środa, 21 lutego, 2024

Ostatnie posty

’Harry & Meghan’: Szalona brytyjska prasa oskarża serial Netflixa jako „atak na dziedzictwo królowej”

W czwartek ukazał się głośny serial Netflixa Harry & Meghan i choć pierwsze trzy odcinki ujawniły niewiele nowych informacji, to dosadna krytyka brytyjskiej prasy przez księcia Harry’ego i Meghan Markle wywołała przewidywalną histeryczną reakcję brytyjskich gazet i niektórych polityków.

W serialu książę Harry opisuje, jak brytyjskie tabloidy rutynowo wyolbrzymiały, zniekształcały i fabrykowały historie o parze. Dodaje, że gazety nadawały reporterom wymyślny tytuł „Królewskiego Korespondenta”, aby nadać ich twierdzeniom „dodatkową wiarygodność” Sussexowie wspominają również o wielokrotnym naruszaniu ich prywatności i byciu ściganym przez paparazzi.

Książę Harry dodaje, że spojrzenie rodziny królewskiej na wrogie relacje prasowe dotyczące jego związku z Markle było „rytuałem przejścia”.

The Hollywood Reporter w recenzji serialu powiedział: „Harry & Meghan oferuje zbyt mało, że czuje się wystarczająco świeże, aby zasłużyć na jego luksusowy sześcioodcinkowy rozrost dla wszystkich, ale najbardziej zagorzałych obserwatorów królewskich” Ale reakcja w brytyjskich tabloidach była szybka i przytłaczająca, relacja wall-to-wall po raz kolejny ilustrująca symbiotyczną relację między rodziną królewską a bardziej przyziemną prasą.

Tabloidy The Sun i The Daily Mail, dwie gazety, przeciwko którym książę Harry wszczął w przeszłości postępowanie sądowe w związku z ich doniesieniami, wykorzystały debiut serialu do zalania swoich stron treścią. (Jim Waterson, dziennikarz medialny Guardiana pisze, że „w ciągu dwóch godzin od premiery pierwszych odcinków, 12 najważniejszych artykułów na MailOnline dotyczyło pary, wraz ze zdjęciami, gifami i screenami”. The Sun w ciągu pierwszych dwóch godzin zdołał opublikować siedem artykułów o parze.”

Telewizyjne talk show i programy opinii również szeroko opisywały ten serial. Piers Morgan, który uciekł z planu programu ITV Good Morning Britain, kiedy został zapytany o swoje poglądy na temat Markle, a następnie stracił pracę, poświęcił swój program telewizyjny parze, zapraszając przyrodniego brata księżnej Sussex, Thomasa Markle Jr. jako gościa, aby go uderzyć.

Czytaj również:  Pharrell Williams potwierdzony jako nowy dyrektor kreatywny Louis Vuitton Menswear

Pamiętaj, że jeśli trzy razy powiesz „meghan markle” w lustrze, pojawi się Piers Morgan i po prostu zacznie krzyczeć, aż jego nos zacznie krwawić

– TechnicallyRon (@TechnicallyRon) December 8, 2022

I nie tylko brytyjska prasa zareagowała na Harry & Meghan z wrogością. Bob Seely, konserwatywny członek parlamentu, powiedział, że planuje przedstawić ustawodawstwo w próbie pozbawienia księcia i księżnej Sussex ich królewskich tytułów. „Oprócz zaśmiecania swojej rodziny i monetyzacji swojego nieszczęścia dla publicznej konsumpcji, [książę Harry] atakuje również niektóre ważne instytucje w tym kraju”, powiedział Seely powiedział agencji informacyjnej PA.

Pierwsze strony piątkowych wydań brytyjskich gazet również zostały zdominowane przez relacje z serialu Netflixa. W typowy dla siebie sposób, bête noire Sussexów The Daily Mail przywołał zmarłą królową Elżbietę II, umieszczając na pierwszej stronie dwa niepochlebne zdjęcia pary i nagłówek „Palace Anger at 'Assault on Queen’s Legacy'” Powołując się na osoby z pałacu, królewski redaktor gazety twierdzi, że Sussexowie „chcą obalić monarchię” The Daily Mail również przedrzeźniał na swojej pierwszej stronie trzy różne artykuły o Sussexach od swoich gwiazdorskich felietonistów.

The Sun , który jest własnością Ruperta Murdocha’s News Corp., prowadził z „Harry the Nasty” ukośne odwołanie do jego „Harry the Nazi” pierwszej stronie z 2005 roku. Gazeta, podobnie jak wiele innych, sugeruje, że seria rzekomo szargająca spuściznę zmarłej królowej, i cytuje źródła bliskie rodzinie królewskiej, które mówią, że są w „stanie smutku”.

The Daily Express, inny prawicowy tabloid, który nie jest znany ze swoich umiarkowanych poglądów na temat księcia Harry’ego i Markle, na pierwszej stronie napisał: „Royals 'deeply upset’ by Harry’s slurs” The Daily Telegraph, bardziej ekskluzywna gazeta, ale podobnie obsesyjnie zajmująca się rodziną królewską, również powtórzyła odczucia prasy, że Harry & Meghan było „bezpośrednim uderzeniem” w spuściznę zmarłej królowej.

Czytaj również:  Jak "Elvis", "Good Night Oppy" i "Trzynaście żywotów" wykorzystały sound design do wzbogacenia swoich filmowych światów

Pierwsza strona The Mirror podobnie prowadziła z Sussexami, ale tabloid zdecydował się zganić wszystkie strony za skupianie się na królewskiej operze mydlanej wśród kryzysu kosztów życia.

Centrowe gazety również nie mogły się powstrzymać od umieszczenia Sussexów na pierwszych stronach, ale Guardian wybrał swoją ostrą recenzję Harry’ego i Meghan, a Times of London skupił się na trwającej waśni rodziny królewskiej z Netflixem o jej portret w nowym serialu i The Crown.

Latest Posts

Nie przegap