środa, 8 maja, 2024

Ostatnie posty

Równość płci w filmie zostanie osiągnięta dopiero w 2215 r. w Kanadzie, 2085 r. w Wielkiej Brytanii i 2041 r. w Niemczech przy obecnym tempie: badanie

Nowe badanie dotyczące wpływu polityki równości płci na międzynarodowy przemysł filmowy pokazuje pewną poprawę w reprezentacji kobiet w przemyśle brytyjskim, niemieckim i kanadyjskim, ale postęp jest powolny.

Wyniki badania „Re-Framing the Picture” zostały zaprezentowane we wtorek na Festiwalu Filmowym w Berlinie. Międzynarodowy i multidyscyplinarny zespół badawczy przyjrzał się wpływowi polityki równości płci (GEP) w przemyśle filmowym trzech krajów w latach 2005-2020. W badaniu przeanalizowano również 12 000 filmów z 34 krajów pod kątem wpływu różnych polityk, takich jak standardy różnorodności będące wymogiem otrzymania finansowania państwowego.

Podczas gdy raport wykazał niewielką poprawę liczby kobiet i mniejszości płciowych pracujących w sektorach filmowych w poszczególnych krajach, postęp, który raport przypisał częściowo nowej polityce GEP, wyniki nie były powodem do radości. Kluczowe stanowiska kreatywne i „elita sieci” były nadal zdominowane przez mężczyzn. W Niemczech średnio 74 proc. wszystkich kluczowych stanowisk kreatywnych i 86 proc. elity sieci stanowili mężczyźni. W Wielkiej Brytanii liczby te wynosiły odpowiednio 78% i 81%. W Kanadzie było to odpowiednio 77% i 82%.

„Przy obecnym tempie postępu, równość płci, w której kobiety zajmują 50 procent kluczowych kreatywnych stanowisk, zostanie osiągnięta dopiero w 2215 roku w Kanadzie (tj. za prawie 200 lat), w 2085 roku w Wielkiej Brytanii (za ponad 60 lat) i w 2041 roku w Niemczech (za ponad 15 lat)”, stwierdzono w raporcie.

(Podobne badanie, opublikowane w zeszłym roku przez UCLA we współpracy z Lionsgate, wykazało, że w przypadku reżyserów osiągnięcie parytetu płci zajmie Stanom Zjednoczonym 175 lat)

Jeden z autorów raportu, profesor Deb Verhoeven z University of Alberta, ekspert w dziedzinie analizy sieciowej, powiedział, że badania podkreślają potrzebę, aby polityka GEP zajmowała się kwestiami systemowymi, a nie tylko reprezentacją liczbową. „Branża filmowa nie potrzebuje tylko większej liczby kobiet, ale kobiet na właściwych stanowiskach” – powiedziała Verhoeven.

Czytaj również:  'Late Bloomers' Review: Karen Gillan gra główną rolę w dramacie o przyjaźni między parami

Verhoeven podkreślił, że „skromne korzyści osiągnięte przez kobiety i mniejszości płciowe nie odbyły się kosztem mężczyzn [ale] powstały w wyniku ekspansji branży, a nie wypierania mężczyzn.”

W raporcie wezwano do stworzenia większej liczby lepszych polityk GEP z „silnymi mechanizmami odpowiedzialności, zachętami finansowymi i zdolnością do aktywnego napędzania zmian w branży”

„Zadaniem jest teraz włączenie do głównego nurtu polityk, które sięgną do praktyki branżowej i stworzą odpowiedzialność” – powiedziała analityk polityczny, profesor Doris Ruth Eikhof z Uniwersytetu w Glasgow. „Oczywiste jest również, że postrzeganie kobiet jako „winnych”, jako pozbawionych doświadczenia lub pewności siebie, nie przyniesie systemowych zmian, których potrzebujemy. Kobiety potrzebują dostępu do wpływowych stanowisk w branży filmowej, a nie tylko do całej branży.”

Pełny raport „Reframing the Picture” można pobrać tutaj.

Zaktualizowano 22 lutego: W odpowiedzi na publikację raportu, kanadyjski federalny organ finansujący filmy, Telefilm Canada, wydał następujące oświadczenie:

Oświadczenie Julie Roy, dyrektor wykonawczej i CEO, Telefilm Canada

W ciągu ostatnich sześciu lat Telefilm przeszedł znaczącą transformację, przyjmując i wdrażając informacje zwrotne z branży oraz najlepsze praktyki w ważnych kwestiach związanych z równością, różnorodnością i integracją – co obejmuje naszą pracę nad parytetem płci, zrównoważonym rozwojem środowiska, wspieraniem wschodzących twórców filmowych i większą przejrzystością poprzez raportowanie gromadzenia danych. Ewolucja Telefilm i postęp sektora audiowizualnego w Kanadzie wynikają ze współpracy z partnerami branżowymi nie tylko z naszego kraju, ale także spoza naszych granic.

Od czasu zainicjowania bardziej inkluzywnego podejścia do naszych programów, które rozpoczęło gromadzenie danych na temat parytetu płci w 2017 r., Telefilm był świadkiem niezwykłej zmiany, której kulminacją było osiągnięcie parytetu w finansowanych projektach w roku podatkowym 2020-2021. Kolejne raporty roczne nadal pokazują, że strefy parytetu płci są osiągane. W miarę jak gromadzenie danych przez Telefilm ewoluowało w ostatnich latach, zaczęliśmy zwracać szczególną uwagę na tożsamości intersekcjonalne, zwłaszcza w odniesieniu do sytuacji czarnoskórych kobiet i kobiet kolorowych oraz kobiet rdzennych.

Czytaj również:  Doradcy techniczni w 'The Menu,' 'Top Gun: Maverick' i innych Dodają specjalne umiejętności do CV aktorów

W przeciwieństwie do niedawnych twierdzeń opublikowanych w badaniu Re-Framing the Picture, nasze dostępne dane przedstawiają faktyczne statystyki dotyczące projektów wspieranych przez Telefilm na przestrzeni lat, ujawniając zupełnie inną narrację. Przyjęliśmy również rygorystyczną i pełną szacunku metodologię gromadzenia danych, opartą na samoidentyfikacji, i niezwykle ważne jest, abyśmy przestrzegali tych standardów.

Osiągnięcie parytetu płci w finansowanych przez nas projektach stanowi punkt wyjścia do normalizacji równości płci w naszej branży. W miarę jak Telefilm ustanawia nowy plan strategiczny na kolejne trzy lata, zobowiązanie do pracy przez pryzmat równości, różnorodności, integracji i zrównoważonego rozwoju pozostaje.

Latest Posts

Nie przegap