poniedziałek, 6 maja, 2024

Ostatnie posty

Mastercard świętuje przedsiębiorczość w hip-hopie z emcees Salt-N-Pepa, Rapsody i Baby Tate

Z okazji 50. rocznicy powstania hip-hopu Mastercard sponsoruje „She Run This”, trzyczęściową serię paneli dyskusyjnych, których bohaterkami są czarnoskóre kobiety – przedsiębiorcy i muzycy. W piątek 3 lutego do Laytoyi Bennett-Johnson, wiceprezes Mastercard ds. globalnego sponsoringu, dołączyli czołowi raperzy Salt-N-Pepa, wschodząca raperka Baby Tate, nominowana do nagrody Grammy raperka Rapsody, przedsiębiorca Bridgid Coulter Cheadle oraz dziennikarka Gia Peppers, która poprowadziła rozmowę.

Paneliści zostali zaproszeni do mówienia o tym, jak zbudowali swoje marki, sposoby, w jakie przedsiębiorczość i kreatywność wpłynęły na ich firmy i kariery muzyczne, jak definiują sukces jako kobiety pracujące w przemyśle rozrywkowym i wokół niego i więcej.

„Zanim wkroczysz do tego biznesu musisz wiedzieć kim jesteś i jakich linii nie przekroczysz” – powiedział Rapsody do grupy i gości. „Kiedy byłem młody i patrzyłem na to, co uważałem za sukces – platynowe tabliczki i wyprzedane areny – [później zrozumiałem], że to są materialistyczne rzeczy. Kiedy możesz siedzieć w domu i patrzeć w lustro i być w spokoju, [to jest sukces].”

Salt-N-Pepa podzieliły się opowieściami o tym, jak tworzyły grupę w połowie lat 80. i o tym, jak bardzo trzeba było być pewnym siebie, by odnieść sukces jako kobiety-emerytki, a także o wyzwaniach, które napotkały po drodze i o tym, jak wiara pomogła im je pokonać.

„Ponieważ byłam tak przekonana w swoim umyśle, że będę w stanie to zrealizować, to właśnie to popchnęło mnie do przodu. To było wtedy, gdy wsiadłam do mikrofonu i znalazłam swój głos” – dzieliła się Cheryl 'Salt’ James, dodając: „Autentyczność prowadzi do długowieczności.”

„Dorastając w hip-hopie jako kobiety emcees w dziedzinie zdominowanej przez mężczyzn, było to dla nas bardzo trudne, wiedząc, że byliśmy na listach przebojów tak mocno – bardziej niż męscy raperzy – i nadal nie otrzymywaliśmy tego szacunku lub uznania, na które zasługiwaliśmy”, powiedziała Sandra 'Pepa’ Denton. „[Ale] miałam oczy skierowane na nagrodę od pierwszego dnia.”

Czytaj również:  Behind the Themes of "Wakanda Forever

Począwszy od czwartku, 2 lutego i trwając do soboty, 4 lutego, te dyskusje odbywają się w miejscach należących do czarnych kobiet w Los Angeles. Gospodarzem wczorajszego wydarzenia był Blackbird Collective, globalny prywatny kolektyw członkowski elastycznych miejsc pracy i odnowy biologicznej skupiony wokół kobiet kolorowych. Siedziba w Culver City, założona przez Cheadle, która jest również aktorką i projektantką wnętrz, była odpowiednią oprawą dla wieczornej uroczystości, którą uświetnił niespodziewany prezent w wysokości 5 000 dolarów dla Blackbird od Mastercard. Założycielka firmy mówiła o tym, jak bardzo niedofinansowani są czarnoskórzy przedsiębiorcy, mimo że są najszybciej rosnącą grupą przedsiębiorców w USA.

„Robimy to z mniejszą ilością, a robimy to lepiej” – powiedział Cheadle, dodając: „W tych cichych momentach, kiedy jesteś sam i po prostu jesteś rezonujący ze swoją prawdą i swoją autentycznością, w tych momentach, kiedy jesteś naprawdę przerażony, ale nadal działasz pomimo, dla mnie to jest sukces”.

Baby Tate, która zakończyła wieczór występem po panelu, podzieliła się spostrzeżeniami na temat wyzwań, z którymi musi się zmierzyć w przemyśle muzycznym jako czarna kobieta, takich jak wizerunek ciała i koloryzm, z którymi jej rówieśnicy nie zmagają się w ten sam sposób.

„To szalone, że jako kobiety musimy być pod takim mikroskopem, jakbyśmy nie mogły po prostu istnieć takimi, jakimi jesteśmy” – powiedziała. „Dlaczego nie mogę po prostu powiedzieć tego, co chcę powiedzieć? Mam wiadomość, którą chcę rozpowszechnić.”

Ostatnia odsłona serii odbędzie się w sobotę wieczorem i będzie dotyczyła budowania bogactwa Czarnych, moderowana przez Amandę Seales i z udziałem raperek Yo-Yo i Coi Leray oraz przedsiębiorcy Simone Smith jako panelistów.

Latest Posts

Nie przegap