sobota, 27 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Jak food influencerzy wyostrzają swoje marki: Drukowanie książek kucharskich

W krajobrazie mediów społecznościowych, gdzie królują krótkie filmy wideo, dowcipne podkłady głosowe i przyjazne kamery, twórcy cyfrowej żywności zwrócili się do znacznie bardziej tradycyjnego medium, aby kontynuować swój sukces: książki kucharskie.

Gwiazda TikTok Nadia Caterina Munno, znana jako „Królowa makaronu”, opublikowała swoją pierwszą książkę kucharską 8 listopada w Simon & Schuster’s Gallery Books; od 17 listopada książka osiągnęła miejsce nr 5 na liście New York Times bestsellerów w kategorii porady, jak to zrobić i różne

Szef kuchni Joshua Weissman, który ma 7 milionów subskrybentów na YouTube i ponad 6 milionów na TikTok, sparaliżował swoją internetową popularność w An Unapologetic Cookbook, która została wydana we wrześniu 2021 roku przez DK i zdobyła czołowe miejsce na liście bestsellerów New York Timesa wkrótce po debiucie w tej samej kategorii dla książek kucharskich, zapewniając sobie miejsce na liście przez łącznie 9 tygodni

W następnym miesiącu twórczyni TikTok, Joanne Lee Molinaro (@thekoreanvegan), zadebiutowała również własną książką kucharską wydaną przez Penguin Random House imprint Avery, a na początku tego roku zdobyła pożądaną nagrodę James Beard Media Award.

Chociaż tradycyjne domy wydawnicze pracowały z twórcami internetowymi dla książek w różnych gatunkach, w tym pamiętnik i fikcja, szybki wzrost treści krótkich form pobudził wzrost dealmaking poza ekranem, według agentów i kierowników wydawniczych, którzy rozmawiali z The Hollywood Reporter.

„Sprzedaję dużo książek kucharskich i to jest wspaniałe” – mówi Brandi Bowles, agentka literacka w UTA. „Jest kilku nowych nabywców, którzy nagle są jak, 'Och, robimy też książki kucharskie’ Wszyscy próbują dogonić ten rozpędzony pociąg”

Ale nie było tak dawno temu, gdy twórcy cyfrowi mieli trudny czas lądowania umów książkowych z wydawnictwami. Ali Berman, partner i szef cyfrowych talentów w UTA, pamięta, że kiedy Bowles po raz pierwszy dołączył do agencji w 2017 roku, dwaj napotkali kilka blokad drogowych w uzyskaniu umowy książkowej dla cyfrowego twórcy, zwłaszcza w przestrzeni spożywczej.

Czytaj również:  Jennifer Lopez i Ben Affleck ogłaszają ślub

„Wydawcy jako całość – czy to tradycyjne wydawnictwo drukowane, czy wydawnictwo wideo – musieli obudzić się na inne rodzaje kreatywnych głosów” – mówi Berman, który reprezentuje Weissman. „Podnosiłem słuchawkę, dzwoniłem do Brandi i mówiłem: 'Mam klienta, który chce zrobić książkę kucharską’, a ona mówiła: 'Będzie naprawdę trudno zdobyć tego typu książkę dla ludzi, którzy tworzą własne treści i programują bezpośrednio dla swoich odbiorców’ Książki kucharskie były trudne, a potem przechodzisz do dnia dzisiejszego i to jest po prostu niesamowite widzieć, jak ekosystem ewoluował i dojrzewał.”

Dla Bowlesa pandemia zapoczątkowała swoistą gorączkę złota dla książek kucharskich od twórców cyfrowych, ponieważ dyrektorzy wydawniczy – sami spędzający więcej czasu na TikTok i innych platformach społecznościowych, oglądając treści podczas kwarantanny – stawali się „bardziej komfortowi” z przestrzenią cyfrową i jej wschodzącymi gwiazdami.

W ciągu ostatniego roku HarperCollins – którego biblioteka autorów żywności obejmuje obecnie gwiazdę YouTube Andrew Rea (Binging With Babish) i twórcę TikTok Tabitha Brown obok szefów kuchni, takich jak José Andres i Jacques Pépin i uznanych autorów książek kucharskich, takich jak Dorie Greenspan i Mark Bittman – powiedział, że 35 procent jego zakupów książek kucharskich pochodzi z talentów cyfrowych. (Członkowie związku zawodowego HarperCollins strajkują od 10 listopada, negocjując z szefostwem o świadczenia i płace.

„Deborah Brody, dyrektor wydawniczy i wiceprezes HarperCollins’ Harvest imprint, mówi o zmianie branży wydawniczej w kierunku cyfrowych talentów. „To zdecydowanie zaczęło się 15 lat temu od blogerów kulinarnych, ale teraz jest znacznie szybciej. Ludzie mogą zbudować platformę znacznie szybciej.”

Cyfrowi twórcy żywności z kolei widzieli książki kucharskie jako kolejne medium do eksperymentowania i napinania swoich kreatywnych mięśni. „Po zrobieniu wideo przez tak długi czas, byłem jak, to jest tak różne. Co mam zamiar zrobić, aby naprawdę dostarczyć wartość? Jestem taką krzykliwą osobą; rzucam wszędzie rękami i cały czas krzyczę [w moich filmach]. Jak mam krzyczeć na ludzi poprzez książkę?” Żartuje Weissman. „Podobało mi się kreatywne wyzwanie i byłem mniej skupiony na sprzedaży z góry. Nie wiedziałem, jak to się skończy”

Czytaj również:  Berlin: Białoruscy krytycy nagradzają filmowców na emigracji

Twórca Danni Rose, który dzieli się swoim południowym domowym gotowaniem na YouTube i TikTok, mówi, że początkowo wahała się, czy pracować nad fizyczną książką kucharską, biorąc pod uwagę, że znalazła sukces wydając e-booki i kontynuując swoje treści online. Ale Rose szybko zdała sobie sprawę, że chce być w stanie ponownie wprowadzić i kontynuować tradycję dzielenia się przepisami dla młodszych pokoleń i zrobić więcej miejsca dla niedoreprezentowanych twórców w tradycyjnej przestrzeni książki kucharskiej.

„Chciałem być w stanie mieć coś dla mojej córki i moich wnuków, aby móc pójść do sklepu, podnieść go i spojrzeć na niego, tak jak zrobiłem to z innymi książkami, które moja mama wprowadziła mnie z powrotem w dzień”, Rose, który jest reprezentowany przez UTA, mówi. „Chodzi o zaproszenie większej liczby ludzi, zwłaszcza Czarnych, do tej kulinarnej przestrzeni książek kucharskich, które jakby wyparli z pamięci”

Chociaż Rose nie przestanie tworzyć filmów o gotowaniu i stylu życia online, z zadowoleniem przyjmuje możliwość podjęcia książki kucharskiej i rozwijania swojej kariery w bardziej tradycyjnej przestrzeni. (Książka Rose Danni’s Juke Joint Comfort Food ma zostać wydana we wrześniu 2023 r.)

„Jeśli dasz nam coś, co chcemy ponownie zobaczyć, zjeść i przeczytać, na pewno weźmiemy w tym udział” – mówi. „To jest dla mnie coś innego. Mogę wydać e-booka, który wiemy, że dobrze sobie poradzi, ale czuję, że to będzie coś, co będzie bardziej ciekawe. To będzie bardziej wymagające – było bardziej wymagające – i to mi się podoba.”

Latest Posts

Nie przegap