcza zwracać większą uwagę na niedoreprezentowane i zmarginalizowane grupy, to może być tylko korzyść dla całej branży.”

Dodaje Moira McMahon (Teen Wolf), była członkini Independent Writers Caucus, a obecnie członkini WGA West, „Gdyby członkowie zarządu byli bliżej tego, jak czuje się ktoś w Los Angeles, pracując daleko nad swoimi scenariuszami, mając nadzieję na zwrócenie uwagi na swoją pracę, do której dążą, naprawdę zastanawiam się, czy rozważyliby zrobienie tego. To bardzo znaczące w tym momencie życia. Powinienem powiedzieć, że dla mnie w tym momencie życia był bardzo znaczący”

Latest Posts

Nie przegap