czwartek, 18 kwietnia, 2024

Ostatnie posty

Rupert Murdoch wiedział o powszechnym hakowaniu telefonów, twierdzi prawnik księcia Harry’ego

Potentat medialny i inni kierownicy najwyższego szczebla byli zaangażowani w tuszowanie dziesięcioleci nielegalnych taktyk zbierania wiadomości, twierdzi nowy dodatek do wniosku prawnego Royal.

Rupert Murdoch and Prince Harry

Rupert Murdoch i książę HarryDia Dipasupil/Getty Images; Chris Jackson/Getty Images dla Fundacji Invictus Games

Potentat medialny Rupert Murdoch jest obecnie wymieniany przez prawnika księcia Harry’ego jako jeden z wielu dyrektorów News Corp., którzy rzekomo wiedzieli o szerokim zakresie stosowania przez firmę nielegalnych taktyk zbierania wiadomości i spiskowali w celu zniszczenia dowodów, gdy skandal telefoniczny wybuchł ponad dziesięć lat temu.

Zarzut ten został przedstawiony przez adwokata Davida Sherborne’a podczas trzydniowego przesłuchania w Londynie, podczas którego książę Sussex, aktor Hugh Grant i inni starają się zmienić swój pozew przeciwko firmie, aby uwzględnić zarzut, że najwyższe kierownictwo, w tym ówczesny prezes Murdoch, było w pełni świadome, że publiczne oświadczenia bagatelizujące korzystanie przez firmę z hakowania telefonów i innych nielegalnych taktyk w News Group Newspapers (NGN) były nieprawdziwe.

Podczas pierwszego z trzydniowych przesłuchań w Sądzie Najwyższym, Harry i inni powodowie starali się zmienić swój pozew przeciwko wydawcy, aby uwzględnić te zarzuty przeciwko kierownictwu, twierdząc, że były one częścią wysiłków zmierzających do ukrycia i zniszczenia dowodów niewłaściwego postępowania.

„Można wywnioskować, że nie realizowaliby tej szeroko zakrojonej strategii ukrywania i niszczenia bez wiedzy i zgody Ruperta Murdocha” – napisała Sherborne w pozwie sądowym, według Associated Press.

Prawnik obrony Anthony Hudson odparł, że posunięcie to zostało jedynie „zaprojektowane w celu złapania nagłówków” korzystnych dla powodów i że taka zmiana jest niepotrzebna. Hudson dodał, że manewr prawny ma na celu „kampanię przeciwko prasie tabloidowej” jako „substytut publicznego śledztwa”

E-mail wysłany przez THR do News Corp. z prośbą o komentarz nie został natychmiast odesłany.

Sprawa jest ostatnią bitwą w krucjacie prawnej brytyjskiego księcia przeciwko prasie tabloidowej, którą jak dotąd wygrywa. W grudniu sędzia Timothy Fancourt orzekł na jego korzyść w 386-stronicowej decyzji wydanej w Sądzie Najwyższym; powiedział, że hakowanie telefonów, które dla księcia sięgało 2003 roku, było „powszechne i nawykowe” w Mirror Group Newspapers – i że tamtejsze kierownictwo to zatuszowało. Książę Harry, który zrywa z królewską tradycją w tej walce, stając się pierwszym w rodzinie, który zeznawał w otwartym sądzie od ponad wieku, ma również toczącą się sprawę przeciwko brytyjskiej czerwonej czołówce The Daily Mail.

Rozpoczynając ofensywę prawną w 2019 r., książę Harry wskazał, że motywuje go „bolesny” wpływ natrętnych relacji medialnych i odniósł się do swojej zmarłej matki Diany, księżnej Walii, mówiąc, że jego „najgłębszym lękiem jest powtarzanie się historii”

Czytaj również:  Saudyjska wersja "The Office" w przygotowaniu

„Widziałem, co się dzieje, gdy ktoś, kogo kocham, zostaje utowarowiony do tego stopnia, że nie jest już traktowany ani postrzegany jako prawdziwa osoba” – powiedział wówczas w oświadczeniu król.

Książę Harry, książę Sussex Tejas Sandhu/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Nielegalne przechwytywanie poczty głosowej, podsłuchiwanie telefonów, okradanie pojazdów i podstęp były taktykami stosowanymi w latach 1994-2016 przez dziennikarzy zamkniętych gazet News of the World i The Sun , twierdzi Harry i jego inni powodowie. Powszechne bezprawne działania naruszyły ich prawo do prywatności, twierdzą, a później kierownictwo kłamało na temat tego, co wiedzieli, prowadząc cichy wysiłek w celu ukrycia wykroczeń – usuwając miliony e-maili, jednocześnie opłacając tych, którzy mogliby ujawnić przestępstwa.

BBC poinformowało, że w celu włamania się do wiadomości poczty głosowej celebrytów, dziennikarze i prywatni detektywi używali domyślnie ustawionego fabrycznie kodu PIN. Następnie wykorzystywali to, co usłyszeli, do pisania wiadomości.

Gdy nielegalne działania, które miały miejsce w News of the World i The Sun zostały ujawnione w 2011 roku, z siedziby firmy w Wapping pojawiła się fałszywa narracja, że „nieuczciwy reporter” był odpowiedzialny za naruszenia. W tym samym roku NGN przeprosiła za powszechne podsłuchiwanie rozmów telefonicznych przez dziennikarzy News of the World , a Murdoch zamknął firmę. Od tego czasu firma uregulowała ponad 1300 roszczeń.

Dyrektor generalny News U.K. Rebekah Brooks Karwai Tang/WireImage

W następstwie Murdoch przedstawił „świadomie fałszywe” dowody, jak twierdzi pozew, podczas gdy dyrektor generalny News U.K. Rebekah Brooks, była redaktorka w The Sun, „skłamała i/lub przedstawiła celowo wprowadzające w błąd dowody” podczas procesu karnego w 2014 roku; firma niezłomnie utrzymywała, że taktyki hakerskie nigdy nie miały miejsca w The Sun. Oprócz Brooksa, były dyrektor News International Will Lewis jest oskarżony o udział w ukrywaniu dowodów; obecnie jest wydawcą The Washington Post.

Łącznie w nowych zarzutach pojawiło się 200 nowych nazwisk dziennikarzy, kadry kierowniczej i prywatnych detektywów. Prawnicy NGN nazwali te dodatki niepotrzebnymi, nieproporcjonalnymi i nieistotnymi w oświadczeniu, w którym stwierdzili, że stanowią one „wprowadzające w błąd pisma procesowe i nieuzasadnione wnioski w oszczerczym i cynicznym ataku na ich uczciwość”

Czytaj również:  Dlaczego różowy jest ulubionym kolorem Hollywood po pandemii?

Biuletyny THR

Zapisz się, aby codziennie otrzymywać wiadomości THR prosto do swojej skrzynki odbiorczej

Subskrybuj Sign Up

Latest Posts

Nie przegap