sobota, 4 maja, 2024

Ostatnie posty

MIPTV potwierdza przeprowadzkę do Londynu w 2025 roku

W tym roku MIPTV w Cannes będzie ostatnim hurraoptymistycznym wydarzeniem.

Międzynarodowe targi telewizyjne są stałym punktem w kalendarzu branżowym od czasu ich pierwszej edycji w 1963 roku. Jednak organizatorzy z RX France twierdzą, że tegoroczne targi MIPTV będą ostatnimi na Croisette.

W obliczu spadającej frekwencji i szybko zmieniającej się globalnej branży telewizyjnej, MIPTV wycofuje się ze słonecznego południa Francji i w przyszłym roku przeniesie się do deszczowej Anglii, obok popularnych London Screenings, które w ciągu zaledwie czterech lat stały się najważniejszym wydarzeniem na małym ekranie w Europie w pierwszej połowie roku.

Targi MIP London odbędą się w dniach 24-27 lutego 2025 r. w londyńskim hotelu The Savoy i sąsiadującym z nim IET London: Savoy Place, równolegle z przyszłorocznym festiwalem Screenings, który odbędzie się w dniach 24-28 lutego 2025 r. MIP London rozpocznie się wydarzeniem poprzedzającym otwarcie w niedzielę 23 lutego.

Rzecznik RX France powiedział, że MIP London ma być „uzupełnieniem” London Screenings i będzie skierowany do mniejszych międzynarodowych firm, „które nie mają londyńskich biur, londyńskiego zespołu lub londyńskiej wiedzy”, które chcą mieć dostęp do biznesu prowadzonego podczas Screenings i sieci międzynarodowych menedżerów na miejscu.

„Utworzenie MIP London jest bezpośrednim wynikiem wyraźnych i udokumentowanych czynników rynkowych” – powiedziała Lucy Smith, dyrektor działu rozrywki w RX France. „Istnieje ciągły apetyt na globalny rynek treści w pierwszej połowie roku. MIP London nie tylko złagodzi napięty kalendarz wydarzeń, ale zapewni dodatkowy punkt wejścia dla międzynarodowych firm, które będą mogły zgromadzić się w Londynie w tym samym czasie.”

W przeciwieństwie do tradycyjnego rynku MIP, MIP London jest pomyślany bardziej jako centrum networkingu i rozwoju i nie będzie wydarzeniem wystawienniczym.

Dopiero okaże się, jak to posunięcie zostanie odebrane przez uczestników London Screenings, z których niektórzy niechętnie odnieśli się do pomysłu, by MIPTV wkroczyło na dobrze zarządzane i bardzo udane wydarzenie branżowe.

Czytaj również:  Najlepsze telewizory 4K do oglądania sportu są teraz na wyprzedaży w Amazon przed Prime Day

London Screenings został uruchomiony w 2020 roku przez pięciu wiodących dystrybutorów z siedzibą w Londynie: All3Media International, Banijay Rights, eOne, Fremantle i ITV Studios, aby nawiązać do BBC Studios Showcase, i jest mniej rynkiem telewizyjnym niż pokazem podobnym do LA Screenings, z międzynarodowymi dyrektorami ds. akwizycji oglądającymi odcinki nowych programów. W ciągu ostatnich czterech lat wielu międzynarodowych dystrybutorów, w tym Studiocanal, Beta Film i Viaplay, dodało własne pokazy do tego wydarzenia. Czwarta edycja, która odbyła się w zeszłym miesiącu, zgromadziła 29 dystrybutorów i odnotowała 50-procentowy wzrost frekwencji wśród kupujących, a około 750 członków kadry kierowniczej wybrało się w podróż do Londynu.

MIPTV od lat boryka się ze spadającą frekwencją i rosnącą konkurencją ze strony innych wydarzeń branżowych, w tym Content London i francuskiego festiwalu telewizyjnego Series Mania. Podczas gdy RX France’s Fall Market Mipcom pozostaje popularny, niewiele dużych studiów lub firm produkcyjnych widzi wartość w odbywaniu drugiej podróży do Cannes każdego roku.

Upadek MIPTV Cannes może również oznaczać koniec festiwalu telewizyjnego Canneseries, wydarzenia uruchomionego w 2017 roku w celu uzupełnienia rynku MIPTV i konkurowania z Series Mania.

Latest Posts

Nie przegap